15 septembrie 2008

Un bebeluş născut prematur a murit, în condiţii neelucidate, la Spitalul Municipal

Săptămâna trecută, în noaptea de luni spre marţi, la Spitalul Municipal Câmpina s-a produs o adevărată dramă. Roxana Dudu, de 31 ani, din Nedelea, internată de aproximativ o lună pentru că era supusă permanent riscului unui avort spontan, a născut prematur - la 29 săptămâni - un copil de 1,400 kg. În absenţa medicului ginecolog de gardă (?!), asistentele au chemat medicul de gardă de la Pediatrie, Minerva Stanciu. Conform acesteia, în momentul sosirii sale, “copilul era în stop respirator. Am reuşit să-l reanimez după aproximativ 15 minute”.Dar greul de-abia începuse. După stabilizarea copilului, medicul a decis transferarea sa la Ploieşti. A fost, practic, imposibil! Unitatea de transport nou-născuţi a precizat că nu efectuează decât transporturi interjudeţene, iar ambulanţele serviciului public nu aveau dotările necesare. În cele din urmă, după ore întregi de discuţii în miezul nopţii şi multe convorbiri telefonice interminabile, s-a hotărât transferul la Ploieşti într-o ambulanţă obişnuită, în care să fie introdus incubatorul, iar singurele surse de încălzire urmau să fie... două sticle de plastic cu apă caldă!!! Incubatorul n-a încăput, însă, în nici o ambulanţă, aşa că singura soluţe era aşteptarea dimineţii. Din păcate, însă, bebeluşul nu a rezistat. La ora 8.10 s-a instalat stop cardio-respirator ireversibil la resuscitare şi a survenit decesul.Referitor la acest caz, purtătorul de cuvânt al Spitalului Municipal, Emilia Rotaru a declarat: “Este primul deces din acest an al unui nou născut prematur. A doua zi după deces a avut loc autopsia şi s-a depistat că exista o malformaţie cardiacă incompatibilă cu viaţa. Ne pare rău. Chiar dacă am fi avut o ambulanţă, în curte, dotată cu tot ce trebuie nu s-ar fi putut face nimic”. Părinţii bebeluşului au fost bulversaţi, mai ales că este al doilea copil care îl pierd în doi ani în condiţii similare. Tatăl, Ciprian Dudu, nu înţelege ce s-a întâmplat şi declară: “La şase luni de sarcină, soţia a făcut o ecografie la cabinetul privat al dr. Nica şi nu ni s-a spus că există malformaţii cardiace sau orice altă problemă”.Dr. Minerva Stanciu nu exclude posibilitatea ca acest copil să fi putut supravieţui dacă exista posibilitatea transferului său la o unitate mai bine dotată: “Conform fişei de necropsie s-a confirmat atelectaza pulmonară, adică faptul că a murit pentru că nu i s-a administrat, în timp util, surfactant pulmonar. Pentru asta, ar fi trebuit să ajungă într-o clinică superioară în maxim şase ore. Prematurul se naşte fără pelicula din interiorul căilor respiratorii formată. De aceea, după aproape şapte - opt ore de respiraţie, căile respiratorii se lipesc şi nu se mai poate face nimic. Dacă se administrează surfactant intratraheal, trăieşte. I-au agăţat şi o aşa-zisă stenoză pulmonară, dar oricum era absolut compatibilă cu viaţa şi nu trebuia nici măcar operată în primii ani de viaţă. Eu pot să jur că nu a avut aşa ceva pentru că nu am auzit nici un suflu cardiac. Era imposibil să nu se audă ceva”.Cazul a fost adus la cunoştinţa conducerii Autorităţii de Sănătate Publică Prahova. Vineri, la Spitalul Municipal s-a desfăşurat o acţiune de control condusă de Gabriel Ţintărescu, directorul ASP Prahova, pentru a elucida acest caz. Rezultatele întârzie...

“Nu mai există soluţii de supravieţuire pentru Compania Publică!”

La ultima şedinţă a Consiliului Local Câmpina, administraţia locală a ratat - intenţionat sau nu - (poate) ultima ocazie pentru a rezolva situaţia delicată a Companiei Publice de Gospodărie Comunală. Nu s-a dorit, iar primarulşi consilierii localivor trebui să-şi asume responsabilitatea acestui eşec, cu toate implicaţiile sociale, economice şi de altă natură, care izvorăsc din acţiunea lor. De la aceste premize a plecat dialogul nostru cu directorul general al Companiei Publice, Adrian Dascălu. Concluzia discuţiei este foarte simplă: în curând vom vorbi la timpul trecut despre Compania Publică de Gospodărie Comunală Câmpina. Cât de curând...

“A fost o decizie politică”
Domnule Dascălu, se poate spune că administraţia locală a irosit ultima ocazie de a rezolva situaţia Companiei?Decizia privind soarta Companiei a fost deja luată. Din păcate, a fost numai o decizie politică... Nu s-a ţinut cont de nici un criteriu economic... Deşi am încercat să explic aproape fiecărui consilier în parte...Aţi avut întâlniri cu consilierii înaintea acestei şedinţe?Da. La iniţiativa mea, am discutat cu câte un consilier pe care îl cunoşteam mai bine din partea fiecărui partid şi i-am invitat la sediul Companiei pentru o discuţie. De la PD-L au venit doar patru consilieri, fără Bogdana Ţiţei şi Marian Nistor, de la PNDC au venit toţi, de la PSD am discutat cu Ion Dragomir şi Gheorghe Tudor, iar consilierii PIN şi PNL nu au venit. Am încercat să le explic că ei sunt acţionari şi că trebuie să ia o decizie economică, nu politică. Le-am spus că fiecare consilier este acţionar în numele comunităţii, iar scopul ar trebui să fie ca patrimoniul pe care îl are Compania să fie apărat şi dezvoltat. Mulţi nu au înţeles... Sau nu au avut altă posibilitate, pentru că au trebuit să răspundă unor comenzi.Concret, ce le-aţi comunicat şi care a fost reacţia consilierilor?Le-am prezentat tuturor situaţia Companiei Publice de la momentul în care eu am preluat conducerea şi până în prezent. De asemenea, le-am făcut un scurt istoric al Companiei în care am arătat că ea a fost înfiinţată de Consiliul Local tocmai pentru a fi toate serviciile comunale sub o singură umbrelă. Unii mi-au lăsat impresia că au înţeles exact situaţia, d-na Elena Albu, spre exemplu, spunându-mi că, din punct de vedere economic am perfectă dreptate, dar că nu ştie dacă acest consiliu va avea capacitatea de a lua o decizie în acest sens. Alţi consilieri au recunoscut aproape făţiş că nu pot face nimic, în vreme ce alţii, probabil, nu au cunoştinţele necesare pentru a înţelege situaţia extrem de grea în care ne aflăm.
“Tiseanu nu a avut niciodată timp să discutăm problema Companiei”
Cu primarul Horia Tiseanu aţi încercat să discutaţi?Bineînţeles, dar Horia Tiseanu nu a avut niciodată timp să stăm de vorbă şi să discutăm problema Companiei Publice de Gospodărie Comunală.
“Cei din fruntea administraţiei au decapitalizat Compania şi au dat toate serviciile”
Domnule Dascălu, de ce a ajuns CompaniaPublică în această situaţie dezastruoasă? Preluarea serviciilor de apă şi canalizare de către Hidro Prahova este singurul motiv? S-a ajuns în această situaţie pentru că asta au dorit cei care au fost în fruntea administraţiei locale în ultimii ani! Au avut grijă să decapitalizeze Compania, pentru că au diminuat capitalul social, dar banii s-au dus la Primărie şi nu la Companie, aşa cum ar fi fost normal. Apoi, rând pe rând, au dat toate serviciile, de la salubritate, asfaltare, ce să mai, toate, până au ajuns la apă şi canalizare, care reprezentau cam 90% din veniturile CPGC. În urma tuturor acestor măsuri, toate datoriile acumulate ar urma să fie achitate de noi cu cele mai puţin de 10% rămase din domeniul de activitate, ceea ce, din punct de vedere economic, este, practic, imposibil.
“Eu am făcut un management de criză şi am reuşit reducerea considerabilăa datoriilor, spre uimirea multora”
Ce măsuri aţi luat de când sunteţi la conducerea Companiei?Eu am făcut un management de criză. Nu am putut investi nici măcar un leu, pentru că toţi banii au trebuit îndreptaţi spre achitarea datoriilor. Astfel, numai în prima jumătate a acestui an, am reuşit să achităm din datoriile Companiei, ajungând cu nivelul acestora de la 9,62 miliarde lei vechi la 2,66 miliarde lei vechi - la creanţe şi de la 5,86 miliarde lei vechi la 744 milioane lei vechi - la furnizori. Nu a fost deloc uşor, dar am reuşit, spre mirarea multora, inclusiv din administraţia locală... Şi chiar am fi putut redresa Compania Publică dacă am fi avut un minim de sprijin şi bunăvoinţă din partea administraţiei publice locale.

“Le-am oferit consilierilor cinci soluţiipentru redresarea Companiei”
Le-aţi propus şi vreo soluţie consilierilor cu care aţi discutat?Una?! Cinci soluţii le-am oferit consilierilor! Care ar fi aceste soluţii?Primele două soluţii sunt cele mai bune şi imediate, care ne-ar fi putut asigura supravieţuirea. Una este sporirea veniturilor prin cedarea unor activităţi ale diverselor compartimente ale Primăriei, iar o altă soluţie este majorarea imediată a capitalului social. O altă soluţie ar fi fost injectarea capitalului de lucru. Avem două linii de credit, pe care Consiliul Local prin Primărie le girează şi au o responsabilitate, iar administraţia ar fi trebuit să reglementeze relaţia directă dintre Companie şi Primărie din punct de vedere al datoriilor şi să găsească soluţii pentru stingerea acestora. O a patra soluţie, care oferea deschiderea unor mari posibilităţi, dar necesita un timp mai îndelungat pentru punerea în practică, ar fi fost o emisiune de obligaţiuni cu o perioadă mare de maturitate, iar la final aceste obligaţiuni să se transforme în acţiuni la Companie. În fine, dacă nici una dintre aceste soluţii nu era dorită, le-am propus dizolvarea Companiei Publice şi înfiinţarea unui serviciu în cadrul Primăriei, care să coordoneze serviciile comunale.
Un lung şir de ilegalităţii
De ce credeţi că nu a fost aprobat de Consiliul Local proiectul consilierilor PNDC de prelungire a contractului de gestiune către Companie?Prima obiecţie a fost aceea că prelungirea ar fi ilegală. Cum poate fi ilegală, atâta vreme cât însuşi Consiliul Local a prelungit de trei ori acest contract, deşi legea îi permite ca numai o dată să facă acest lucru?! Contractul iniţial a fost semnat pe 15 ianuarie 1999 pentru cinci ani. Prima dată, contractul a fost prelungit pentru 18 luni - 1 ianuarie 2004 - 1 iulie 2006, ceea ce e perfect legal. Ulterior, de fiecare dată la iniţiativa primarului Tiseanu, contractul iniţial a mai fost prelungit - prin HCL 156/ 21 decembrie 2006, până la 1 iulie 2006, iar prin HCL 2/28 ian. 2008, încă şase luni începând cu 1 februarie 2008. De ce până acum s-a putut face această prelungire, iar acum, brusc, nu se mai poate? Asta ca să nu mai vorbim că prin ultima hotărâre menţionată se deleagă gestiunea serviciului de apă şi canalizare către HidroPrahova fără nici un fel de licitaţie, după părerea mea, complet ilegal! Ba mai mult, fără o analiză aprofundată, Consiliul Local majorează capitalul social al HidroPrahova cu 13,9 miliarde lei vechi! Toate acestea nu sunt ilegale. Iar după acest întreg şir de ilegalităţi, s-au trezit ei acum şi dintr-o dată gata, nu mai facem ce am făcut până mai ieri! La toate acestea s-a adăugat poziţia primarului Tiseanu. Explicaţiile şi soluţiile sale nu le-am mai întâlnit nicăieri până acum. În primă fază a spus că nu poate ceda de la Primărie către Companie unele servicii pentru că la facturarea lor s-ar încărca bugetul local cu TVA-ul, dar n-a ţinut cont că redevenţele pe care le-ar fi primit acopereau cu mult valoarea TVA-ului acestor servicii. Şi ne-a mai propus să strângem câinii comunitari! Dincolo de faptul că nu ştiu cine ar fi făcut investiţiile pe care legea le prevede - laboratoare de euthanasiere, medici şi asistente de specialitate, sală de chirurgie, boxe, hrană şi multe altele - cum de acest serviciu era legal să ne fie acordat, în vreme ce altele, nu?! Hai să fim serioşi!
“Cei de la Primărie m-au întrebat ce mai avem de vândut!”
În aceste condiţii, ce se va întâmpla în viitorul imediat cu CPGC?Nu mai există soluţii de supravieţuire pentru Companie! În foarte scurt timp, nu vom mai putea plăti ratele bancare, ne vor fi blocate conturile, nu ne vom mai putea plăti furnizării şi nu vom mai putea achita salariile. Practic, nu vom mai putea folosi nici un leu din conturile noastre! Totuşi, am discutat cu directorul băncii la care avem linia de credit şi am obţinut înaintarea unei scrisori din partea băncii către Primărie, în care li se solicită, în calitate de cogirant, să achite ratele. Aşa cum pot plăti gazul metan la Spitalul Municipal, nu văd de ce nu ar putea plăti şi ratele bancare ale CPGC. Scrisoarea de la bancă este chiar în aceste zile în Primărie şi am fost sunat ca să mă întrebe ce active mai avem de vândut pentru a plăti aceste rate!?! Am cerut băncii să oblige administraţia să plătească, iar cei de la Primărie m-au întrebat ce mai avem de vândut! Din păcate, tot ceea ce face administraţia locală îmi întăreşte convingerea că nu se vrea salvarea Companiei, ci dimpotrivă, sunt unii care de-abia aşteaptă să pună mâna pe activele Companiei Publice de Gospodărie Comunală! Şi asta se va întâmpla!

Câmpineni pe meleaguri străine

George Ciorobea
Este unul dintre mulţii români - şi chiar câmpineni - care au reuşit în viaţă tocmai în Statele Unite ale Americii. Nu e puţin lucru, mai ales pentru un român. “Am absolvit Liceul «Grigorescu», după care am intrat la facultate, la Cluj. Am terminat Facultatea de Litere, apoi am făcut un master de studii americane. Am predat limba engleză la Liceul Economic din Cluj şi la ASE. Întotdeauna mi-am dorit să merg într-o ţară unde se vorbeşte limba engleză, tocmai pentru a-mi exersa cunoştinţele în acest domeniu. După ce am terminat masteratul, am avut ocazia să lucrez într-o tabără în SUA ca şi camp counselor. Am luat viza, am venit în State în vara anului 1999 şi am lucrat la o tabără în statul Maine, cel mai nordic stat de pe coasta de est. Maine este un stat foarte frumos, mai ales în timpul verii, de aceea mulţi locuitori din New York şi din alte state vin aici să-şi petreacă vacanţa de vară”.
“Prietenilor nu le-a venit să creadă că m-am întors din State”
“Am lucrat - ne-a mai spus George - la această tabără, Takajo, după care am călătorit puţin, am lucrat şi am venit înapoi înainte să-mi expire viza. Când m-am întors, multor prieteni nu le-a venit să creadă, dar nu am vrut să rămân în State ilegal. Se pare că şefului meu de la tabăra Takajo i-a plăcut cum am lucrat şi am fost invitat să lucrez acolo în vara următoare. Deci, m-am întors în State în vara anului 2000 şi am lucrat din nou ca şi camp counselor la Takajo. La sfârşitul verii, o altă tabără a afişat un post permanent. După experienţa de la Takajo, unde mi-a plăcut foarte mult, mi-am zis să încerc cealaltă tabără. Am dat un interviu şi m-au angajat cu promisiunea că mă ajută să obţin viza de lucru. La această tabără, Kieve, am întâlnit-o pe soţia mea. Am lucrat la Kieve, tot în Maine, timp de trei ani, la început ca şi camp counselor, iar apoi ca profesor”.
De la Maine, în Florida
“La sfârşitul celor trei ani, am obţinut viza de lucru, moment în care eu şi prietena mea la vremea respectivă, soţia mea acum, ne-am hotărât să ne mutăm la Miami, de unde este familia ei. Iernile în Maine sunt deosebit de aspre, cu temperaturi sub - 25 de grade Celsius. La Miami am predat limba engleză la o şcoală particulară timp de trei ani, apoi am avut ocazia să lucrez la Countrywide Bank ca ofiţer de credit. Cum profesorii nu sunt plătiţi bine nicăieri, inclusiv SUA, am făcut tranziţia la afaceri şi lucrez aici de aproape trei ani. Am un băiat de un an şi două luni care este viaţa mea. Numele lui e Walker George Ciorobea. Îmi place aici, la Miami, datorită climei sub tropicale. E soare şi frumos întotdeauna, un pic cam prea cald în timpul verii, dar iarna e foarte frumos şi confortabil. Cea mai joasă temperatură înregistrată aici de când sunt eu în zonă a fost în jur de 8-9 grade Celsius şi nu durează mai mult de o zi-două”, ne-a povestit George.

“Oameni buni sunt peste tot”
“La început mi-a fost destul de greu, dar oameni buni sunt peste tot, trebuie numai să îi găseşti. Pe parcurs mi-am făcut prieteni, la tabără, la şcoală, unde lucrez acum, plus toţi prietenii soţiei, iar lucrurile au început să meargă mai uşor. Încă mi-e dor de familia mea, părinţi, sora, cumnatul, dar cu timpul cred ne-am obişnuit toţi cu ideea. În plus, vorbesc cu ei săptămânal, fie la telefon, fie pe internet”, ne-a spus George despre începuturile vieţii sale în America şi... sentimentele cărora trebuie să le facă faţă departe de ţară şi de părinţi.
Nuntă “americană”
După cum aţi aflat deja din rândurile anterioare, George Ciorobea şi-a cunoscut soţia în tabăra Kieve. “Am avut nunta aici la un club privat şi a fost foarte interesant, cel puţin din punctul meu de vedere. Multe dintre obiceiuri sunt asemănătoare, dar sunt şi multe deosebiri. Am avut mulţi prieteni invitaţi, dar, din păcate, majoritatea prietenilor mei din România nu au putut veni. Ne-am bucurat foarte mult că părinţii mei, sora şi cumnatul au primit vize şi au putut veni, ei fiind singurii români de la nuntă. Părinţii mei nu vorbesc engleza deloc aşa că a trebuit să angajăm două translatoare ca să poată înţelege ce se întâmpla şi ce se vorbea la nuntă”.
În America, “nu umblă câinii cu covrigi în coadă”...
Despre traiul de zi cu zi din Miami, în special, dar şi din SUA, în general, George Ciorobea ne-a spus: “Este greu să explic cât de diferite sunt toate lucrurile pe aici. Deşi la prima vedere totul pare asemănător cu orice altă ţară, inclusiv România, nu este aşa. Începând de la felul cum se deschide o fereastră, ca să dau un exemplu banal, şi până la felul cum se tratează oamenii între ei, totul este absolut diferit. Bineînţeles, în prima fază, am suferit şi eu de «culture shock», nu neapărat nevenindu-mi să cred ceea ce văd, dar încercând să fac lucrurile cum eram obişnuit în România! Nu cred că trebuie să spun eu că nivelul de trai în America e un pic mai ridicat decât în alte părţi. Asta nu înseamnă că aici «umblă câinii cu covrigi în coadă»! Aici se munceşte greu, poate mai greu decât în Europa, dar munca este bine răsplătită”.
... Dar este ţara tuturor posibilităţilor!
“Să nu creadă cineva că am o situaţie foarte deosebită aici, dar, după cum se ştie, America este ţara tuturor posibilităţilor, iar când spun asta o spun cu cea mai mare convingere. Am un trai confortabil, fără să-mi fie frică de ziua de mâine, iar asta pentru mine înseamnă foarte mult. În concediu mergem de obicei undeva la munte pentru că şi mie şi soţiei ne place muntele foarte mult, ceva ce ne lipseşte aici, în Miami. De obicei mergem în Carolina de Nord sau în Maine. Când totul ţi-e disponibil, în sensul că am putea călători oriunde în lume, alegi, totuşi, ceva care ţi-e şi lejer. Eu am locuit în Câmpina
25-26 de ani, la doi paşi de Sinaia şi de munte, de schi, dar nu am fost la schi decât o dată. Am schiat mai mult aici decât acasă. Aici stau la Miami, oraş cunoscut în lumea întreagă pentru plajele sale, dar am fost la plajă doar de câteva ori”.
Fascinaţia oraşelor americane
În cei câţiva ani buni de când locuieşte în SUA, George Ciorobea a apucat să vadă câteva dintre oraşele importante, mai ales de pe coasta de est: “Am vizitat o mare parte din Statele Unite, am fost în majoritatea statelor de pe coasta de est, am fost în California (stat deosebit de frumos), Colorado (mai ales la schi). Am vizitat mai multe oraşe frumoase, Washington D.C, cu un istoric deosebit, New York, San Francisco (oraşul meu favorit, unde soţia mea a alergat într-o cursă de maraton). E greu să explic cuiva de acasă cât de vastă e America şi că multe state de aici sunt mult mai mari decât România. De exemplu, mie îmi ia aproape 10 ore de mers cu maşina (cam la 125 km/h) numai ca să ies din statul Florida. Şi fiecare stat e deosebit, cu obiceiurile lui. Deci, mai am multe de văzut”.
“Nu cred că o să revin vreodată să locuiesc în România”
O fi America aşa cum o fi, dar discuţia nu putea să nu se refere şi la România... “Nouă amândorura - ne-a spus George - ne place România şi încercăm să venim cel puţin o dată la doi ani, iar când venim ne place să mergem prin toată ţara. Ultima dată am fost la Braşov, Sighişoara, Sibiu, printre altele şi avem în plan să mergem la mănăstirile din nordul Moldovei, data viitoare. Soţia mea este americancă get-beget, dar i-a plăcut foarte mult în România. Am revenit în ţară în anul 2005, pentru prima dată în cinci ani. Bineînţeles, am fost foarte bucuros să-mi văd familia, prietenii, locurile unde am copilărit şi cu care am fost atât de obişnuit. După primele zile de bucurie, însă, am început să observ lucrurile mai la rece şi am fost un pic surprins să văd cât de puţin s-au schimbat lucrurile în cinci ani. Am venit din nou în România în aprilie 2007 şi din nu am observat mari schimbări în bine. Traficul e mai rău decât înainte, cu siguranţă mai rău decât pe aici, preţurile la fel ca şi aici, dacă nu şi mai mari. Am rămas foarte surprins”. Cât despre posibilitatea revenirii definitive în România, George Ciorobea nu o exclude, dar nici nu lasă impresia că şi-o doreşte foarte tare, lucru perfect de înţeles, de altfel. “O să vin în ţară în vizită, pentru că vreau ca fiul meu să fie în legătură cu civilizaţia şi cultura română, dar nu cred că o să revin vreodată să locuiesc acasă. M-am obişnuit cu oamenii, cu civilizaţia de aici, din SUA şi, sincer, mi-e greaţă de corupţia şi de urâţenia din România. Am să dau un exemplu: când am venit acasă, în 2005, a trebuit să merg la Universitate să-mi ridic diploma de la masterat pentru că am plecat în Statele Unite înainte să mi-o pot lua. Când am ajuns acolo, a trebuit să plătesc o «amendă» că nu mi-am ridicat-o în primii doi ani de la terminarea studiilor şi a trebuit să ascult la o secretară care a ţipat la mine zece minute că de ce nu mi-am luat diploma la timp şi că nu vrea să o caute. Tineţi cont, singura ei slujbă era să dea diplomele la fereastră. Nu mai sunt obişnuit cu sistemul în care toată lumea trebuie să ţipe la tine şi să se uite la tine de sus, fie şi o simplă secretară. Asta nu înseamnă că nu m-aş putea obişnui din nou, dar nu vreau, mai ales când ştiu că se poate şi altfel, se poate şi fără şpagă. Ştiţi cum s-ar fi rezolvat situaţia asta în America? Trimiţi o simplă cerere la universitate sau le dai un telefon, plăteşti o sumă modică de eliberare de document şi ei ţi-l trimit prin poştă”.
“Mă doare inima când ştiu ce frumoasă e România şi ce posibilităţi ar avea!”
“Citesc ziarele româneşti pe internet aproape în fiecare zi şi mă enervez de pomană când citesc despre clasa politică din România şi despre corupţia de acasă. Mă doare inima, mai ales când ştiu ce frumoasă e ţara şi ce posibilităţi ar avea. O ţară în care un om ca Gigi Becali este cine este şi apare la televizor în aproape fiecare zi, şi unde nimeni nu respectă nici un fel de lege, începând de la parlamentari şi până la oamenii de rând, de la legile de circulaţie şi până la legi majore, nu e o ţară pe un drum bun. Singura mea speranţă pentru România sunt colegii mei de generaţie, care nu au fost influenţaţi de comunism, dar nici de ei nu sunt sigur, pentru că nu au modele concrete de urmat”.
În loc de concluzie la această poveste de viaţă frumosă şi interesantă, George ne-a precizat: “Eu mă consider norocos pentru că am avut întotdeauna sprijinul părinţilor mei. Fără ajutorul lor nu aş fi reuşit să termin o facultate şi să ajung unde sunt. De asemenea, mă mai consider norocos pentru că, în decembrie 1989, la căderea comunismului eram la o vârstă la care am înţeles perfect ce a fost comunismul şi nu o să uit niciodată, dar nu eram la vârsta la care să fi fost afectat de gândirea comunistă”.

Dr. Minerva Stanciu a acţionat Spitalul Municipal în instanţă

Vă promiteam în ediţia trecută să vă prezentăm în exclusivitate un document extrem de interesant - cererea de chemare în judecată formulată de dr. Minerva Stanciu împotriva conducerii Spitalului Municipal. Am considerat oportun să publicăm integral documentul, pentru că - pe de o parte - el relevă foarte exact, cel puţin dintr-un punct de vedere, situaţia existentă în Spitalul Municipal, iar, pe de altă parte, dezvăluie implicarea unor nume importante din administraţia locală, inclusiv primarul Tiseanu, în complicatele probleme care menţin Spitalul Municipal într-un nesfârşit scandal.


Domnule Preşedinte,
Subsemnata dr. Minerva Stanciu, medic primar pediatru la Spitalul Municipal Câmpina, formulez prezenta
CERERE DE CHEMARE ÎN JUDECATĂ
împotriva pârâţilor Autoritatea de Sănătate Publică Prahova şi Spitalul Municipal Câmpina, pentru ca prin hotărârea ce o veţi pronunţa să dispuneţi:Anularea procesului verbal cu nr. 3684/1188/25 iulie 2008 încheiat de reprezentanţii Autorităţii de Sănătate Publică Prahova, prin care s-au consemnat nereguli constatate cu ocazia controlului efectuat la Spitalul Municipal Câmpina în 25 iulie 2008; Anularea Deciziei nr. 158 din 30 iulie 2008 emisă de Spitalul Municipal Câmpina prin care am fost sancţionată disciplinar cu AVERTISMENT SCRIS; Obligarea în solidar a pârâţilor Autoritatea de Sănătate Publică Prahova şi Spitalul Municipal Câmpina să-mi plătească cheltuielile de judecată, precum şi daune morale şi materiale ce vor fi stabilite de către instanţa de judecată, sume pe care intenţionez să le utilizez pentru dotarea cabinetului de pediatrie, conform normelor in vigoare.
Consider că cele două acte administrative sunt nelegale şi netemeinice şi urmează a fi anulate din următoarele motive:Referitor la nelegalitatea şi netemeinicia procesului verbal nr. 3684 / 1188 / 25 iulie 2008 încheiat de reprezentanţii Autorităţii de Sănătate Publică Prahova:1. Reprezentanţii ASP Prahova au constatat starea cabinetului DUPĂ intervenţia personalului de întreţinere al spitalului din după-amiaza zilei de 24 iulie 2008 şi din dimineaţa zilei de 25 iulie 2008. Deficienţele din fotografiile publicate în presă au fost remediate ÎN TIMPUL PROGRAMULUI MEU DE LUCRU, cu pacienţi prezenţi în cabinet, în prezenţa mea şi a asistentei Roxana Rezeanu. Au asistat la efectuarea acestor intervenţii în mare grabă aparţinătorii a trei pacienţi, restul pacienţilor programaţi la această dată fiind reprogramaţi din cauza imposibilităţii de a-mi desfăşura activitatea în prezenţa instalatorilor care montau cele două chiuvete, făceau racordurile la reţeaua de apă şi care erau încă în cabinet la ora 20.00, atunci când eu mi-am încheiat programul.2. Conţinutul acestui proces verbal include următoarele constatări neadevărate:- mutarea cabinetului de pediatrie la demisolul spitalului s-a făcut în data de 16 iunie 2008 şi nu în 18 iunie 2008; - infiltraţiile din plafon sunt permanente, în locuri şi cantităţi diferite. Descrierea TAVANULUI FALS din rigips este în mod evident omisă intenţionat, de vreme ce contravine oricăror norme de funcţionare a unui cabinet medical. Am solicitat în 11 august întocmirea unui proces verbal de constatare din partea asistentei igienist a spitalului, d-na Elena Bulearcă. Aceasta a vizitat cabinetul şi a luat la cunoştinţă starea de lucruri, dar, ulterior, mi-a spus că “încă lucrează“ la respectivul proces verbal, pe care nu l-a întocmit încă;- există şi astăzi o ţeavă vizibilă, neracordată, în spaţiul cabinetului; - ventilaţia nu se poate asigura în nici un caz în mod corespunzător, mirosul de mucegai fiind greu de suportat timp de şapte ore; - vestiarul pentru personal nu permitea la acea dată păstrarea corespunzătoare a echipamentului de protecţie, de vreme ce împărţeam acelaşi fişet metalic cu asistenta. Al doilea vestiar ne-a fost acordat în 15 august, după îndelungi insistenţe.3. Nu se precizează motivul pentru care echipamentul de protecţie purtat de mine şi de asistentă este necorespunzător. Ambele purtam echipament cu circuit închis – inclusiv încălţăminte – achiziţionat din magazin de profil pe cheltuiala proprie. 4. Modul şi tipul de echipament de protecţie care este obligatoriu de purtat de personalul medical trebuie stabilit de angajator în condiţiile reglementărilor Contractului colectiv de muncă pe ramura sanitară, prin furnizarea acestuia sau prin suportarea costurilor dacă achiziţionarea se face de către angajat în vederea respectării notelor interne de conformare.Precizez că am îndeplinit procedura prealabilă prevăzută de Art. 7 din Legea 554/200, întrucât înainte de a mă adresa instanţei de contencios administrativ am solicitat Autorităţii emitente a procesului verbal contestat anularea acestuia.
Referitor la nelegalitatea şi netemeinicia Deciziei nr. 158 din 30 iulie 2008 emisă de Spitalul Municipal Câmpina, prin care am fost sancţionată disciplinar cu AVERTISMENT SCRIS:1. Decizia respectivă nu conţine DESCRIEREA FAPTELOR pentru care am fost sancţionată şi nici motivele pentru care cercetarea disciplinară nu a fost efectuată conform legii.2. Nu am încălcat Art. 77 din Regulamentul intern al Spitalului Municipal Câmpina, privind procedura care trebuie respectată cu privire la acordarea interviurilor către reprezentanţii presei deoarece nu am acordat vreun interviu şi nu am permis filmarea în incintă, ci am înaintat presei un material personal în format electronic, care conţinea fotografii efectuate la data de 16 iulie 2008 - adică la 30 zile de la mutarea în incinta respectivă. Demersul meu a fost AVERTIZARE ÎN INTERES PUBLIC FĂCUTĂ CU BUNĂ CREDINŢĂ, materialul conţinând DATE DE INTERES PUBLIC din care rezulta încălcarea de către angajator a prevederilor Art. 30, alin. 1, pct. e, f, h, Art. 31 alin. 2, pct. a - c şi k, a Art. 89, alin. 1 - 3 şi din Contractul colectiv de muncă la nivel de ramură sanitară în vigoare.Accesul reprezentanţilor presei în condiţii regulamentare nu este responsabilitatea mea, în conformitate cu fişa postului meu şi contractul meu individual de muncă, ci a personalului care are în atribuţii verificarea persoanelor care intră în incintă. Acordul prealabil al managerului pentru prezenţa în unitate se obţine conform regulamentului de către reprezentantul respectiv prin demersuri scrise sau verbale şi nu este responsabilitatea mea să verific dacă s-a făcut acest lucru. Mi-am asumat faptul că nu am înştiinţat conducerea unităţii asupra prezenţei reprezentantului presei în spital şi nici asupra faptului că i-am înaintat un material, pentru că nu am nici o obligaţie contractuală sau regulamentară de a face asta.Referitor la faptul că managerul a nominalizat persoanele reprezentative ale unităţii ca purtători de cuvânt, acest lucru mi-a fost adus la cunoştinţă DUPĂ consumarea faptelor, printr-o notă internă. Unica persoană nominalizată - d-na Mica Rotaru - ca asistent şef pe Spital, implicată în fluenţa activităţii de curăţenie din cabinete, nu doar în fluenţa comunicării cu presa, este în conflict de interese prin această dublă calitate şi în mod special în această situaţie, date fiind deficienţele semnalate de mine în mod repetat verbal, în materialul înaintat presei şi, implici, în nota explicativă. Dovada este faptul că a îndepărtat personal lenjeria cu fecale şi urină de pisică de pe patul de consultaţii în dimineaţa zilei de 30 iunie 2008 fără să ia nici o altă măsură pentru buna desfăşurare a activităţii de curăţenie din cabinet până la data declanşării scandalului de presă. Dacă mai adăugăm şi funcţia domniei sale în cadrul şcolii private de asistenţi medicali AMUS - pepiniera personalului mediu din spital - cred că invocarea încălcării procedurii de relaţionare cu presa din unitatea noastră nu este un argument întemeiat pentru sancţionarea mea.3. Nu am încălcat prevederile Articolului 46 lit. f din Regulamentul intern al Spitalului Municipal Câmpina, întrucât purtam echipament de protecţie corespunzător funcţiei pe care o deţin, în vederea păstrării igienei şi a aspectului estetic personal. Echipamentul meu de serviciu compus din halat şi pantalon este achiziţionat ca atare din magazin, de vreme ce angajatorul nu mi-a asigurat niciodată vreun echipament, conform obligaţiilor sale (Art. 83 alin. 2 şi Art. 87 alin. 1 din Contractul colectiv de muncă la nivel de ramură sanitară) până la data de 8 august 2008, adică DUPĂ sancţionare şi după ce am semnalat – inclusiv reprezentanţilor ASP Prahova - faptul că unii dintre salariaţii spitalului practică un comerţ ilicit cu uniforme colorate. La data controlului purtam halat şi pantalon alb. Invocarea acestui articol în sancţionarea mea nu ţine cont de prevederile Art. 88 alin. 1 şi 2 şi Art. 8, alin. 4 din Contractul colectiv de muncă la nivel de ramură sanitară.
4. Având în vedere cele de mai sus, conform Art. 8, alin. 4, Art. 19, alin. 2 şi Art. 162 alin. 2 din Contractul colectiv de muncă la nivel de ramură sanitară consider că nu am comis nici o încălcare a prevederilor contractului meu individual de muncă sau a Art. 30 alin. 2, lit. a – c din Contractul colectiv de muncă la nivel de unitate sanitară, care ar putea constitui motive de sancţionare. Mi-am asumat eventuala încălcare a confidenţialităţii privind datele asupra instituţiei în conformitate cu Contractul colectiv de muncă la nivel de ramură sanitară, deşi acesta nu mi-a fost adus niciodată la cunoştinţă de către angajator, conform Art. 9, dar legislaţia în vigoare exceptează din categoria “confidenţiale “ datele de interes public din categoria cărora consider că fac parte datele furnizate de mine presei.
Procedura de sancţionare nu a fost regulamentară din următoarele motive:1. Cercetarea disciplinară prealabilă nu a decurs conform reglementărilor legale: a) Nu am fost convocată în scris în vederea cercetării disciplinare cu precizarea datei, orei şi locului acesteia. Singura convocare anterioară sancţionării a fost una telefonică, d-na director medical Elena Dumitrescu adresându-mi în 24 iulie 2008 invitaţia “Vino acum până sus!“b) Nota explicativă nu mi-a fost solicitată în scris, punctual, ci doar verbal de directorul medical al Spitalului, dr. Elena Dumitrescu, între patru ochi, sub forma: “Fă-mi repede o notă explicativă că este foarte supărat d-nul primar Tiseanu, care tocmai a dat nişte bani constructorului, iar noi aşteptăm ca acesta să vină să încheie lucrările. E foarte deranjat de apariţia acestor lucruri în presă“. Am înmânat doamnei director medical o notă explicativă în dimineaţa de 25 august 2008, incluzând materialul înaintat presei. În dimineaţa zilei de 28 august 2008, am mers la secretariat să verific dacă respectivul material era înregistrat. Cum nu exista nici o înregistrare, am solicitat eu înregistrarea materialului din care aveam un exemplar, iar secretara spitalului mi-a dat numărul 3077, după ce a lăsat mai multe spaţii libere în registru pentru nişte documente pe care ar fi omis să le înregistreze în 25 august 2008. Aceasta este explicaţia existenţei celor două note explicative - nr. 3077 şi 3055 - cu acelaşi conţinut.c) Nu mi s-a adus la cunoştinţă în nici un fel faptul că sunt supusă unei cercetări disciplinare, conform legii. Mi s-a adresat doar informaţia că “Trebuia să aveţi răbdare. Veţi suporta consecinţele faptelor dumneavoastră. Spitalul are purtător de cuvânt“, ceea ce ar putea fi interpretat ca o ameninţare şi anticipare a unei sancţionări fără cercetarea disciplinară completă la care aveam tot dreptul. Cuvintele mi-au fost adresate de către d-nul inspector Marius Cardaş, în cursul controlului efectuat în cabinet în 25 iulie 2008.2. Nu mi s-a adus la cunoştinţă conţinutul procesului verbal 3684 /1188 /25 iulie 2008 întocmit de reprezentanţii ASP Prahova în urma controlului efectuat în cabinet până în 12 august 2008, când acesta mi-a fost citit de directorul medical al spitalului. Pe acest proces verbal nu există semnătura mea, aşa cum cred că ar fi fost legal şi normal devreme ce controlul a fost efectuat la locul meu de muncă.3. Nu am fost convocată la întrunirea Comitetului Director din 28 iulie 2008 în care s-a decis sancţionarea mea, prin urmare mi s-a încălcat dreptul de a formula şi de a susţine toate probele şi motivaţiile pe care le consideram necesare în apărarea mea, precum şi dreptul de a fi asistată de superiorul meu direct, şefa secţiei de pediatrie, dr. Maricica Grosu. Nu mi s-a adus la cunoştinţă nici măcar procesul verbal al şedinţei respective.4. Din documentul de sancţionare care mi s-a înaintat nu reiese că s-ar fi avut în vedere: a) împrejurările în care am comis aşa-zisele încălcări ale actelor normative invocate;b) gradul meu de vinovăţie; c) consecinţele aşa-zisei mele abateri disciplinare;d) comportarea mea generală în serviciu;e) faptul că nu am mai avut abateri disciplinare în cei16 ani de activitate medicală; f) comunicarea abaterii sau a sancţiunii şefului meu direct, dr. Maricica Grosu.
În consecinţă, vă rog ca în conformitate cu dispoziţiile Art. 1 din Legea 554 să dispuneţi anularea celor două acte administrative contestate, precum şi plata despăgubirilor şi cheltuielilor de judecată şi daunelor morale şi materiale ce vor fi stabilite de către instanţa de judecată.
Cu consideraţie, Dr. Minerva Stanciu 26 august 2008
Domnului Preşedinte al Tribunalului Prahova”
Primul termen în procesul dintre dr. Minerva Stanciu şi Spitalul Municipal este marţi, 23 septembrie.

“M-am îmbolnăvit din cauza condiţiilor de lucru din spital”

Dr. Daniela Stan: “În Cabinetul de planning familial unde lucrez au fost infiltraţii cu sânge şi urină din reţeaua de canalizare, care vine de la laboratorul de analize”!
Dr. Daniela Stan a venit la Spitalul Municipal Câmpina în anul 1997, pe un post nou înfiinţat de medic la Cabinetul de planning familial. “Nu am fost bine primită de la început! Nici nu vroiau să accepte postul în sine, astfel încât am fost instalată doar prin impunere de la minister. Niciodată n-am avut condiţii de bune, aşa că treptat starea mea de sănătate s-a degradat. Totul a culminat în vara anului 2006, atunci când am fost mutată la subsol, unde este frig şi umezeală. Pe parcursul anilor, starea mea de sănătate s-a degradat constant. Am fost diagnosticată cu boală mixtă de ţesut conjunctiv, am avut probleme cu colagenoza, substanţa care face legătura între celule, adenopatii, pareză de coardă vocală şi chiar stafilococi. În urma interacţionării cu persoane defavorizate am avut leziuni de scabie, iar anul trecut, după mutarea la subsol, am fost în imposibilitatea de a-mi practica meseria. Mai mult, în Cabinetul de planning familial unde lucrez au fost infiltraţii cu sânge şi urină - după miros - din reţeaua de canalizare, care vine de la laboratorul de analize. Canalizarea a fost înfundată în mai multe rânduri cu pipete şi tot felul de alte materiale specifice laboratoarelor. Mai mult, alături, aşa cum aţi scris şi dvs, este un adevărat focar de infecţie, s-au deversat materii fecale şi s-au depozitat deşeuri medicale, unele periculoase. Am făcut numeroase referate către conducerea spitalului, dar şi către alte instituţii, ultimul fiind în 20 august 2008, către Colegiul Medicilor, dar nu am avut nici un rezultat. Ba, dimpotrivă, directorul de îngrijiri medicale m-a acuzat că instig autorităţile! Mă simt aici ca la închisoare, iar în multe situaţii, am stat în afara cabinetului din cauza mirosurilor şi mă chemau pacienţii atunci când veneau la cabinet! Asta ca să nu mai întreb unde sunt banii alocaţi prin programe pentru acest cabinet, de 11 ani încoace? Că eu nu i-am văzut! Dar ei s-au cheltuit!”Consideraţi că ar mai fi de făcut vreun comentariu?! Noi credem că nu...

“Avem probleme pentru că n-avem bani!”

Aşa cum ne solicită imperativ conducerea spitalului, chiar la intrarea în instituţie, am stat de vorbă pe aceste teme cu purtătorul de cuvânt al instituţiei, Emilia Rotaru, care a făcut următoarele precizări: “Este adevărat că avem probleme, dar le avem pentru că nu mai avem bani. Sistemul este de aşa natură încât nu cred că vom avea niciodată fondurile necesare pentru a face toate investiţiile, având în vedere că priorităţile noastre sunt asigurarea salariilor, a hranei pentru pacienţi, a medicamentelor, materialelor sanitare şi multe altele. Problemele pe care le-aţi semnalat la subsol vor fi remediate în cursul zilei de sâmbătă, 13 septembrie, prin intermediul firmei de salubritate. Din câte ştiu eu, nu sunt alte probleme majore. Nu avem nici o anchetă în curs şi, pentru moment, nu se pune problema tragerii la răspundere a cuiva. În privinţa unor posibile infiltraţii de la laborator spre vreunul dintre cabinetele de la subsol, nici nu poate fi vorba de aşa ceva. Chiar dacă apare ceva pe pereţi, trebuie să fie ori igrasie, ori apă de la vreo conductă fisurată, în nici un caz nu poate fi vorba despre altfel de substanţe. Ar fi extrem de grav, dar cred că este imposibil, toate deşeurile medicale având un regim special şi fiind colectate şi ridicate separat”.

“Tiseanu, autodenunţă-te!”

“Dacă nu, te denunţăm noi!” - liderii PNDC continuă războiul cu primarul Horia Tiseanu. Cu alte cuvinte... vacanţa s-a terminat.

După o scurtă perioadă de vacanţă, când liderii PNDC păreau că nu mai au aceeaşi voinţă de a ataca administraţia Tiseanu, iată că Alin Moldoveanu şi colegii săi au ieşit din nou la atac. Şi parcă doza lor de înverşunare a crescut. În plus, acum, reprezentanţii PNDC au acces la o serie de documente oficiale ale administraţiei locale din noua lor calitate de consilieri locali. Valoarea “muniţiei” a crescut, iar războiul s-a acutizat, Alin Moldoveanu susţinând că “voi lupta întotdeauna împotriva celor care nu vor binele comunităţii”.Acestea au fost condiţiile în care PNDC a organizat prima conferinţă de presă din această toamnă a unui partid local. Au fost prezenţi Alin Moldoveanu, Monica Clinciu şi Florin Marcu, toţi trei fiind şi consilieri locali.
“Nu avem nici un fel de înţelegere cu nimeni!”
Alin Moldoveanu a deschis conferinţa de presă ţinând să facă unele precizări privind poziţia sa şi a PNDC: “N-o să stăm niciodată deoparte în detrimentul intereselor câmpinenilor. Vom lupta în continuare cu caracatiţa, pardon, coaliţia PD-L - PSD. Mai mult, ţin să precizez public faptul că nu avem nici un fel de înţelegere cu nimeni. Orice proiect bun pentru Câmpina, indiferent din partea cui vine, îl vom susţine cu două mâini, dar nu vom închide ochii la nici o ilegalitate”.
Primarul Tiseanu(din nou) la DNA?!
Alin Moldoveanu a oferit şi un exemplu de ceea ce, în opinia PNDC, reprezintă o ilegalitate în administraţia locală: “La ultima şedinţă a Consiliului Local am avut de-a face cu o ilegalitate crasă, pe care nici juriştii, nici primarul, nici ceilalţi consilieri locali nu au vrut s-o împiedice, deşi le stătea în putere s-o facă. E vorba de proiectul iniţiat de Gheorghe Sandu (PD-L) privind majorarea preţului la închirierea păşunii către societatea, Hamirt Const. Contractul iniţial, prin care se închiriau 67 hectare pe dealul Muscel cu suma anuală de 19 milioane lei vechi, a fost pe un an, iar primarul Tiseanu l-a prelungit, printr-un act adiţional, pe cinci ani! Iar acum se dorea creşterea tarifului de la 19 milioane, la vreo 22 milioane lei vechi. Inadmisibil!”La rândul ei, Monica Clinciu a afirmat: “Juriştii Primăriei şi ai Consiliului Local ne-au dat dreptate şi au precizat că proiectul era ilegal. Cu toate acestea el a fost votat, deşi consilierii PNDC s-au opus. Mai mult, în plină şedinţă, secretarul Paul Moldoveanu ne-a recunoscut că a căutat prin Primărie vreo două zile hârtia în baza căreia s-a făcut acel act adiţional, dar nu a găsit-o! Păi nu a găsit-o pentru că nu există! Noi am atacat în contencios administrativ această hotărâre. Mai mult, am înaintat o scrisoare domnului primar Tiseanu în care expunem argumentele noastre, dar nu am primit, încă, răspuns”.Cum reprezentanţii PNDC sunt convinşi de ilegalitate, cum şi juriştii Primăriei au recunoscut că proiectul are hibe şi cum acest proiect a fost votat, de consilierii locali, chiar şi în aceste condiţii, Alin Moldoveanu a precizat că “aşa cum am procedat şi în cazul altor ilegalităţi - şi mereu am avut dreptate - vom sesiza DNA şi analizăm posibilitatea de a face plângere penală împotriva primarului Horia Tiseanu”.
“Iniţiativa «anti-şpagă» trebuie completată”
Rar se întâmplă ca liderii PNDC să laude un membru al PSD. Şi, totuşi, s-a întâmplat la conferinţa de presă, atunci când Alin Moldoveanu a spus: “Iniţiativa domnului viceprimar Dragomir de a semna un angajament «anti-şpagă» este lăudabilă. Şi aceea de a chema un procuror de la DNA. Dar, această iniţiativă «anti-şpagă» trebuie completată. Îl rog pe domnul viceprimar Dragomir să scoată la suprafaţă toate ilegalităţile realizate în administraţia locală în ultimii 12 ani. Sau, mai mult, primarul Tiseanu ar trebui să se autodenunţe şi să scoată toate aceste documente, iar câmpinenii se vor convinge că au fost minţiţi în campania electorală atunci când Tiseanu le-a spus că Legea administraţiei publice locale este ca o biblie pentru el! Aşa că, Horia Tiseanu, autodenunţă-te!”
Marian Nistor, pe făraş?!
Un alt subiect atins de liderii PNDC a fost cel al altei presupuse ilegalităţi săvârşite tot de Horia Tiseanu. Chiar dacă nu au pronunţat nici un fel de nume, liderii PNDC l-au luat în vizor şi pe Marian Nistor, care ar fi fost ajutat de Tiseanu să ajungă director la Piaţă. “În data de 24 octombrie 2005 - a precizat Alin Moldoveanu, cu o serie de documente în faţă - a avut loc concursul pentru ocuparea postului de director al Pieţei Centrale. Printre condiţiile impuse s-au numărat studii superioare, experienţă managerială şi vechime de minim cinci ani. Tot la ultima şedinţă a Consiliului Local, la «Diverse», am întrebat reprezentanţii Executivului dacă toţi cei trei candidaţi au îndeplinit aceste condiţii, aşa cum scria în procesul verbal al comisiei de organizare a concursului, proces verbal semnat de Horia Tiseanu, Eduard Milu, Paul Moldoveanu, Mihail Şerbănoiu, Lucian Cercel şi Daniela Iarca. Am mai întrebat dacă şi Colegiul Universitar este asimilat studiilor superioare. Mi s-a spus că da. Nu mai comentez reacţia consilierului Piţigoi: «Noi ăştia care am trecut prin ele ştim», dar interesant este comentariul primarului Tiseanu: «Oricum, dl. Marian Nistor şi-a continuat studiile». Pentru noi e clar că avem parte de o nouă încălcare a legii din partea administraţiei Tiseanu, aşa că, în foarte scurt timp, va trebui să avem un nou examen pentru ocuparea postului de director la Piaţă, actualul director va trebui să înapoieze toţi banii câştigaţi în această funcţie, iar membrii comisiei vor trebui să răspundă”.
Viitor în ceaţă...
În privinţa viitorului PNDC, Alin Moldoveanu a spus clar: “Îl vom urma necondiţionat pe Florin Anghel. Nu ştiu dacă vom fuziona cu PNL şi nici nu pot confirma o altă variantă”. Despre absenţa sa de la recentul Consiliu Naţional al PNDC, care a avut loc miercuri la Câmpina, Alin Moldoveanu a spus: “Am anunţat că eram plecat, dar ştiu ce s-a discutat”. S-a discutat ce s-a discutat, dar de hotărât, nu s-a hotărât nimic!

A început şcoala!

Luni, 15 septembrie 2008, a sunat clopoţelul pentru începerea unui nou an şcolar. Spre deosebire de anii anteriori, când au mai fost probleme, de această dată, din punctul de vedere al administraţiei locale, pregătirile au decurs fără surprize neplăcute. Conform purtătorului de cuvânt al Primăriei Câmpina, Mariana Pătraşca, “a existat un singur caz unde am avut dificultăţi. Este vorba de o firmă din Târgu Jiu, care câştigase lucrarea de înlocuire a tâmplăriei termopan la Şcoala «Hasdeu» şi care, după ce a câştigat selecţia de oferte, nu a mai fost de găsit. Orice încercare a noastră de a intra în contact cu această firma a fost sortită eşecului. Este singura problemă. În rest, toate celelalte lucrări de la unităţile şcolare au fost finalizate”.La rândul său, viceprimarul Ion Dragomir a ţinut să precizeze: “Pentru anul viitor, vom solicita din timp necesarul de lucrări de reparaţii şi investiţii de la fiecare unitate de învăţământ, astfel încât să avem posibilitatea să organizăm din timp toate licitaţiile, selecţiile de oferte şi celelalte proceduri de achiziţii publice. Totul va trebui să fie gata până la sfârşitul acestui an şcolar, în aşa fel încât, din prima zi de vacanţă, fimele care au câştigat selecţiile de oferte să se poată apuca de treabă. În acest fel, am elimina multe neplăceri, am evita crizele de timp şi situaţiile neplăcute ale contestărilor procedurilor sau ale neprezentărilor, cum a fost cazul în acest an”.În altă ordine de idei, deschiderea propriu-zisă a noului an şcolar a presupus emoţie şi bucurie pentru cei care păşesc prima dată pragul unei şcoli, dar şi pentru părinţi. Autorităţile nu puteau rata nici ele acest prilej, primarul Horia Tiseanu participând la festivităţile de la Grupul Şcolar Forestier şi de la Şcoala Generală nr. 8.
Lucrările executate la unităţile de învăţământ din Câmpina, firmele care le-au realizat şi costurile aferente (fără TVA):
Grupul Şcolar Petrol:
- reparaţii faţadă şi zugrăveli exterioare şi amenajare sala de sport - Tiby SRL - 115.286 RON;
reparaţii şi înlocuiri pardoseli săli de clasă - Tiby SRL - 49.714 RON;
realizare centru de informare şi documentare - Matar Const - 40.000 RON;
instalaţie încălzire centrală la secţia de sport - Matar Const - 150.000 RON
Grupul Şcolar Construcţii de Maşini:
- înlocuit cu tâmplărie PVC - Luc Impex - 63.193 RON
Grupul Şcolar Energetic:
- pardoseala sala de sport - Sonerg Montaj - 45.774 RON
Colegiul Naţional “Nicolae Grigorescu”:
- înlocuit cu tâmplărie PVC - Luc Impex - 48.900 RON
Şcoala “Ion Câmpineanu”:
- înlocuit tâmplărie PVC - Romimar - 28.227 RON
Şcoala nr. 3:
- amenajare bază sportivă - Hamirt - 45.000 RON
Şcoala “BP Hasdeu”:
- înlocuit tâmplărie termopan - Alvecris - 22.314 RON;
revizie instalaţia electrică - Cubera Service - 32.255 RON
Şcoala nr. 8:
- înlocuit tâmplărie - Luc Impex - 16.670 RON;
asfaltare curte - PSV Company - 24.727 RON;
reparaţii şi zugrăveli exterioare - Tiby SRL - 54.185 RON
Grădiniţa nr. 10 şi 11:
- înlocuit tâmplărie PVC - Luc Impex - 33.801 RON
Grădiniţa nr. 7:
- înlocuit uşă de acces bloc alimentar - Luc Impex - 2.000 RON.

Cum să baţi apa-n piuă cu... graţie administrativă

Joi, 11 septembrie, în sala mică a Casei Tineretului ar fi trebuit să aibă loc şedinţa de constituire a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară “Valea Prahovei”. Ar fi trebuit, pentru că, în ciuda prezenţei reprezentanţilor celor mai multe localităţi implicate, numai cinci primari au bătut drumul până la Câmpina. Iar pe actul de constituire al acestei asociaţii, doar primarul îşi poate pune semnătura, nu orice funcţionar public. În aceste condiţii, după ce s-a stabilit că şedinţa propriu-zisă de constituire se amână cu o săptămână, s-a trecut la prezentarea modificărilor apărute în Statutul asociaţiei. Au fost multe situaţii amuzante, în care se prezenta câte un punct de vedere, fără a se ajunge la nici un rezultat, pentru că, nu-i aşa, decizia tot primarilor le aparţine. Iar primarii lipseau. Prin urmare, s-a discutat doar “spre informare” şi... atât! Destul de amuzante au fost şi contrele dintre viceprimarul Ion Dragomir şi responsabilul din cadrul Primăriei Câmpina pentru această asociaţie, Lucian Drăghia, de parcă cei doi nu ar fi reprezentat aceeaşi instituţie. La întreaga dispută asista destul de... absent şi primarul Horia Tiseanu, care, la şedinţa de joi, şi-a “etalat” noul consilier personal, Irina Modrogan, o tânără democrat-liberală, care-şi face, astfel, intrarea şi în administraţia publică.

Un teren uitat de toţi!


Consiliul Local a stabilit, odată cu înfiinţarea serviciului de blocare şi ridicare a maşinilor parcate neregulamentar, ca firma ploieşteană Strand Autoserv să primească gratuit un teren de 944 mp, în spatele Casei Tineretului. Aici ar fi trebuit depozitate maşinile ridicate de pe domeniul public. Deşi acest serviciu funcţionează în Câmpina de mai bine de un an şi jumătate, nici o maşină nu a fost adusă pe terenul respectiv. Şi cum nu se ocupă nimeni de locaţie, normal că aceasta s-a tot degradat şi a fost năpădită de buruieni Şi nimănui nu pare să-i pese! Nici măcar acelor consilieri locali care-şi parchează maşinile în apropiere măcar o dată pe lună, atunci când vin la şedinţele de Consiliu.

Autorităţile locale, trase de mânecă în privinţa animalelor şi curăţeniei

Câmpina nu se poate lăuda cu oameni cu un spirit civic mult peste media naţională. Totuşi, mai sunt câteva excepţii care nu se sfiesc să tragă de mână autorităţile pe care le-au investit în acest sens şi să le arate problemele concrete care nu pot fi văzute din goana limuzinelor oficiale.Un astfel de om este Ion Suditu. Recent, acesta a transmis o scrisoare primarului Horia Tiseanu în care semnalează o serie întreagă de probleme cu care se confruntă urbea pe care Tiseanu o păstoreşte. Scrisoarea cu pricina a ajuns şi la redacţia noastră şi o publicăm integral.


“Domnule primar,Subsemnatul Ion Suditu solicit sprijinul Primăriei pentru rezolvarea unor probleme privind câinii comunitari, animalele de apartament şi curăţenia oraşului.În ultimul timp, nu ne-am mai confruntat cu situaţii din anii trecuţi, atunci când erau aduşi câini din alte zone, cu maşina şi eliberaţi în oraşul nostru. Totuşi, numărul câinilor comunitari este destul de mare, dar - în general - aceştia sunt castraţi şi s-au stabilit în anumite zone ale oraşului.O altă situaţie o reprezintă câinii de apartament ai căror stăpâni au murit sau care nu-i mai pot îngriji şi astfel ajung în stradă. Aceeaşi situaţie este şi în cazul pisicilor, care s-au cam înmulţit, ele stabilindu-se în zona habelor de gunoi.Propun autorităţilor locale să ia măsurile care se impun. Şi vă prezint câteva propuneri:1. Primăria să impună Asociaţiilor de Proprietari să prezinte un inventar al animalelor de apartament;2. Sanepidul sau altă autoritate locală să verifice apartamentele în cauză, urmărind starea de sănătate a animalelor, numărul lor şi starea de curăţenie a apartamentelor. Mulţi proprietari din diverse blocuri se plâng că unii vecini au un număr mare de animale, în special câini şi pisici, iar starea de curăţenie a apartamentelor respective lasă de dorit, deranjând prin mirosul care se degajă;3. Ar fi de dorit ca toate animalele din apartamente să fie înregistrate cu un “cip” prin care să poată fi identificate în cazul în care se pierd sau sunt eliberate pe stradă, din diferite motive;4. Ar trebui să existe un loc, un fel de azil al animalelor, unde acestea să poată fi duse;5. Este necesar să fie emisă o hotărâre a Consiliului Local prin care să se impună posesorilor de câini ca atunci când duc animalele la plimbare, să nu le mai lase pe spaţiile verzi, iar excrementele acestor animale să fie strânse de către stăpâni, aşa cum se procedează în ţările civilizate;6. Poliţia Comunitară ar trebui să urmărească respectarea acestei hotărâri care priveşte curăţenia oraşului. La fel ar trebui ca Poliţia Comunitară să urmărească şi să amendeze pe cei care mănâncă seminţe pe stradă şi aruncă resturile pe jos, pe cei care aruncă diverse gunoaie pe stradă şi nu în coşul de gunoi, pe cei care vandalizează coşurile de gunoi, băncile din parcuri şi de pe stradă şi geamurile refugiilor din staţiile de transport în comun, toate acestea urmând a se face în baza unei hotărâri a Consiliului Local.Poliţia Comunitară îşi face prea puţin simţită prezenţa în oraş şi prin parcuri. Îi văd numai alergând după ţigăncile care vând ciuperci şi mai puţin după cei care nu respectă curăţenia oraşului.
Vă mulţumesc, Ion Suditu”

Profitând de prezenţa edilului şef la obişnuita conferinţă de presă a Primăriei, l-am întrebat şi despre această scrisoare şi măsurile care ar putea fi luate. Răspunsul lui Horia Tiseanu a fost unul care nu necesită alte comentarii: “Da, am primit o scrisoare din partea d-lui Suditu, dar erau destul de multe lucruri acolo şi nu-mi mai aduc aminte toate detaliile. Oricum, îi vom da un răspuns, scrisoarea sa aflându-se la compartimentele de specialitate din cadrul Primăriei pentru formularea răspunsului”.

Tot semaforizarea rămâne soluţia pentru centru

La sediul Primăriei Câmpina are loc astăzi, 16 septembrie, licitaţia pentru modernizarea şi fluidizarea circulaţiei în intersecţiile Peco, ABC, BRD. Este un anunţ sec, dar în spatele său se ascund câteva lucruri interesante. Primăria a făcut până acum - şi plătit din banii contribuabililor - trei studii privind fluidizarea circulaţiei pe artera principală a localităţii. S-a spus că semaforizarea este cea mai bună soluţie, iar după o licitaţie de tipul celei de astăzi, s-a convenit că varianta unor sensuri giratorii în principalele intersecţii ar conferi mai multă fluenţă traficului. Apoi, a apărut năstruşnica idee preluată de la Videanu a semafoarelor inteligente. Dincolo de toate aceste idei, s-a bătut pasul pe loc. În vreme ce alte localităţi s-au modernizat, la Câmpina singura soluţie găsită de autorităţi a fost îngustarea trotuarului. Poate acum vom avea mai mult succes şi până la finele acestui mandat se va schimba, totuşi, ceva. În bine, evident!

Ibrahim Dossey, implicat într-un grav accident rutier în apropiere de Breaza

În dimineaţa zilei de sâmbătă, în jurul orei 9.40, la ieşirea din Breaza spre DN1, a avut loc un accident rutier grav în care a fost implicat şi fotbalistul Ibrahim Dossey. Din primele cercetări, poliţiştii au stabilit că autoturismul Volkswagen Polo, la volanul căruia se afla portarul ghanez, a ieşit din oraşul Breaza şi a intrat pe DN1 unde a derapat şi a acroşat, pe contrasens, un autoturism Dacia Logan.“Pentru descarcerarea şoferului Dossey Ibrahim a fost nevoie de intervenţia echipajelor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Prahova, şoferul fiind transportat la Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti cu multiple traumatisme cranio-cerebrale”, a declarat lt. Bogdan Iliescu, purtător de cuvânt al ISU Prahova. Andrei Ilinca, purtător de cuvânt al Spitalului Judeţean de Urgenţă Ploieşti, a precizat că Ibrahim Dossey a ajuns în comă la spital, având traumatism cranio-cerebral şi fractură înfundată craniană. Din cauza stării sale grave a fost trimis, în jurul orei 12,30, cu o ambulanţă, la Spitalul Universitar Bucureşti unde a fost operat în cursul aceleiaşi zile.Ibrahim Dossey - în vârstă de 36 ani - a jucat, ca portar, şase ani în prima ligă, inclusiv la FC Braşov, Rapid şi Pandurii Tg. Jiu. În urmă cu o săptămână ajunsese la o înţelegere cu formaţia FCM Târgovişte, din liga secundă, condusă de fostul tehnician al câmpinenilor, Petre Gigiu.

Victorie în ultimul minut

În campionatul de copii, Coruna Câmpina a disputat primul joc la Ariceşti, în faţa formaţiei locale Viitorul. După 70 de minute palpitante şi spectaculoase, Coruna s-a impus cu scorul de 5-4, golul victoriei fiind realizat în ultimul minut de joc. După primele zece minute, gazdele conduceau cu scorul de 2-0. Coruna a revenit, iar în minutul 55, oaspeţii conduceau cu 2-4. Cu cinci minute înainte de final, gazdele au egalat, în vreme ce, în ultimul minut, câmpinenii au înscris golul victoriei. Cele cinci goluri câmpinene au fost marcate de Mancu (4) şi Teleanu.După joc, antrenorul Roberto Opanschi ne-a declarat: “Pentru primul lor joc oficial, copiii s-au mişcat bine, iar victoria este una importantă pentru moralul lor”.Etapa viitoare, Coruna întâlneşte sâmbătă, 20 septembrie, de la ora 9.30, pe stadionul “Rafinăriei” formaţia Gloria Vâlcăneşti.
Discuţia purtată cu antrenorul Roberto Opanschi a alunecat şi spre selecţie: “Pentru părinţii care au copii la cluburi unde se plătesc taxe, cred că este bine să ştie că, în regulamentele FRF, la articolul 70, litera c, privind transferul jucătorilor, se precizează că «jucătorii în vârstă de până la 15 ani, legitimaţi la cluburi care percep taxe pentru instruirea lor, pot solicita încetarea legitimării la aceste cluburi şi legitimarea la alte cluburi». De asemenea, dovada achitării sumelor se face cu documente financiar - contabile (chitanţă). Regulamentele FRF mai prevăd, la punctul 5 al aceluiaşi articol, că în aceste cazuri «transferurile se pot face în tot cursul anului». Am ţinut să fac aceste precizări pentru că unii părinţi de la alte cluburi au fost induşi în eroare necunoscând regulamentele FRF, iar jucătorii - în special născuţi în anii 1996-1997 - vor fi legitimaţi imediat la Clubul Coruna”.