16 februarie 2009

Ultima oră. Lovitură de teatru!

PNDC nu s-a desfiinţat!
În preziua în care cei cinci consilieri locali ai PNDC urmau să anunţe trecerea cu arme şi bagaje la PD-L, o veste a făcut înconjurul redacţiilor şi al partidelor. Hotărârea instanţei Tribunalului Bucureşti de dizolvare a PNDC şi radiere din Registrul Partidelor Politice a fost atacată, iar pe 12 februarie s-a pronunţat Curtea de Apel, care a respins hotărârea instanţei de fond. Adică, PNDC nu s-a desfiinţat!
Liderii câmpineni ai PNDC nu ştiau luni seară nimic despre această nouă decizie a instanţelor. Nebunia este totală şi nimeni nu ştie cum se va încheia această harababură... Mai ales, că Niţă Oprea a declarat că va demara acţiunile pentru pierderea mandatelor de ales local pentru toţi cei care au obţinut mandatul din partea PNDC... În aceste condiţii, conferinţa de presă de marţi, 17 februarie, de la ora 17.00, de la PD-L, va fi cu atât mai interesantă... De urmărit!

Mihaela Neagu Petrovici, singura care s-a opus cheltuielilor propuse de Jenica Tabacu

Ceea ce acum două săptămâni era suficient s-a dovedit a nu mai fi în regulă. Este vorba despre alocarea unei sume consistente pentru organizarea unui superspectacol şi a unui concurs de frumuseţe cu ocazia zilei de 8 Martie.La şedinţa trecută a Consiliului Local, preşedintele Comisiei de Cultură, Jenica Tabacu, a solicitat un acord de principiu pentru alocarea sumei de 1,9 miliarde lei vechi pentru întreaga acţiune. Despre acest subiect am scris la momentul respectiv.Ei bine, la şedinţa extraordinară a Consiliului Local, din 12 februarie, Jenica Tabacu a iniţiat un proiect de hotărâre privind alocarea sumei de 1,52 miliarde lei vechi pentru evenimentul din 8 Martie. Înseamnă că nu era suficient acordul de principiu pentru cheltuirea unei asemenea sume? Sau Jenica Tabacu nu a avut încredere în colegii din Consiliul Local, care ar fi putut să nu prindă suma respectivă la votarea bugetului?Indiferent de răspuns, proiectul a generat vii discuţii. “Domnul Ecaterinescu, care nu a fost prezent la şedinţa trecută, mi-a confirmat că nu putem cheltui decât o cotă de 1/12 din ceea ce am cheltuit anul trecut, ceea ce înseamnă 152.000 lei noi. Din păcate, în dorinţa de a organiza un spectacol adevărat, de ţinută şi nu un kitsch, am constatat că la Casa de Cultură sunt serioase probleme. Nici măcar acoperişul nu e bun. Nici instalaţia de sunet nu este aşa cum ar trebui, ceea ce are Casa de Cultură fiind pentru o petrecere cam de o sută de persoane. E responsabilitatea tuturor cum se cheltuie banul public şi vom încerca să facem minuni. Clădirile astea se ruinează şi va trebui să ne ocupăm de ele”, a spus Jenica Tabacu, iar clădirile la care face referire sunt Casa de Cultură şi Casa Tineretului.Cu destule poticneli s-a aprobat propunerea lui Alin Moldoveanu de a se constitui o comisie specială pentru organizarea acestui eveniment, comisie formată din Jenica Tabacu, Monica Clinciu, Alin Moldoveanu, Viorel Bondoc şi Marian Nistor. Au fost şi nemulţumiţi. Dragomir Enache: “De ce trebuie altă comisie? Cea pentru cultură, pe care o avem, nu e competentă?! Eu nu ştiu în ce constă acest spectacol şi pentru ce cheltuim noi atâţia bani. Că am mai dat nişte bani la Casa de Cultură pentru un microbuz, ni s-a spus atunci, şi am văzut că s-a luat altceva”.Şi pentru că nemulţumirea unor consilieri era evidentă, invocându-se suma mare, dar şi capacitatea redusă a sălii, Jenica Tabacu a reacţionat: “Nu ştiu dacă timpul va ţine cu noi, să putem face în aer liber acest spectacol de anvergură. Din păcate, n-avem o sală polivalentă, unde să încapă mii de câmpineni. Va fi un spectacol de muzică şi umor cu Stela Popescu, Alexandru Arşinel, Voltaj, Nico şi mai sunt şi alte nume cu care sunt încă în tratative. De asemenea, va fi un concurs de frumuseţe cu 30 de participante, unde sunt necesare premii, o promovare adecvată... Am avut în faţă o listă cu onorarii, am negociat, am renegociat. De mai bine de o lună lucrez la acest eveniment!” Ce nu a spus Jenica Tabacu a fost cine i-a dat mandat să se ocupe de acest eveniment... Consiliul Local, în nici un caz!Viceprimarul Ion Dragomir a explicat că, pentru organizarea spectacolului în aer liber ar fi nevoie de costuri suplimentare, iar Daniel Telegescu, membru al Comisiei de Cultură, pe care o conduce Jenica Tabacu, a acuzat-o că îi dă deoparte pe membrii acestei comisii. “Suntem mereu pasaţi, niciodată nu suntem întrebaţi. De ce nu ne dă de lucru preşedintele comisiei în loc să înfiinţeze alte comisii?!” “Nu am vrut să-i implic pe toţi colegii în această muncă”, a fost răspunsul Jenicăi Tabacu. Primarul Horia Tiseanu i-a luat apărarea fostei sale contracandidate la fotoliul de primar, dar cel mai vehement punct de vedere a fost cel al consilierului Mihaela Neagu Petrovici. În condiţiile în care consilierii de la fostul PNDC au trecut sub “pulpana” politică a primarului Tiseanu, Gheorghe Tudor a tăcut toată şedinţa, iar Enache Dragomir doar a întrebat una sau alta, Mihaela Neagu Petrovici a fost singura care s-a opus deschis acestor cheltuieli enorme pentru 8 Martie, aproape cât cele pentru Revelion. A propus alocarea sumei de 300 milioane lei vechi, iar diferenţa de bani să fie folosită pentru renovarea Casei de Cultură. A votat singură în favoarea acestui amendament. Şi a fost singura care s-a abţinut la votul final pentru proiectul prin care se cheltuiesc 1,52 miliarde lei vechi pentru manifestările de 8 Martie.
Jenica Tabacu a aflat abia acum că plouă în Casa de Cultură!
Jenica Tabacu este preşedintele Comisiei de Cultură din Consiliul Local din vara anului 2004. De cinci ani! Ei bine, abia acum a aflat că plouă în Casa de Cultură! “Acum am constatat că acoperişul Casei de Cultură are serioase probleme”, a spus Jenica Tabacu. “Atunci să alocăm aceşti bani pentru reparaţii la Casa de Cultură”, a spus Mihaela Neagu Petrovici. “Nu, nu”, a fost răspunsul primit. Iar spectacolul de “înaltă ţinută” se va ţine într-o clădire care are probleme cu acoperişul. Poate că lista investiţiilor pentru 2009 va fi completată...

Consilierii locali din mandatul 1996 - 2000 vor fi nevoiţi să dea cu “subsemnatul” la Parchet

La 3 februarie 2009, una dintre instanţele din cadrul Judecătoriei Câmpina a emis o hotărâre care face valuri în rândurile administraţiei locale, prin efectele pe care le are. Conform acestei hotărâri, consilierii locali din mandatul 1996-2000 vor fi nevoiţi să dea cu subsemnatul la Parchet! Întreaga poveste s-a întâmplat în urmă cu zece ani. În şedinţa din 21 aprilie 1999 a Consiliului Local Câmpina se aproba o hotărâre privind un schimb de terenuri între Consiliul Local şi Dumitru Bucur. Toate bune şi frumoase, numai că, la momentul respectiv, terenul cu pricina se afla în litigiu, fiind revendicat de moştenitorii fostului proprietar. Este vorba de un teren situat în zona centrală, în spatele staţiei de microbuz cunoscută sub numele de “La Salcie”, pe sensul de mers spre Băneşti. La acea şedinţă, secretarul municipiului, Paul Moldoveanu, a dat aviz nefavorabil proiectului, din punct de vedere juridic, dar consilierii au trecut peste acest aviz şi au aprobat schimbul de terenuri. În faţa acestei situaţii, câmpineanul Eduard Iosifescu (foto, unul dintre cei patru realizatori ai albumului cu fotografii inedite lansat la aniversarea a 500 de ani de atestare documentară a Câmpinei, s-a adresat Parchetului. Iosifescu i-a acuzat pe consilierii locali, dar şi pe secretarul Paul Moldoveanu de abuz în serviciu şi solicita să i se facă dreptate. După multe tergiversări, anul trecut, Parchetul dă soluţia de neîncepere a urmării penale.În faţa acestei situaţii, Eduard Iosifescu atacă rezoluţia Parchetului, constituindu-se dosarul nr. 5339/204/2008, deschis la 22 decembrie 2008. Instanţa i-a dat dreptate şi a emis o hotărâre prin care admite plângerea lui Eduard Iosifescu şi desfiinţează rezoluţia Parchetului de neîncepere a urmării penale. Totodată, instanţa trimite cauza procurorului “în vederea începerii urmăririi penale faţă de fiecare dintre persoanele care au avut calitatea de consilier local la data de 21 aprilie 1999”. În acelaşi timp, instanţa a păstrat rezoluţia în privinţa secretarului Paul Moldoveanu, care - practic - a fost scos din această cauză.Această sentinţă, care a fost deja atacată, aduce în discuţie o situaţie destul de des întâlnită la şedinţele Consiliului Local. Sunt unele proiecte la care secretarul Paul Moldoveanu dă un aviz negativ din punct de vedere al legalităţii, dar consilierii trec peste acest aviz şi aprobă proiectul în funcţie de... interesele lor, fie politice, fie economice. Indiferent de rezultat, situaţia este destul de neplăcută, iar actualul Consiliu ar trebui să înveţe ceva din această poveste.

Cine au fost beneficiarii investiţiilor din 2008 ale administraţiei locale?

Vă promiteam în ediţia precedentă, atunci când prezentam situaţia străduţelor şi aleilor asfaltate de administraţia locală în cursul anului 2008, că vom reveni pentru a vedea cine au fost principalii beneficiari ai celor 43,2 miliarde lei vechi cheltuiţi din banul public.Cine putea fi pe primul loc în topul încasărilor din aceste lucrări de investiţii dacă nu Florin Cătălin Mihart? Un foarte apropiat al primarului Tiseanu, singurul câmpinean care a obţinut pe persoană fizică - parcă am mai auzit asta undeva! - închirierea unui teren de peste 20.000 mp, numai prin semnătura primarului Tiseanu.În anul 2008, firma Hamirt a încasat, numai din lucrările de modernizare şi reabilitare a unor străzi, 11,221 miliarde lei vechi, adică mai mult de un sfert din întreaga sumă pentru investiţii.Soţii Daniela şi Florin Cătălin Mihart au două firme cu care participă la lucrările de pe domeniul public. Una dintre acestea este Hamirt Const, cu sediul într-un apartament de pe Strada Beiuş, nr. 7. Conform catalogului firmelor, această firmă avea un capital social de 1.000 lei, o cifră de afaceri de 159.030 lei, profit 0, 9 salariaţi, dar şi datorii de 503.255 lei, cheltuieli de 167.029 lei şi creanţe de 294.190. Colac peste pupăză, la 13 ianuarie 2009, firma a fost radiată!Cealaltă firmă a soţilor Mihart are sediul la Brebu şi se numeşte Hamirt Impex. Conform aceleiaşi surse, cifra de afaceri a societăţii a crescut de la 18.550 lei, în anul 2004, la 2.668.164 lei, în anul 2007, în vreme ce numărul angajaţilor a crescut de la... 1 la 12.În anul 2008, firma soţilor Mihart a realizat lucrările de pe străzile Beiuş şi Cărămidari.Topul beneficiarilor de sume fumuşele de la bugetul local este completat de Cobadi Impex Târgovişte, cu 10,718 miliarde lei vechi, IREM Construct, cu 6,253 miliarde lei vechi, SC Drumuri şi Poduri Ploieşti, cu 5,807 miliarde lei vechi, ICIM Construct Câmpina, cu 5,159 miliarde lei vechi şi SC Fibec Câmpina, cu 2,8 miliarde lei vechi, în vreme ce diferenţa, până la totalul de 43,2 miliarde lei vechi, au reprezentat-o lucrările realizate de Atelierul de Reparaţii Străzi al Primăriei. Concluziile vă lăsăm să le trageţi singuri.

De astăzi, e oficial,

Alin Moldoveanu + Horia Tiseanu = LOVE (politic)
Ceea ce am anunţat de câteva săptămâni se va întâmpla astăzi, 17 februarie. La ora 17.00 este programată o conferinţă de presă, la sediul PD-L, în care va fi anunţată trecerea celor cinci consilieri locali ai defunctului PNDC la PD-L. După ce sentinţa instanţei de radiere din registrul partidelor politice a Partidului Naţional Democrat Creştin (PNDC) a rămas definitivă, a început bătălia pentru “prinderea” aleşilor locali ai acestei formaţiuni politice. Aşa cum se întâmplă de cele mai multe ori, aceştia sunt atraşi de partidul - sau partidele - aflate la guvernare, care - în mod firesc - au mai multe de oferit. La nivelul municipiului Câmpina, cei cinci consilieri de la fostul PNDC - Alin Moldoveanu, Monica Clinciu, Gena Preda, Daniel Telegescu şi Florin Marcu - au decis să intre în rândurile PD-L doar din dorinţa de a-l urma pe adevăratul lor lider, Florin Anghel, care a devenit deputat candidând din partea formaţiunii politice “portocalii”. Va fi interesant de văzut în ce măsură cei cinci vor reuşisă-şi impună vocea în noua lor formaţiune politică, acolo unde disciplina este unul dintre cuvintele de ordine (nu degeaba sunt trei colonei în rezervă printer consilierii locali ai PD-L). Cu atât mai mult cu cât Alin Moldoveanu era perceput de mulţi ca fiind singurul care se opunea cu adevărat primarului Tiseanu. Iar după ce l-a tocat mărunt vreo doi ani la rând şi i-a adus DNA-ul pe cap, acum Alin Moldoveanu va fi nevoit să-i declare dragoste eternă (din punct de vedere politic) noului său conducător. Într-un fel, se va repeta scena dintre cele două tururi de la alegerile locale, atunci când liderii PSD şi cei ai PIN au venit să-l sprijine pe Tiseanu, după ce-l făcuseră praf în campanie. C-aşa-i în politică! Singura diferenţă: cei cinci foşti PNDC-işti vor putea oricând să plece din PD-L fără să-şi piardă mandatul de ales local. Partidul pe listele căruia au candidat nu mai există...

Partidele, somate să-şi strângă afişele

A trecut campania electorală pentru alegerile locale, a trecut şi campania electorală pentru alegerile parlamentare şi au mai trecut multe luni de atunci... Totuşi, prea puţine dintre afişe au dispărut. Aşa că i-am întrebat pe reprezentanţii administraţiei locale ce au de gând să facă în acest sens. “După alegeri, am trimis o adresă partidelor să-şi strângă afişele, dar, într-adevăr, nu toate formaţiunile politice au realizat acest lucru. O să revenim cu o adresă pentru a nu se obişnui ca această treabă să fie făcută de noi, Primăria, pe bani publici”, a spus viceprimarul Ion Dragomir. Numai că, printre afişele care încă ne mai zâmbesc din tot felul de locuri se află chiar candidaţi ai PD-L şi PSD, partide conduse pe plan local de primar, respectiv viceprimar.

Veronica Deaconu despre scandalul “Termoelectrica”:

“Am fost printre puţinii consilieri judeţeni cu un singur astfel de contract”
Camera de Conturi Prahova a efectuat un control la compania Termoelectrica, societate al cărei unic acţionar este Consiliul Judeţean Prahova. Din rezultatele controlului reiese faptul că la Termielectrica s-au înregistrat mai multe nereguli. De la licitaţii dubioase, multe dintre ele cu participarea unor firme câmpinene, asupra acestui subiect urmând să revenim într-o ediţie viitoare, la încasarea unor prime speciale de către conducere şi costuri exagerate pentru unele deplasări. Una dintre neregulile constate de controlul Camerei de Conturi ar fi acordarea unor contracte de consultanţă tocmai pentru unii dintre consilieri judeţeni. Printre aceste cazuri se numără şi cel al câmpinencei Veronica Deaconu, consilier judeţean în mandatul precedent. Se pare că Veronica Deaconu a încheiat un contract pentru pensii facultative în luna septembrie a anului 2007. Pentru căa oferit angajaţilor Termoelectrica informaţii despre asiguratorii din domeniul pensiilor facultative, fostul consilier a încasat peste 90 de milioane de lei vechi! Pe ce considerente a fost aleasă Veronica Deaconu să presteze servicii de consultanţă? Directorul Termoelectrica, Mihnea Dogaru, a oferit controlorilor financiari următoarea explicaţie: «doamna Deaconu a lucrat la Banca Transilvania şi a fost aleasă consilier judeţean în mandatul 2004-2008». Ulterior, directorul Termoelectrica, Mihnea Dogaru, a declarat pentru presa judeţeană: «Noi am înaintat Camerei de Conturi Prahova o serie de obiecţiuni legate de rezultatele controlului. Aşteptăm să vedem cum vor fi soluţionate»”. “Oglinda” vă prezintă în exclusivitate contractul care a iscat toate aceste probleme. Este vorba despre contractul numărul 4.207 din 3 septembrie 2007, iar conform clauzelor sale, Veronica Deaconu trebuia să furnizeze informaţii necesare tuturor salariaţilor Termoelectrica despre serviciile de pensii private, astfel încât aceştia să poată opta în cunoştinţă de cauză. Contractul s-a derulat pe perioada 1 septembrie 2007 - 1 septembrie 2008, iar Veronica Deaconu a încasat suma de 900 lei/lunar, din care s-au reţinut impozitele aferente.De asemenea, Veronica Deaconu ne-a declarat: “Toţi consilierii judeţeni din perioada respectivă aveam anumite contracte. Eu m-am cam ferit de astfel de contracte, singurul pe care l-am realizat fiind acesta, pentru că era în domeniul în care lucrez eu şi Termoelectrica nu avea la cine să apeleze. Repet, a fost singurul contract pe care l-am avut cât am fost consilier judeţean, un contract la vedere, înregistrat, iar pentru toate sumele încasate am documente justificative şi am plătit impozitele aferente către stat. Nu văd care este problema şi de ce apar eu ca exemplu când am fost printre puţinii consilieri judeţeni cu un singur astfel de contract”.

2008

596 autorizaţii,
1.051 certificate de urbanism
şi câteva proiecte interesante
Site-ul oficial al Primăriei Câmpina a publicat lista autorizaţiilor de construire şi a certificatelor de urbanism emise de-a lungul anului 2008. Este o statistică interesantă, dincolo de datele impersonale - specifice oricărei statistici - detaşându-se câteva proiecte interesante.Din multitudinea datelor prezentatene-am decis să vă prezentăm unele dintre cele mai atractive proiecte, a căror prima fază a fost cea a obţinerii documentelor necesare.
Bancă în locul unei case Am scris la momentul respectiv despre transformarea unui spaţiu de locuit în sediu de bancă, pe B-dul Nicolae Bălcescu. Este vorba de certificatul de urbanism nr. 398 din 20 mai 2008, emis pentru imobilul din B-dul Bălcescu 59 al Băncii Carpatica. Va fi desfiinţat parţial corpul principal de clădire, total garajul, se va realiza o extindere a parterului, mansardă şi împrejmuire.
Electroutilaj va deveni cartier rezidenţial Certificatul de urbanism nr. 432 din 3 iunie 2008 prevede întocmirea unui Plan Urbanistic Zonal pentru schimbarea destinaţiei terenului din Strada Bobâlna, nr. 44, al SC Electroutilaj, din industrie nepoluantă în zona de locuinţe şi instituţii publice şi obţinerea autorizaţiei de construire pentru ansamblu rezidenţial.
Nu pentru cazino! Înaintea scandalului pe tema cazinourilor, la 12 august, s-a emis certificatul de urbanism nr. 709 pentru firma Konti International Games, prin care se acordă aviz negativ pentru schimbarea destinaţiei unui spaţiu comercial în sală de jocuri electronice, la adresa B-dul Carol I, nr. 43, bl. 23I.
Jenica Tabacu vrea intrare separată La 10 septembrie 2008, s-a emis certificatul de urbanism nr. 759, la solicitarea... Jenicăi Tabacu. Aceasta a solicitat ca la domiciliul ei, B-dul Carol I, să-i fie permisă crearea unui acces în apartament din exterior şi construirea unor trepte. Probabil va fi nevoie şi de o hotărâre a Consiliului Local...
Teren pentru biserică la spital Deşi au existat numeroase discuţii, iar Consiliul Local nu a aprobat, încă, atribuirea terenului pentru capela de la Spitalul Municipal, cu toate acestea există certificatul de urbanism nr. 771 din 11 septembrie 2008, care face referire la cei 859 mp, propuşi iniţial pentru realizarea capelei Spitalului Municipal.
Spaţiu comercial cu şase etaje Societatea Mercantis a obţinut, pentru un spaţiu de pe Strada Republicii, nr. 1, certifcatul de urbanism nr. 839 din 8 octombrie pentru construirea unui spaţiu comercial şi birouri pe şase etaje (subsol, parter şi patru etaje) şi întocmire PUZ.
Spaţiu de depozitare radioactive la doi paşi de centru,pe Orizontului! Weatherford International Eastern Europe, firma care a preluat sediul BOSS din Strada Orizontului, a obţinut certificatul de urbanism nr. 994 din 26 noiembrie, prin care se aprobă construirea unui spaţiu de depozitare... radioactive!
Centru SPA La 11 decembrie 2008, s-a emis certificatul de urbanism nr. 1.022 pentru societatea Amana Turism, care doreşte să contruiască un imobil cu funcţiune de centru SPA pe Strada Ion Câmpineanu, nr. 1.

Protest al medicilor de familie

Între 18 şi 20 februarie, toţi medicii de familie vor fi în... concediu de odihnă!
Proiectul bugetul de stat a nemulţumit multă lume, mai ales din rândurile bugetarilor, astfel încât au şi apărut primele acţiuni de protest. Una dintre cele mai afectate categorii socio-profesionale o constituie medicii de familie. Pentru mai multe detalii am stat de vorbă cu dr. Mihaela Neagu Petrovici, preşedintele Comisiei Medicilor de Familie din Prahova. “Bugetul alocat pentru medicii de familie a fost redus cu 40,7% faţă de anul trecut. În mod evident, statutul medicilor de familie pierde teren, astfel încât toţi medicii de familie am decis să înaintăm un protest, sub forma unui memoriu, tuturor autorităţilor guvernamentale competente, în care să ne exprimăm nemulţumirea faţă de modul în care este privită medicina primară şi importanţa pe care guvernanţii o acordă acestui domeniu. Apoi, următoarea acţiune concretă va fi intrarea în concediu de odihnă a tuturor medicilor de familie, în perioada 18-20 februarie, iar toţi pacienţii, pentru orice problemă medicală, să se adreseze în acele zile ambulatoriilor de specialitate (policlinicile) şi camerelor de primiri urgenţe. Noi nu vom sta în cele trei zile, ci vom participa la întâlniri, simpozioane şi cursuri de pregătire profesională. În acest fel vrem să atragem atenţia asupra importanţei medicinii primare, implicit a medicului de familie în viaţa comunităţilor”, ne-a declarat dr. Mihaela Neagu Petrovici.
În acelaşi sens,într-un comunicat de presă emis de preşedintele Societăţii de Medicină Generală Medicina Familiei Prahova, dr. Simona Schenlbach, se precizează: “La nivelul cabinetelor medicilor de familie, 80% dintre prezentări sunt rezolvate de noi şi doar 20% sunt trimise mai departe la eşaloanele superioare de diagnostic şi tratament: ambulatoriu şi spital. La nivel naţional, cei peste 11.000 medici de familie acordă peste 50 milioane consultaţii anual. În ţările care au adoptat acelaşi sistem, medicinii primare îi revin între 12-15% din ceea ce se colectează. Din 1998 şi până în 2008, în România s-au alocat între 4,50% şi 9,2%. După cum se vede, nu am ajuns niciodată la procentul minim din ţările UE. Odată cu scăderea cu 40,7% şi a acestei alocări, estimăm că între 40 şi 50% din cabinete de medicină de familie vor intra pur şi simplu în faliment. Este una dintre explicaţiile pentru care, numai în ultima săptămână, 180 de medici de familie din judeţul Prahova şi-au cerut certificatele profesionale curente pentru a putea profesa în alte ţări din UE”.

Două miliarde din banii publici, pentru acoperirea datoriilor CPGC

Şedinţa extraordinară de joi seară a fost impusă de dezbaterea unui proiect privind aprobarea plăţii de la bugetul local a sumei necesare pentru acoperirea datoriilor Companiei Publice, în vederea lichidării voluntare. Raportul întocmit de lichidatorul Paul Tifigiu, raport pe care l-au avut pe masă consilierii locali, arăta că datoriile CPGC, la acest moment, sunt în valoare de 192.736 lei, adică aproape două miliarde lei vechi. Din această sumă, peste 747 milioane lei vechi reprezentau datorii către furnizori, din care peste 475 milioane numai către firma de pază, iar peste 531 milioane lei vechi reprezintă taxe, impozite, fără penalităţi şi majorări.În aceste condiţii, consilierii au aprobat achitarea acestor datorii din bugetul local. Gheorghe Ecaterinescu, directorul Direcţiei Economice, a explicat argumentele acestei soluţii: “Prin plata de la bugetul local a acestor datorii evităm posibilitatea ca furnizorii, care au de încasat diverse sume de la Companie, să solicite în instanţă recuperarea datoriilor, ceea ce ar putea duce la pierderea unor active importante ale CPGC. Am luat legătura cu conducerea Camerei de Conturi şi ni s-a spus că nu sunt probleme în plata acestor datorii de la buget”.

Marian Dulă a devenit consilier local

Bogdana Ţiţei a demisionat din Consiliul Local, după ce i-a fost validat mandatul de consilier judeţean, la 30 ianuarie 2009. Aşa se face că, locul său în Consiliul Local a fost luat de Marian Dulă. În ciuda celor 59 de ani, pe carei-a împlinit la 2 ianuarie, Marian Dulă a fost realmente emoţionat în momentul în care a depus jurământul de credinţă, după care a sărutat drapelul, gest unic în ultimele mandate ale aleşilor locali.Marian Dulă este colonel de armată în rezervă, fiind al treiela colonel în rezervă din actuala legislatură, după Viorel Bondoc şi Lucian Cercel, coincidenţă sau nu, toţi trei provenind de la Partidul Democrat - Liberal. Este de aşteptat ca şi Marian Dulă să fie - în ciuda gradului său - un soldat disciplinat al partidului pe care îl reprezintă, aşa cum se întâmplă cu toţi ceilalţi consilieri PD-L, care nu ies niciodată din linia trasată de partid. Dulă o va înlocui pe Bogdana Ţiţei în Comisia de Cultură-Sport.

De ce nu se aprobă proiectul privind realizarea unei capele la spital?

Proiectul privind realizarea unei capele la Spitalul Municipal a fost respins deja de trei ori consecutiv de Consiliul Local. Iniţiatorul proiectului, consilierul Mihaela Neagu Petrovici, ne-a declarat că “îl voi introduce la fiecare şedinţă, până când va fi aprobat, pentru că nu există nici un argument pentru blocarea sa”. Reamintim că, de fiecare dată, cei care s-au opus acestui demers au fost consilierii PD-L, cei ai PIN şi liberalul Elvis Arghir. Fără nici un argument sau invocând pretexte puerile, aceştia au respins de fiecare dată proiectul în cauză.Pentru că reprezintă cea mai importantă forţă dintre cele care se opun acestui proiect,l-am întrebat pe consilierul PD-L Viorel Bondoc care este justificarea acestei respingeri constante a proiectului. “Proiectul a avut de la început nişte carenţe, în sensul că nu se justifica acordarea unei suprafaţe aşa de mari, de peste 800 mp, pentru o construcţie de aproximativ 100 mp. Am discutat la partid şi am luat această decizie, dar am convingerea că, atunci când iniţiatorul proiectului va rectifica aceste aspecte, atunci proiectul va fi aprobat”. Să vedem!

S-au stabilit detaliile sechestrării căruţelor

După ce la şedinţa Consiliului Local de la finele lunii trecute s-au aprobat unele măsuri privind interzicerea circulaţiei căruţelor prin Câmpina, ulterior s-a revenit cu o serie de precizări. Astfel, s-a stabilit că acţiunea de constatare a contravenţiei şi aplicarea sancţiunii se fac de către Poliţia Rutieră, în vreme ce sechestrarea, transportul şi depozitarea căruţelor vor reveni în sarcina Poliţiei Comunitare şi a Serviciului Administrarea Domeniului Public şi Privat din cadrul Primăriei Câmpina.Reamintim că hotărârea Consiliului Local privind interzicerea circulaţiei căruţelor prin Câmpina va intra în vigoare la 1 martie 2009. De la această dată, viceprimarul Ion Dragomir le-a promis colegilor săi din Consiliul Local că problema căruţelor va fi rezolvată. Rămâne de văzut în ce măsură se va întâmpla acest lucru şi ce efecte sociale ar putea genera o astfel de măsură, destul de dură, dar necesară pentru o urbe europeană, cum se pretinde a fi Câmpina.

Pe scurt...

Mărţişoarele şi kitsch-ul. Şi în acest an, în perioadă 12 februarie - 8 martie, Primăria Câmpina asigură 53 de amplasamente pentru comercializarea produselor artizanele de Mărţişor. Amplasamentele sunt situate în pasajul de la Ceas şi pe trotuarul de lângă parcarea centrală, au o suprafaţă de 2 mp fiecare, iar chiria percepută este de 1,3 lei/mp/zi, conform hotărârii Consiliului Local prin care s-au stabilit taxele şi impozitele locale pentru anul 2009. Au fost închiriate toate cele 53 de amplasamente.Din păcate, nu s-a schimbat nimic faţă de anii trecuţi. Aceleaşi mese infecte din scânduri prost asamblate, cu picioare şubrede, cu acoperişuri din... celofan, foarte aproape de ceea ce înseamna vechea piaţă agro-alimentară a Câmpinei. De altfel, consilierul Dragomir Enache chiar a atras atenţia asupra acestui aspect. În momentul în care Jenica Tabacu vorbea despre spectacolul de 8 Martie precizând că “nu va fi un kitsch”, replica lui Enache a fost: “Mesele alea de lemn din pasajul de la Ceas nu-s tot un kitsch?! Şi apropo de acest pasaj, poate va veni vremea să botezăm toate aceste piaţete din Câmpina”.
Târgul Mierii. La sfârşitul acestei săptămâni, în zilele de 21 şi 22 februarie, Asociaţia Apicolă Valea Prahovei, cu sprijinul administraţiei locale, organizează cea de-a treia ediţie a Târgului Mierii. Actuala ediţie va începe încă din zilele de 17 şi 18 februarie, atunci când în şcolile cu clasele I - IV din Câmpina vor fi distribuite doze cu miere şi vor fi prezentate efectele benefice ale produselor apicole pentru sănătate. Apoi, sâmbătă şi duminică, de la ora 10.00, manifestările se vor derula la Casa Tineretului. În prima zi, programul cuprinde concursul “Cea mai bună miere”, concursul “Cel mai bun degustător de miere” şi un concurs interşcolar pe teme apicole. Duminică vor avea loc conferinţe tematice, un târg de miere şi o expoziţie de utilaje şi echipamente apicole. La ediţia din acest an, conform purtătorului de cuvânt al Primăriei, Mariana Pătraşca, “de la bugetul local nu s-a alocat nici un leu pentru această manifestare, singura contribuţie a administraţiei locale fiind punerea la dispoziţie a spaţiului de la Casa Tineretului”.
Facilităţi pentru transportul public local. Societatea Eliro, aceeaşi care asigură transportul în comun pe ruta Gară - Centru - Băneşti, a câştigat prin licitaţie şi serviciul public local de transport. Capetele de linie ale traseului local sunt Strada În Luncă (lângă sediul Emon Electric) şi Cimitirul “Învierea lui Lazăr”, de pe Strada Bogdan Vasile, în perioada 1 mai - 1 septembrie, traseul fiind prelungit până la “Fântâna cu Cireşi”. Preţul unui bilet este de 0,90 lei, iar - conform contractului - firma oferă o serie de facilităţi pentru următorii şase ani, cât e durata contractului. Printre acestea se numără: transport gratuit pentru veteranii de război; văduvele acestora; foştii deţinuţi politici; persoanele cu dizabilităţi; copiii până la 7 ani (însoţiţi de un adult); elevii de până la 7 ani, care urmează cursurile şcolilor de pe traseu; locuitorii Câmpinei care au peste 70 de ani; abonamente gratuite pentru cadrele şcolare debutante, care profesează în şcolile de pe traseu; elevii cu ambii părinţi şomeri; elevii care practică sport de performanţă cu rezultate deosebite şi cei care au rezultate remarcabile la olimpiadele judeţene şi naţionale; elevii de etnie romă din clasele I - IV; 50% reducere la abonament pentru elevii navetişti de la şcolile şi liceele aferente traseelor; elevii de etnie romă din clasele V - VIII; alte facilităţi - dacă în familie există trei navetişti abonaţi pe aceste trasee, un abonament este gratuit, precum şi excursii gratuite cu elevii pentru vizitarea muzeelor din Câmpina. Fiecare unitate de învăţământ de pe traseele Slobozia - Voila, Muscel şi Turnătorie are obligaţia de a informa Primăria Câmpina în legătură cu categoriile de elevi din şcoală, care pot beneficia de aceste facilităţi. Din păcate, nici un membru al Executivului nu a putut să spună, de exemplu, ce înseamnă la modul concret “sport de performanţă cu rezultate deosebite”, astfel încât nu se ştie dacă şi copiii care sunt legitimaţi la puţinele cluburi din localitate beneficiază de astfel de facilităţi.
Subvenţii pentru construirea de locuinţe. Consiliul Local a aprobat constituirea unei comisii de analiză a solicitărilor de acordare a subvenţiilor pentru construirea unei locuinţe proprietate personală. La 3 februarie a avut loc prima întâlnire a acestei comisii, care a analizat solicitările primite până la acel moment şi a întocmit lista solicitanţilor eligibili, care va fi aprobată la următoarea şedinţă a Consiliului Local. Conform OUG 51/2006, pentru aprobarea Programului naţional pentru sprijinirea construirii de locuinţe proprietate personală, se acordă o subvenţie de la bugetul de stat de 30% din valoarea locuinţei construite, fără a putea depăşi echivalentul în lei a 15.000 euro şi va fi acordată la recepţia lucrării. De această subvenţie beneficiază tinerii cu vârsta până la 35 ani, persoanele sau familiile rămase fără adăpost în urma unor calamităţi naturale, persoanele sau familiile evacuate din locuinţe supuse riscurilor alunecărilor de teren, seisme, inundaţii, persoanele sau familiile evacuate din locuinţele ce fac obiectul unor legi de restituire. Consiliul Local va aproba lista cu solicitanţii eligibili, propunerile fiind trimise apoi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei.
Alimentarea cu apă în zona de nord trebuie finalizată în acest an! Primarul municipiului Câmpina, Horia Tiseanu, a participat la o întâlnire la Ploieşti pe tema proiectelor Phare. Câmpina a accesat astfel de fonduri pentru realizarea proiectului de îmbunătăţire a alimentării cu apă în zona de nord a localităţii. Acest proiect este în valoare de 1,7 milioane euro, din care un milion de euro reprezintă fonduri Phare nerambursabile, iar 700.000 euro este contribuţia bugetului local. Despre întâlnirea avută la Ploieşti pe această temă, primarul Horia Tiseanu a declarat: “La nivelul judeţului Prahova sunt nouă astfel de proiecte, Câmpina câştigând proiectul de îmbunătăţire a alimentării cu apă a zonei de nord a localităţii. Acest proiect înseamnă schimbarea, pe 4,2 kilometri, a conductei cu diametrul de 700 mm, pe un traseu de la staţia de captare Doftana, Şoseaua Paltinu, Strada Cărămidari, pe lângă biserica de pe Voila, până la staţia de tratare a apei care aparţine acum de HidroPrahova. S-a convenit să ne întâlnim o dată la două săptămâni, pentru că graficul de lucrări este destul de strâns. Practic, lucrările ar urma să înceapă pe la jumătatea lunii aprilie şi am avea doar vreo patru luni şi jumătate pentru realizarea acestei lucrări destul de complexe. Am fost anunţaţi că trebuie să finalizăm lucrarea în acest an, ceea ce ar putea fi destul de greu, dacă vom avea contestaţii la licitaţie şi mai ştiu eu ce alte probleme. Probabil că, în cazul în care nu ne vom putea încadra în acest termen, se vor pierde o parte din fondurile nerambursabile, iar lucrările pe care nu le vom putea realiza până la finele anului va trebui să le realizăm prin eforturi proprii”.
Greu fără bani. Câmpina poate fi considerată o excepţie fericită, având bani pentru tot felul de cheltuieli până la aprobarea bugetului local. În schimb, unele dintre localităţile din jur au seriose probleme, funcţionând la limita supravieţuirii. Am încercat să vedem cum se descurcă doi dintre primarii unor localităţi limitrofe. Petre Ion Costache, primarul comunei Băneşti: “Deocamdată, mergem pe principiul din Codul Fiscal prin care funcţionăm cu o cotă de 1/12 din buget. Nu sunt bani pentru investiţii, dar această cotă ne ajunge pentru buna funcţionare”.Aurel Duţă, primarul comunei Poiana Câmpina. “E foare greu! Ne chinuim efectiv să plătim utilităţile, mai ales la grădiniţă, la şcoli, pentru că nu putem lăsa copiii să stea în frig sau pe întuneric. Nu avem nici un fel de bani pentru investiţii până la aprobarea bugetului, de-abia descurcându-ne să supravieţuim”.

Energopetrol s-a dovedit o investiţie proastă. Pe site-ul www.campina.romportal.ro se află o ştire în legătură cu investiţiile în compania câmpineană Energopetrol. Redăm integral textul de pe site-ul amintit: “Energopetrol Câmpina s-a dovedit una dintre cele mai proaste idei de investiţii pentru acest început de an. Compania se află pe locul trei în topul celor mai proaste investiţii din luna ianuarie, realizat de cotidianul România Liberă. Plasamentele în titlurile societăţii câmpinene au adus investitorilor o pierdere de 40%. Pe lista celor mai proaste investiţii, Energopetrol este devansata doar de leu şi de Banca Comercială Carpatica. Alte firme prahovene care s-au dovedit investiţii deloc inspirate sunt Mefin Sinaia (aflată pe locul 4 al topului) şi Uztel Ploieşti (pe locul 17)”. Am încercat să află şi un punct de vedere al conducerii companiei Energopetrol, dar aceasta nu a dorit să răspundă în nici un fel...
Forestierul şi grija faţă de... lemn. De câteva luni bune, în faţa Grupului Şcolar Forestier se află un panou, obligatoriu pentru lucrările de reabilitare şi modernizare desfăşurate la această instituţie de învăţământ. Un cititor fidel ne-a atras atenţia asupra felului în care se prezintă acest panou. Panoul propriu-zis se sprijină pe nişte lemne vai de ele, provenite, cel mai probabil, de la nişte tocuri de ferestre dezafectate. Panoul este proptit între aceste lemne şi sprijinit de un mesteacăn falnic din faţa instituţiei. Iar pentrua fi siguri că nu-l dă vântul jos, panoul a fost bătut într-un cui de mesteacăn! Halal grijă faţă de copaci! Şi asta, unde? Chiar în faţa Grupului Şcolar Forestier!

Autorizaţii pentru taxiuri. În ultima perioadă au devenit disponibile patru autorizaţii de taxi, din cele 80 aprobate prin hotărâre a Consiliului Local. Până la data de 12 februarie s-a încheiat perioada de depunere a documentelor pentru obţinerea celor patru autorizaţii. Pe lista de aşteptare au figurat 11 transportatori autorizaţi, din care unul s-a retras. Până la 22 februarie, comisia abilitată de Consiliul Local va analiza documentele depuse şi va atribui autorizaţiile de taxi rămase disponibile.

Futures pentru începători

Este o perioadă dificilă din punct de vedere economic. Multă lume se întreabă ce va fi, ce ne va rezerva viitorul din punct de vedere material, economic... Multe dintre evenimentele viitoare ar putea fi prevenite, dacă noi toţi am şti să le preîntâmpinăm. Iar una dintre aceste modalităţi este cunoaşterea foarte bună a unor mecanisme economice, a unor instrumente de economisire, a celor mai avantajoase metode de a investi. Tocmai de aceea, începând cu ediţia de faţă vă vom oferi materiale în care veţi găsi răspunsuri la toate întrebările dvs. pe teme economice, graţie colaborării cu Radu Georgescu un specialist în acest domeniu, de la o firmă de profil.
Aprecierea euro, care a câştigat peste 7%, de la începutul anului, a creat probleme mari celor care plătesc rate la creditele în valută, în special cele ipotecare, ei trebuind să aducă de acasă mai mulţi bani la bancă, sau importatorilor, care îşi văd planurile de afaceri date peste cap. La rândul lor cei care au făcut investiţii în acţiuni la BVB au văzut portofoliile lor topindu-se mai repede decât gheaţa.Aceste pierderi pot fi diminuate sau aproape anulate cu un pic de curaj şi la costuri reduse. Cum? Prin acoperirea (reducerea) riscului valutar sau de portofoliu (hedging), prin cumpărarea sau vânzarea de contracte futures la Bursa din Sibiu (www.sibex.ro).
Ce este un contract futures?
El este un angajament (contract) standardizat între doi parteneri - un vânzător şi un cumpărător - de a vinde, respectiv de a cumpăra un bun (acţiuni, valute, aur, mărfuri etc.) la un preţ stabilit în momentul încheierii tranzacţiei şi cu executarea contractului la o dată viitoare (future), numită scadenţă. Astfel, a fost deschisă o poziţie, care poate fi lichiditată (închisă) în oricare moment a existenţei contractului, printr-o operaţiune inversă, de cumpărare sau vânzare, (după zece minute de la deschiderea poziţiei, două zile, o săptămână sau la scadenţă). Scadenţele de la Sibex sunt la 1 lună, 2 luni, 3 luni, 6 luni, 9 luni şi 1 an.
Cine tranzacţionează în piaţa futures?

Cei care îşi acoperă riscurile, sau hedgerii, au nevoie de o contrapartidă, care poate fi tot un hedger sau un speculator, rezultatul final al tranzacţiilor futures fiind un joc cu suma zero.Speculatorii sunt principalul motor al unei pieţe futures, fiind cei care preiau riscurile. "Speculatorii sunt mereu alţii, schimbă mereu poziţiile în piaţă şi urmăresc obţinerea rapidă a câştigurilor", declara un broker din piaţa la termen de la Sibiu.
Soluţii de urgenţă pentru a scăpa de riscul valutar
De exemplu, aveţi de plătit o rată lunară de 1.000 de euro la un credit ipotecar. Puteţi cumpăra un contract futures pe raportul euro/leu, care are la Sibex valoarea de 1.000 euro, pentru care va trebui să depuneţi la SSIF-ul ales drept intermediar, o sumă de 100 de lei, numită marjă. La aceasta se adaugă comisioanele, cel către Sibex în valoare de 0,6 lei/contract şi cel către SSIF, care este, de obicei, de 1 - 2 lei/contract.În data de 6 februarie se putea cumpăra un contract futures cu scadenţa martie la preţul de 4,36 lei/euro. Dacă în data de 20 de martie, ziua scadenţei, cursul mediu al BNR va fi, să spunem, de 4,38 lei/euro veţi obţine un profit de 0,2 lei x 1.000 = 200 lei, minus comisioanele, care va acoperi pierderea pe care aţi fi suportat-o în momentul în care ar urma să achitaţi rata la bancă. În cazul în care la scadenţă cursul mediu va fi de 4,35 lei, veţi înregistra o pierdere de 100 lei, marja depusă, plus comisioanele, dar veţi plăti o rată mai mică datorită scăderii euro pe piaţa valutară. Pierderea poate fi limitată în cazul în care aţi solicita brokerului să vă închidă poziţia mai repede. (mai multe despre piaţa futures în săptămânile următoare).
* Acest articol are rolul unui demers educaţional. Strategiile prezentate nu reprezintă sfaturi de investiţie. Responsabilitatea aplicării acestora aparţine doar investitorilor. (Radu GEORGESCU)

O fată de 15 ani a murit din cauza unui şofer neatent

Accident mortal miercuri seară, în jurul orei 21.30, la intrarea în Ploieşti, în apropierea complexului comercial Metro. Din păcate, în urma accidentului Cătălina T., de 15 ani, din Brebu, pasageră într-un autoturism, a decedat. Ionuţ I., de 27 ani, din Bărcăneşti, la volanul unui VW Golf, nu s-a încadrat corespunzător pe sensul de deplasare şi a lovit un stâlp metalic situat la separatorul de benzi, pe care l-a proiectat într-un autoturism marca BMW, condus din sens opus de Tiberiu Ş, de 20 ani, din Scorţeni.

“Piromanii” de la Şcoala de Poliţie

Programa şcolară a viitorilor poliţişti care se pregătesc la Şcoala de Poliţie “Vasile Lascăr” cuprinde şi mai multe lecţii practice. În acest context, împreună cu pompierii militari din Câmpina, a avut loc joi un exerciţiu. Pompierii militari au făcut bucăţi - la propriu - un autoturism. S-au dat explicaţiile necesare, ideea principală fiind aceea de colaborare cât mai bună între poliţişti, pompieri şi cadrele sanitare, la un accident cu victime prinse între fiarele contorsionate ale autovehiculelor. Apoi, pompierii au incendiat maşina - ce mai rămăsese din ea - pentru a avea ce stinge într-un exerciţiu “live”, care i-a impresionat pe viitorii poliţişti. De altfel, reacţia lor i-a făcut pe mai marii Şcolii de Poliţie să se gândească şi la alte exerciţii asemănătoare, care vor mai fi organizate, astfel încât viitorii poliţişti să aibă cât mai puţine necunoscute atunci când vor ajunge în situaţii similare, dar reale.

Biciclist, cu umbrela în mână!

Joi dimineaţă, în jurul orei 7.00, pe o ploaie torenţială, un bărbat de 58 ani cobora pe bicletă pe Strada Pictor Nicolae Grigorescu. Nu ţinea ghidonul decât cu o singură mână, în cealaltă având o umbrelă, care să-l protejeze de ploaie. La un moment dat, a întâlnit în faţa un autoturism Skoda Octavia, cu numărul de înmatriculare PH 95 SCR, parcat pe marginea drumului. A încercat să evite maşina, dar conducând cu o singură mână, manevra nu a fost pe cât de precisă şi-ar fi dorit biciclistul. A atins maşina, iar el a ajuns pe asfalt! A fost transportat la spital, iar de bicicletă s-au ocupat... poliţiştii.

Cronica neagră

S-a lovit la cap în pasajul de la gară. În dimineaţa zilei de marţi, 10 februarie, în jurul orei 8.30, la Gara Câmpina a avut loc un accident de muncă. Stelică I., de 39 ani, domiciliat în comuna Hălăuceşti din judeţul Iaşi, angajat al societăţii comerciale care desfăşoară lucrările de modernizare a tronsonului de cale ferată care cuprinde şi Câmpina, în timp ce intervenea la pasajul subteran, s-a dezechilibrat şi a căzut, lovindu-se la cap. Victima a fost transportată la Spitalul Câmpina pentru îngrijiri medicale. Cercetările au fost preluate de către Parchetul de pe lângă Judecătoria Câmpina şi Inspectoratul Teritorial de Muncă Prahova.
S-a înjunghiat. În ziua de 13 februarie, în jurul orei 16.15, poliţiştii din Poiana Câmpina au fost sesizaţi telefonic de către Mariana L., din localitate, despre faptul că fratele acesteia, Alexandru D., de 24 ani, s-a înjunghiat cu un cuţit. Din primele cercetări efectuate a rezultat că, pe fondul consumului de băuturi alcoolice, bărbatul, în timp ce se afla într-o cameră a locuinţei, a luat un cuţit şi s-a rănit voluntar în abdomen. Totodată, în urma primelor verificări a rezultat că tânărul a fost internat de mai multe ori la Spitalul de Neuropsihiatrie Voila, având mai multe tentative de suicid. A fost transportat la Spitalul Câmpina, unde a rămas internat cu diagnosticul “plagă înjunghiată paraombilicar prin automutilare şi psihoză”. Cercetările continuă în vederea stabilirii cu exactitate a cauzelor şi împrejurărilor producerii acestui incident.
A căzut din copac. Mihai P., de 47 ani, din Telega, a fost victima unei întâmplări tragi-comice. Sâmbătă dimineaţă, în jurul orei 11.00, s-a urcat într-un copac pentru a-l curăţa, iar din cauza neatenţiei a căzut. Victima a fost transportată la Spitalul Câmpina, unde i-au fost acordate îngrijiri medicale, rămânând internat la Secţia Ortopedie.

Dan Ştefan Chiţu vrea să reînfiinţeze echipa de fotbal la Câmpina

Se discută tot mai intens despre posibilitatea ca Dan Ştefan Chiţu să reînfiinţeze echipa de fotbal a localităţii. De altfel, a declarat-o chiar actualul preşedinte al CSM Ploieşti într-un interviu, acordat la mijlocul săptămânii trecute, publicaţiei judeţene “Prahova”. Chiţu recunoştea că se gândeşte tot mai serios să reînfiinţeze echipa de fotbal a localităţii, pe care a condus-o în ultimii 20 de ani, când a fost şi principalul ei finanţator. Reamintim că FCM Câmpina, care activa în eşalonul secund al fotbalului românesc, s-a desfiinţat vara trecută, după ce noul Consiliu Local a mai refuzat să contribuie la finaţarea activităţii de performanţă de la acest club. Chiţu a acceptat să mai joace două etape în Liga a III-a, sperând ca măcar în ceasul al doisprezecelea autorităţile locale să revină la sentimente mai bune. Cum acest lucru nu s-a întâmplat, Chiţu a anunţat FRF că retrage echipa câmpineană.Acum, Dan Ştefan Chiţu - după cum mărturisea în interviul amintit - ar intenţiona să înscrie noua echipă în Liga A Prahova. Ce va fi vom vedea.

Înscrieri şi antrenamente la FCM Câmpina 

Antrenorul grupei de juniori a clubului FCM Câmpina, Cristian Dumitru, a continuat în ultima perioadă seria antrenamentelor. A impus un ritm de pregătire susţinut, cu cinci antrenamente săptămânal, printre acestea făcându-şi loc şi câteva meciuri amicale. Din păcate, condiţiile meteorologice şi terenurile aproape impracticabile i-au împiedicat pe juniorii FCM-ului să dispute mai multe meciuri de verificare. Ultimul dintre aceste jocuri a avut loc marţi, atunci când juniorii de la FCM au fost învinşi de formaţia similară a clubului Hagianu Mircea Junior cu scorul de 4-1, revanşa care ar fi trebuit să aibă loc joi fiind amânată tocmai din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile şi a terenului aflat la limita practicabilităţii. Totuşi, FCM Câmpina doreşte să înfiinţeze o nouă echipă de juniori, în acet sens derulându-se ample acţiuni de selecţie şi înscrieri pentru copii născuţi în anii 1993-1994.

Chiţu, pârât la ministrul Ridzi

Fostul preşedinte al Municipalului câmpinean, Dan Ştefan Chiţu, a fost reclamat la ministrul Tineretului şi Sportului Monica Iacob Ridzi. Obiectul reclamaţiei este o decizie definitivă a FRF prin care clubul Dunărea Galaţi este obligat să-i plătească preşedintelui Chiţu suma de 75.000 euro pentru transferul jucătorului George Jecu, un jucător care nu a apucat să joace la gruparea gălăţeană, fiind imediat transferat la o altă echipă. Toate instanţele federale au dat dreptate preşedintelui Chiţu, acesta urmând a încasa suma de 75.000 euro. Clubul gălăţean, prin Auraş Braşoveanu, a atacat decizia forurilor federale, decizie rămasă, însă, definitivă, revocabilă şi executorie. Ca ultim gest, Auraş Braşoveanu a înaintat, săptămâna trecută, ministrului Monica Iacob Ridzi, un memoriu în legătură cu acest caz, aşteptându-se un răspuns favorabil clubului gălăţean. Cu toate acestea, indiferent de răspunsul ministrului, clubul Dunărea Galaţi riscă sancţiuni aspre în cazul în care nu va pune în aplicare decizia FRF.

Unirea Câmpina - Intersport Plopeni 1-1 (1-1)

Duminică dimineaţa, pe stadionul "Rafinăriei", Unirea Câmpina a întâlnit într-un joc amical colega de eşalon, Intersport Plopeni. Nu a fost o partidă prea atractivă, remiza mulţumind finalmente ambele tabere. Câmpinenii au deschis scorul prin Drăgan, în minutul 20, fiind egalaţi cu numai două minute înainte de pauză. Antrenorii formaţiei câmpinene, Marius Pălănceanu şi Daniel Corcodel, au mizat pe: Păpuşoiu - Gratie, Neagu, Brânzea, Cârstei - Coman, Plăvache, Ţigănuş, Burlacu - Drăgan, Ungureanu. Au mai jucat: Cosmineanu - Flaidăr, Năstase, Vane, Constantinescu, Fl. Stoica, Nichifor. Basma a fost menajat, fiind uşor accidentat, iar Cazan a fost învoit. Pentru Unirea Câmpina urmează luni intrarea în cantonament, iar marţi după-amiază, de la ora 16.00, la Băneşti, o nouă partidă amicală cu AS Băneşti.
Unirea Câmpina îşi întăreşte lotul
Singura formaţie din Câmpina care activează în Liga A Prahova, Unirea, se pregăteşte de intrarea în cantonamentul centralizat, care va începe luni, 16 februarie şi se va derula la Casa Tineretului din localitate. Până la acel moment, antrenorul Marius Pălănceanu speră să-şi mai întărească lotul de jucători cu câteva achiziţii. Astfel, transferul jucătorului Brânzea a fost deja perfectat, ca şi împrumuturile juniorilor Coman şi Constantinescu, ambii de la FCM Câmpina. De asemenea, se mai poartă discuţii pentru găsirea celei mai bune formule în ceea ce-i priveşte pe Drăgan, de la Coruna, şi Cosmineanu, care se află în probe şi care a jucat ultima oară la Unirea Călineşti.

Coruna face înscrieri şi aşteaptă o vreme mai bună pentru jocuri amicale

Grupele de juniori ale clubului Coruna îşi continuă şi ele pregătirea, dar tehnicienii sunt nemulţumiţi de faptul că, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile şi a stadiului de degradare avansată a terenului din incinta Căminului Petrol, nu mai au unde să dispute meciuri amicale. În schimb, la grupele de juniori născuţi între anii 1996-1997 şi 1998-2001 se continuă acţiunea de selecţie şi înscrierile.

Competiţie şcolară la Sala “Grigorescu”

Vineri, 13 februarie, la sala de sport a Colegiului Naţional “Nicolae Grigorescu” din Câmpina a avut loc returul fazei locale a olimpiadei de educaţie fizică, disciplina fotbal. Din cele cinci echipe, doar două au participat la retur. Şi asta pentru că, în vreme ce Şcoala Băicoi nu s-a mai prezentat, iar pentru a evita cheltuieli suplimentare, cele două echipe din Sinaia, reprezentând şcolile “Principesa Maria” şi “George Enescu”, au jucat între ele, chiar la Sinaia. În aceste condiţii, la Câmpina nu s-a jucat decât un singur meci, între Şcoala 3 şi Şcoala “Câmpineanu”. Câştigătoarele celor două partide vor participa luna viitoare la faza judeţeană a acestei competiţii.

Amicale...

AS Filipeşti - Viscofil Bucureşti 0-3. Joi, AS Filipeşti a susţinut un nou joc amical, de această dată în faţa unui adversar considerat apriori mai uşor, Viscofil Bucureşti, care activează în Campionatul Onoare al Capitalei. Fiind un meci cu o echipă inferioară, Cosarek a mizat pe mai mulţi jucători mai puţin folosiţi. Corecţia bucureştenilor a fost severă, Viscofil impunându-se cu scorul de 3-0. AS Filipeşti a jucat cu G. Istudor- Picior, Cazan, N. Ghiţă (Tricolorul Breaza), Şerbănoiu - Budileanu, Căldăroiu - M. Tudor, I. Dumitru, Niţoi - Mihalache, iar pe parcurs au mai intrat M. Mihai, Chiriţă, Pescaru, Gânju şi Toader.
AS Filipeşti - Tricolorul Breaza 2-3. Miercuri după-amiază, pe stadionul “Minerul” - Filipeşti, a avut loc jocul amical dintre AS Filipeşti şi Tricolorul Breaza. Filipeştenii au marcat primii prin Mihai (12), Budileanu (20), dar brezeni au revenit şi au punctat prin Vişan (22) şi Vasilescu (43), din penalty. Golul victoriei brezenilor a fost izbutit de Negotei (68). AS Filipeşti: Răchită - Picior, Toporan, Cazan, Stoica - Budileanu, Ene, Pescaru, M. Mihai - Niţoi, Chiriţă. Antrenor: Vasile Cosarek. Au mai jucat: Mihalache, Ojică, M. Tudor, Şerbănoiu, Istudor. Tricolorul: Sava - Samsom, Forika, Apostol, Olteanu - Gheorghiţă, G. Ghiţă, Liuba, Ciochină - Vişan, Vasilescu. Antrenor: Florin Stăncioiu. Au mai jucat: Petcu, Turiac, Bumbar, Băeşu, Topală, Şandru, And. Stoica, Negotei, Dascălu, Marinescu.
AS Filipeşti - FCM Târgovişte 0-1. Partida s-a jucat pe stadionul “Minerul”, dâmboviţenii impunându-se la limită după o partidă alertă. Budileanu, de la filipeşteni, a fost eliminat când mai erau două minute de joc.
Tricolorul Breaza - CS Floreşti 10-0. Un joc amical, la o singură poartă, în care elevii lui Stăncioiu au făcut instrucţie cu floreştenii.