19 ianuarie 2010

Elvis Arghir: „Trebuie să rupem pisica în privinţa HidroPrahova!”

„HidroPrahova” reprezintă un subiect fierbinte pentru administraţia locală la acest început de an. Totul pare să fi plecat de la dorinţa expresă a lui Elvis Arghir de a-şi susţine fratele la conducerea sucursalei locale a operatorului de apă şi canalizare. Aşa că, am considerat oportun un dialog cu fostul candidat la funcţia de primar, Elvis Arghir, în prezent consilier local.

Domnule Arghir, va fi sucursala locală a HidroPrahova condusă de fratele dvs?
Nu acesta este scopul demersurilor mele. Eu nu mă lupt să-l impun neapărat pe fratele meu la conducerea HidroPrahova în Câmpina, ci a unei persoane care să-şi dorească în mod real să se implice pentru a aduce fonduri consistente în reţelele de apă şi canalizare ale Câmpinei şi pentru ca la robinetele câmpinenilor să curgă apă potabilă. Eu nu trag sfori, ci doar încerc să găsesc soluţii pentru binele urbei şi al locuitorilor ei. Iar semnale pozitive deja au început să apară, pentru că, la numai o zi sau două după apariţia ediţiei precedente a publicaţiei dumneavoastră, am întâlnit actuala conducere a HidroPrahova la sediul Primăriei. Cred că este prima dată când au venit acolo şi dacă astfel se vor mişca lucrurile tot înseamnă că am realizat ceva.
De ce credeţi că ar trebui o persoană nouă în fruntea sucursalei HidroPrahova?
Este destul de simplu… Cei care conduc acum această sucursala au lucrat înainte la Compania Publică şi continuă să facă ce au făcut şi acolo. Adică, aproape nimic… Am convingerea că doar aducând o persoană din afara structurii anterioare a CPGC putem începe să mişcăm lucrurile, ceea ce înseamnă să aducem bani pentru investiţii mai ales în reţeaua de apă a Câmpinei.

Dar poate conduce această filială cineva care este din afara acestui domeniu?
Da! Şi am să vă dau un exemplu concret: Liviu Şoldan. El era fizician, dar – deşi eu personal am avut destule dispute cu el – cred şi o spun fără ocolişuri că a fost cel mai bun conducător al Companiei Publice. El venea din afara acestui sistem. De ce un fizician cum era Şoldan a putut să conducă bine organismul care administra serviciul de apă şi canal, iar un inginer, cum este fratele meu, nu ar putea-o face?! Vă repet, însă, că nu este vorba neapărat de fratele meu. Ştiu că există cel puţin cinci CV-uri ale unor oameni care în mod cert ar putea face mai multe pentru Câmpina decât face actuala conducere a HidroPrahova. Dar fratele meu cred că ar fi cea mai bună soluţie!

De ce credeţi acest lucru?
Dacă fratele meu ar conduce HidroPrahova la Câmpina aş avea şi eu mai multe obligaţii, pentru că, până la urmă, este vorba de numele familiei noastre. De când s-a pus problema colaborării noastre cu HidroPrahova, eu am avut constant un anumit punct de vedere. Mereu s-a spus că Arghir e fie hoţ, fie prost, dar mereu s-a demonstrat că eu am avut dreptate. Poate că a venit momentul să spunem hai să-l lăsăm şi pe Arghir ăsta, să facem o dată şi ca el… Dacă în câteva luni lucrurile nu încep să meargă spre bine, fiţi sigur că voi fi primul care voi spune acest lucru! Dar nu s-ar ajunge la aşa ceva, pentru că, în situaţia în care fratele meu ar conduce sucursala câmpineană a HidroPrahova, atunci m-aş implica şi eu, astfel încât să aducem pentru Câmpina investiţii mult mai multe decât cele 14 milioane euro promise, dar despre care puţină lume ştie că este vorba să fie alocate doar pentru canalizare. Pentru reabilitarea reţelei de apă nu se va aloca nici un leu. Am mai vorbit despre acest lucru – Câmpina deţine 31% din HidroPrahova, iar la sucursala din Câmpina sunt aproximativ o treime dintre angajaţii acestei societăţi. Logic ar fi ca din totalul fondurilor pe care le va atrage HidroPrahova în acest an, care depăşesc 200 milioane euro, măcar 30% să revină Câmpinei. Asta ar însemna vreo 60 milioane euro. Când colo, pentru noi nu sunt alocate decât 14 milioane euro. Dacă fratele meu ar fi directorul sucursalei locale sunt convins că ar reuşi să convingă actuala conducere a societăţii să aloce măcar 20-25 milioane euro pentru Câmpina. Astfel, am putea ca în afara investiţiilor în canalizare să puteam investi serios şi în reţeaua de apă care este pulbere.
De ce insistaţi atât de mult asupra investiţiilor în reţeaua de apă?
Pentru că această este cea mai serioasă şi mai gravă problemă a Câmpinei! Spun – şi-mi asum toată responsabilitatea pentru ceea ce spun în acest moment – că în Câmpina apa de la robinet nu este potabilă! În plus, pierderile pe reţea, care se reflectă în costurile finale, depăşesc 70%, ceea ce este inacceptabil. Din acest motiv am ajuns să plătim unul dintre cele mai mari preţuri pentru metrul cub de apă! Eu am atras atenţia încă de la început, în colaborarea cu HidroPrahova, că preţul va creşte necontrolat, iar calitatea apei nu va fi cea dorită, iar investiţiile nu vor putea fi dirijate de Consiliul Local, acolo unde se stabilesc priorităţile. La Câmpina ar fi nevoie de o supraveghere atentă a celor mai deficitare puncte de pe reţeaua de alimentare cu apă, stabilirea unei liste de priorităţi cu locurile unde se înregistrează cele mai mari pierderi, intervenţia în aceste puncte, astfel încât să reducem pierderile măcar la jumătate, într-o primă fază. Dar să ştiţi că şi cu reţeaua de canalizare sunt destule probleme. Facturile sunt încărcate, iar câmpinenii plătesc şi apa de ploaie, pe motiv că aceasta se scurge în reţeaua de canalizare pluvială. Este o prostie care nu cred că mai existe undeva pe pământ! Iar dacă apa se poate infiltra prin pământ în reţeaua de canalizare, înseamnă că şi fenomenul invers este la fel de uşor. Tocmai din toate aceste motive susţin că tărie că trebuie să aducem pe cineva la conducerea HidroPrahova care să se implice total şi care să pună lucrurile la punct, astfel încât să nu mai plătim facturi atât de mari la apă şi canal, pierderile să fie limitate, iar calitatea apei să crească. Dacă se vrea, se poate destul de uşor realiza acest lucru!
Aţi purtat discuţii pentru numirea fratelui dvs sau intenţionaţi să dezbateţi subiectul la proxima şedinţă a Consiliului Local?
Da, la următoarea şedinţă a Consiliului Local intenţionez să aduc în discuţia colegilor mei situaţia de la HidroPrahova. În acest moment, cred că ar fi bine să constituim, la nivelul Consiliului Local, o comisie formată din câţiva oameni cu mare experienţă, dar care să fie şi dornici să se implice cu adevărat pentru rezolvarea favorabilă a situaţiei de la HidroPrahova, această comisie urmând a avea un termen pentru prezentarea unei set de măsuri. Nu văd de ce ar putea avea cineva împotriva unei astfel de iniţiative… Iar printre măsurile propuse de comisie s-ar putea număra şi propunerea ca în fruntea sucursalei locale a HidroPrahova să desemnăm o altă persoană. Dacă fratele meu va conduce, în cele din urmă, această filială, repet, atunci mă voi implica şi eu, cu relaţiile mele, în atragerea cât mai multor investiţii în reţeaua de apă şi canalizare a Câmpinei.

Administraţia câmpineană derulează numeroase proiecte cu finanţare extrabugetară

Anul 2010 pare a reprezenta un adevărat vârf în privinţa numărului de proiecte derulate de administraţia câmpineană cu fonduri europene şi naţionale. Există numeroase proiecte în mai multe domenii, fiecare aflându-se în diferite faze de realizare – de la stadiul de proiect care-şi aşteaptă finanţarea şi până la… mai puţin de două luni de finalizarea lucrării. Anul 2010 ar putea fi – în ciuda acutizării condiţiilor economice – un an bun pentru Câmpina, în condiţiile în care primarul Horia Tiseanu are un sprijin important, la nivel naţional, din partea formaţiunii politice din care face parte. În ediţia de faţă, ne-am propus o trecere în revistă a portofoliului de proiecte derulate de administraţia câmpineană.

Îmbunătăţirea alimentării cu apă în zona de nord va fi gata la 31 martie
Este unul dintre cele mai importante proiecte din punct de vedere al valorii, făcând parte din Programul Phare 2006. Obiectivul specific al proiectului este reabilitarea sistemului de aducţiune apă potabilă, în vederea asigurării unei calităţi corespunzătoare a apei, prin înlocuirea conductei de apă existentă cu o conductă de polietilenă de înalta densitate, în lungime de 4.120 m. Valoarea proiectului, conform contractului de finanţare încheiat între Consiliul Local Câmpina şi Agenţia Pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia şi Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Locuinţei, este de 6.455.619,26 lei. La data de 23 iunie 2009 a fost semnat contractul de execuţie cu firma Hidroconstrucţia SA Bucureşti. Lucrările de execuţie au demarat la sfârşitul lunii iunie 2009, iar la finele anului trecut lucrarea era realizată în proporţie de 75%, termenul pentru finalizarea ei fiind 31 martie 2010.

Lucrările la „bretelele” spre DN1 vor începe în acest an
“Modernizare Calea Daciei” este „proiectul de suflet” al primarului Horia Tiseanu şi poate deveni cea mai importantă realizare a celor două mandate ale actualului edil-şef. Proiectul are ca scop descongestionarea traficului şi îmbunătăţirea accesului înspre şi dinspre municipiul Câmpina, în zona intersecţiei Căii Daciei cu DN1. Scopul proiectului îl reprezintă fluidizarea traficului urban, reducerea timpului de transport, eliminarea blocajelor rutiere în zonă, prin amenajarea unui pasaj denivelat peste DN1. Valoarea proiectului este de 19.634.717,02 lei fără TVA. Pe data de 30 septembrie 2009 a fost semnat contractul de finanţare de către secretarul de stat din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei Răzvan Murgeanu şi primarul Câmpinei, Horia Tiseanu. Între timp a avut loc şi licitaţia pentru stabilirea executantului, dar rezultatul a fost contestat, astfel încât în momentul de faţă se aşteaptă verdictul Comisiei de Soluţionare a Contestaţiilor, după care urmează semnarea contractului pentru execuţia lucrării şi demararea propriu-zisă a acesteia.

În 2010 va începe şi realizarea bazinului de înot de la Căminul Petrol
Fondurile pentru construirea unui bazin de înot didactic în incinta Căminului Petrol vor fi alocate de Compania Naţională de Investiţii, iar lucrările sunt programate să înceapă chiar în cursul acestui an. Contribuţia administraţiei câmpinene a constat în punerea la dispoziţie a unui teren în suprafaţă de 3.003 mp. Valoarea proiectului va fi stabilită ulterior în funcţie de datele ce rezultă din elaborarea studiului de fezabilitate.

„Strategia de dezvoltare locală a municipiului Câmpina”
Este un proiect care a fost depus în luna decembrie 2008 la Ministerul Internelor şi Reformei Administrative pentru a fi finanţat prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative, axa prioritară 1. Proiectul se află în evaluare la Ministerul Internelor şi Administraţiei şi îşi propune elaborarea unei strategii locale pe o perioadă de 6 ani. Această strategie este extrem de importantă în contextul oportunităţilor de finanţare apărute după integrarea României in Uniunea Europeană. Valoarea proiectului este de 286.890 lei fără TVA.

Administraţia vrea servicii de calitate pentru câmpineni. Dar cine nu ar vrea?!
„Servicii de calitate pentru locuitorii municipiului Câmpina” este un alt proiect care a fost depus în luna aprilie 2009 la Ministerul Internelor şi Reformei Administrative pentru a fi finanţat prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative, axa prioritară 2. Proiectul – care se află în faza de evaluare - îşi propune obţinerea pentru Primăria Câmpina a două certificări acordate de către un organism recunoscut pe plan naţional şi internaţional pentru Sistemul de Management al Calităţii în conformitate cu standardul internaţional SR EN ISO9001:2008 şi pentru Sistemul de Management al mediului în conformitate cu standardul internaţional SR EN ISO 14001:2001. Valoarea proiectului este de 285.100 lei fără TVA. Important ar fi ca, după obţinerea celor două certificări, o creştere a calităţii serviciilor administraţiei locale să fie resimţită şi de cetăţenii care intră în contact cu Primăria.

Proiecte pentru apă şi canal
„Extinderea şi modernizarea sistemului de alimentare cu apă şi canalizare” - se află în stadiul de proiectare pentru a fi depus în cadrul Programului Operaţional Sectorial de Mediu – Axa prioritară 1. Proiectul îşi propune extinderea şi modernizarea reţelei de apă şi apă-canal din Câmpina, construirea a două staţii de epurare, reabilitarea staţiei de tratare existentă, modernizarea staţiei de epurare existentă. Valoarea proiectului va fi stabilită în funcţie de datele ce rezultă din elaborarea studiului de fezabilitate.

Şcoala „B.P. Hasdeu” va fi reabilitată, consolidată şi extinsă
Administraţia câmpineană are în vedere şi o serie de proiecte în unităţile de învăţământ. Unul dintre acestea a fost depus pentru obţinerea finanţării la Agenţia de Dezvoltare Regională Sud Muntenia şi are în vedere reabilitarea, consolidarea şi extinderea Şcolii Generale „BP Hasdeu”. Proiectul îşi propune extinderea şcolii prin construirea unui spaţiu modern multifuncţional destinat activităţilor sportive, educative şi cultural-artistice, precum şi prin construirea unor spaţii propice pentru un program de pregătire încadrat conceptului „şcoala după şcoală”. Valoarea totală a proiectului este de 7.163.710,23 lei. Proiectul a fost supus verificării conformităţii administrative şi eligibilităţii, fiind declarat conform din punct de vedere administrativ şi eligibil, astfel că poate trece în etapa de evaluare tehnică şi financiară.

Modernizarea bazei sportive „Petrol” este la stadiul de evaluare
Baza sportivă de la Căminul Petrol reprezintă de mulţi ani un punct nevralgic în relaţia dintre administraţia locală şi diriguitorii sportului câmpinean. Acum, administraţia locală a realizat un proiect pentru modernizarea acestei baze, proiect care presupune reabilitarea şi modernizarea unei săli de sport, reamenajarea terenului de fotbal, precum şi reabilitarea şi echiparea sălilor de curs existente. Valoarea proiectului a fost stabilită la 12.631.350,57 lei, în momentul de faţă aflându-se la Agenţia de Dezvoltare Regională Sud Muntenia în faza de evaluare tehnică şi financiară.

Policlinica va fi modernizată
Tot în faza de evaluare tehnică şi financiară se află şi proiectul privind reabilitarea, modernizarea şi echiparea Policlinicii. Proiectul a fost depus spre aprobare în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, axa prioritară 3, iar valoarea totală a acestuia este de 10.918.062,98 lei. Proiectul prezintă o importanţă deosebită în ceea ce priveşte crearea premiselor necesare pentru asigurarea populaţiei cu servicii esenţiale, contribuind astfel la atingerea obiectivului european al coeziunii economice şi sociale, prin îmbunătăţirea infrastructurii serviciilor de sănătate. Clădirea care adăposteşte Policlinica a fost construită în anul 1938 şi are nevoie de înlocuirea tâmplăriei din holurile de aşteptare, cabinete, uşi de acces şi exterioare; lucrări de reparaţii şi înlocuiri instalaţii electrice; montare instalaţii climatizare; înlocuirea instalaţiilor de apă rece şi caldă, precum şi încălzire la nivelul tuturor spaţiilor; lucrări de reparaţii la nivelul cabinetelor; dotarea cu aparatură medicală şi mobilier specific.

Primăria vrea servicii publice on-line
Administraţia locală a depus pentru aprobare în cadrul Programului Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice un proiect pentru serviciile publice on-line. În valoare de 2.380.707 lei, proiectul îşi propune creşterea numărului de servicii electronice, accesul on-line la informaţiile din cadrul departamentelor primăriei, eficientizarea activităţilor interne în folosul cetăţenilor. Proiectul se află în faza de evaluare la Organismul Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale. Posibila implementare a acestui proiect poate va contribui şi la eficientizarea site-ului oficial al Primăriei Câmpina, despre a cărui (in)activitate am atras atenţia în repetate rânduri.

Directorii instituţiilor culturale câmpinene şi-au prezentat raportul în faţa comisiei de specialitate a Consiliului Local

Membrii Comisiei de Cultură, Învăţământ, Sport, Culte, Tineret, Turism şi Sănătate a Consiliului Local Câmpina s-au întâlnit, la mijlocul săptămânii trecute, cu directorii instituţiilor de cultură din municipiu. După cum ne-a precizat preşedintele comisiei, Marian Dulă, directorilor li s-a solicitat să prezinte activitatea din 2009, precum şi cheltuielile făcute comparativ cu sumele alocate de la bugetul local. Toţi şefii instituţiilor culturale s-au prezentat la discuţii, inclusiv directorul Muzeului „B.P. Hasdeu”, Jenica Tabacu, fost consilier local şi fost preşedinte chiar al acestei comisii. Prima care s-a prezentat în faţa comisiei a fost Liliana Oiştie, directorul interimar al Bibliotecii Muncipale. Aceasta a afirmat că au fost realizate toate activităţile stabilite anul trecut şi chiar s-au făcut mici economii în ceea ce priveşte sumele alocate. Pentru 2010, Liliana Oiştie a propus două noi activităţi – sărbătorirea a 170 de ani de la naşterea lui Titu Maiorescu şi a 160 de ani de la naşterea lui C. I. Istrati, patronul spiritual al bibliotecii. De asemenea, împreună cu Casa de Cultură, Biblioteca Municipală va edita un album – „Câmpina Culturală” şi va organiza un concurs de literatură pentru copii – „Geo Bogza”.Directorul Casei Tineretului, Florin Buda, a precizat că, în 2009, din suma totală alocată de 810.000 lei a cheltuit puţin peste 600.000, deşi unele activităţi au fost mari consumatoare de fonduri. Pentru 2010, Buda a propus o serie de activităţi cu sume de bani… în acord cu criza financiară, sume mai importante solicitând pentru Festivalul Serbările Toamnei şi pentru concertul de Revelion. În ceea ce priveşte activităţile noi care să fie organizate de Casa Tineretului, consilierii Daniel Telegescu şi Florin Marcu, membrii ai Comisiei de Cultură, au propus ca, pe perioada vacanţei de vară, la ştrand să aibă loc concursuri sportive dotate cu premii, finanţarea urmând să se facă atât de la bugetul local, cât şi din veniturile proprii ale Casei Tineretului. La rândul său, Marian Dulă a propus susţinerea financiară şi organizarea (sau co-organizarea, în unele situaţii) a Concursului internaţional de echitaţie, Memorialului „Mihai Pastor” la baschet, Memorialului „Luca Henegar” la atletism, Memorialului „Ştefan Stănescu” la handbal şi Cupei „Barbu Ştirbei” la fotbal. „La toate aceste activităţi sunt invitate echipe nu numai din unităţile de învăţământ, ci şi de la cluburile şi asociaţiile sportive private din municipiu”, după cum ne-a precizat Marian Dulă. S-a mai propus alocare de fonduri (destul de reduse, ce-i drept) pentru radio-amatorism, zborul cu motor, pescuit şi columbofilie. Consilierul Viorel Bondoc a propus să se aibă în vedere solicitarea de fonduri şi pentru alt gen de probleme, cum ar fi reparaţii şi igienizări, hidroizolaţii şi reţea încălzire la bazele sportive.A venit rândul Jenicăi Tabacu, aceasta precizând că, în 2009, la Muzeul Hasdeu au fost organizate trei acţiuni, iar pe parcursul întregului an instituţia a avut 20.449 de vizitatori. Muzeul a avut venituri de 69.700 lei din taxa de intrare şi de 17.041 lei din cota-parte din vânzarea cărţilor, ilustratelor şi suvenirurilor. Pentru 2010, Jenica Tabacu a propus aceleaşi activităţi la muzeu, dar cu bani mai puţini, în schimb a solicitat sume de bani pentru eliminarea infiltraţiilor de apă la luminator şi pentru contractul de service la centrala termică.Directorul Casei de Cultură, Florin Dochia, a cheltuit, anul trecut, 291.000 de lei pentru manifestări artistice subvenţionate de Consiliul Local. În ceea ce priveşte proiectele pentru 2010, s-a vorbit despre alocarea unei sume mai mari pentru spectacole de teatru şi operetă, dintre care unul de 8 Martie; un festival de teatru, în premieră la Câmpina; editarea caietului-album „Câmpina Culturală”. De asemenea, Florin Dochia a mai solicitat bani de la buget pentru repararea acoperişului, achiziţionarea unui pian de concert, reabilitarea instalaţiei electrice şi de sonorizare, eliminarea infiltraţiilor de apă.La finalul discuţiilor, preşedintele Comisiei de Cultură, Marian Dulă, ne-a precizat: „Sumele de bani care vor fi propuse de comisie pentru a fi aprobate de Consiluiul Local depind, în mare măsură, de bugetul propus de Direcţia Economică a Primăriei. Comisia se va întâlni trimestrial cu directorii instituţiilor de cultură, iar anual vom face o analiza, la sediul fiecărei instituţii, privind modul de cheltuire a sumelor alocate, întreţinerea clădirilor şi dotărilor, eventuale probleme de personal”.

Liderul de sindicat Dan Ioan Bujor: „Nu este momentul unui conflict major!”

Trei şcoli generale din Câmpina sunt în pericol să dispară... juridic

Unul dintre domeniile cele mai răvăşite de deciziile guvernanţilor este cel al educaţiei, totul fiind generat de Ordonanţa 114/2009, care prevede că, de la 1 septembrie 2010, vor trebui să părăsească sistemul 15.000 de persoane!Sindicatele s-au alarmat imediat, oamenii arătându-se nemulţumiţi nu numai de măsura în sine, cât de faptul că nu s-a avut în vedere nici un criteriu!„Am avut, la începutul acestui an, o întâlnire cu ministrul Daniel Funeriu, care ne-a comunicat că vor dispărea 15.000 de posturi din educaţie, iniţiativa aparţinând ministrului Finanţelor, Funeriu nefăcând altceva decât să-şi însuşească acest punct de vedere. Noi, sindicatele, am contestat ordonanţa care consfinţeşte aceste disponibilizări pe motiv că decizia s-a luat fără consultarea noastră, cu încălcarea prevederilor Codului Muncii şi a contractului colectiv de muncă”, ne-a precizat liderul Sindicatului „Valea Prahovei” din cadrul FSLI, Dan Bujor.Mai mult, Ordonanţa 114, care reglementează juridic aceste disponibilizări, are o anexă, unde se menţionează pe fiecare judeţ în parte viitoarea structură care va mai putea fi finanţată de la bugetul de stat. La nivelul judeţului Prahova, numărul angajaţilor din educaţie ar urma să scadă de la 10.283 la 9.967, adică 316 disponibilizări. Ulterior, prin note scrise de la nivelul ministerului de specialitate, anexa a fost modificată succesiv, ajungându-se în momentul de faţă ca judeţul Prahova să figureze cu... disponibilizarea a 586 angajaţi din educaţie!În faţa acestei situaţii, sindicatele au trecut la găsirea unor soluţii pentru limitarea dezastrului. Mai întâi, s-a reuşit prin negociere cu reprezentanţii ministerului, excluderea unor categorii dintre cele vizate de disponibilizări. Astfel, se dorea ca directorii să revină la normă întreagă, în momentul de faţă ei având o normă redusă pentru a se putea ocupa şi de exercitarea funcţiei de director, iar cadrele didactice cu gradul profesional I şi o vechime mai mare de 25 de ani să nu mai beneficieze de o normă diminuată cu două ore. În aceste condiţii, conform spuselor lui Dan Bujor, „se aflau peste 10.000 de angajaţi din educaţie, practic, cea mai mare parte a solicitărilor de disponibilizare”.În schimb, chiar dacă au fost aprig traşi de sfoară cu o lege care le măreşte salariile cu 50%, aprobată şi promulgată, dar care nu s-a aplicat niciodată, sindicaliştii au început să caute măsuri pentru restrângerea activităţii. Tocmai în acest sens, în cursul acestei săptămâni vor avea loc mai multe întâlniri la care vor participa reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean, lideri de sindicat, directori ai unităţilor de învăţământ, dar şi primarii localităţilor.Dan Bujor ne-a precizat că au fost primari care s-au opus categoric desfiinţării şcolilor din localităţile lor, exemplul cel mai elocvent fiind cel al comunei Talea, unde primarul a susţinut în faţa reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean că nici nu concepe ca şcoala din comună să fie desfiinţată, iar copiii să fie nevoiţi să facă naveta la Breaza, chiar dacă nu este vorba decât de şapte-opt copii în fiecare clasă.La nivelul municipiului Câmpina lucrurile sunt departe de a fi pe deplin lămurite. „Nu se pune problema desfiinţării unor şcoli, dar şcolile 3, 6 şi 8 ar putea să nu mai aibă personalitate juridică, dacă numărul de elevi va fi unul mai mic de 200. Cele trei unităţi, la care se adaugă şi Şcoala Sanatorială de pe lângă Spitalul Voila, ar putea deveni structuri pe lângă o unitate de învăţământ mai mare. Astfel, practic, vor dispărea doar structurile de conducere. Elevii şi cadrele didactice nu vor avea de suferit decât în situaţia în care se vor putea face restrângeri. Spre exemplu, există o situaţie la una dintre şcolile generale în care sunt patru clase paralele cu un total de 93 de elevi. Acestea vor fi restrânse la numai trei clase”, a mai spus Dan Bujor.Se va ajunge sau nu la grevă? „Sindicatele din educaţie au înţeles problemele crizei economice din România. Am acceptat zilele de concediu fără plată impuse de guvernanţi în ultimele două luni ale anului trecut fără proteste, pentru că nu vrem să viciem starea de spirit a copiilor şi a părinţilor, apreciind că aşa nu vom câştiga nimic. Am recurs doar la marşuri, pichetări şi proteste în care am atras atenţia asupra stării învăţământului românesc şi nu asupra stării salariale din acest domeniu. Am apreciat că nu este momentul unui conflict major, aşa cum ar fi o grevă sau chiar greva generală, pentru că nu ar face nimic altceva decât să ostilizeze clase sociale şi am apreciat că nimeni nu are nevoie de aşa ceva în astfel de momente”, a mai spus Dan Bujor, liderul sindicatului „Valea Prahovei”, aparţinând de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ.

APM a solicitat administraţiei câmpinene o nouă dezbatere publică asupra PUG

Administraţia câmpineană îşi fixase ca termen finalul anului 2009 pentru adoptarea noului Plan Urbanistic General. V-am prezentat în ediţiile noastre anterioare detalii despre noul PUG şi despre modificările pe care adoptarea acestuia le va aduce în legislaţia locală privind construcţiile. Autorităţile câmpinene au parcurs toţi paşii solicitaţi de lege, inclusiv o dezbatere publică în ultima parte a anului trecut, la care nu a venit, practic, nimeni. Apoi, se aştepta avizul de la Agenţia pentru Protecţia Mediului, ultima etapă înaintea aprobării PUG-ului în Consiliul Local. Numai că, acest aviz nu a mai venit… Ba, mai mult, surse avizate din cadrul Primăriei susţin că schimbarea directorului APM Prahova, survenită după alegerile prezidenţiale, pare a sta la baza acestei întârzieri. Astfel că, administraţiei câmpinene i s-a impus să reia dezbaterea publică asupra PUG-ului, abia după această nouă etapă putându-se discuta de avizul final dinaintea aprobării Planului Urbanistic General de către Consiliul Local.În noile condiţii, Primăria Câmpina a stabilit că această nouă dezbatere publică va avea loc miercuri, 24 februarie, de la ora 14.00, la Casa Tineretului. Întârzierea va face ca viitorul PUG al Câmpinei să nu poată fi adoptat mai devreme de luna aprilie a acestui an.

„Ana Ipătescu” şi „Sondei”, primele străzi care vor fi reparate în anul 2010

Pentru că vremea este destul de favorabilă, administraţia câmpineană a decis să demareze primele investiţii din acest an. Astfel, după ce au fost licitate încă din finalul anului trecut, primele lucrări care au şi început deja în anul 2010 sunt cele de reparaţii şi modernizări ale străzilor Ana Ipătescu şi Sondei. Deocamdată, aşa cum se poate vedea şi din imaginea alăturată, s-a început cu scoaterea bordurilor de pe Strada Ana Ipătescu, începând de la intersecţia cu Strada Mihail Kogălniceanu.Primarul municipiului Câmpina, Horia Tiseanu, ne-a precizat că „am decis să începem amenajarea terenului pentru realizarea acestei lucrări şi am stabilit să începem cu reparaţiile pe străzile Ana Ipătescu şi Sondei, pentru că sunt definitivate toate detaliile, aşteptam doar vremea să ne permită să demarăm aceste lucrări. În funcţie de condiţiile meteorologice, există posibilitatea să mai începem şi alte lucrări”.Lucrarea de reparare a străzilor Ana Ipătescu şi Sondei va fi executată de SC Cast Băneşti şi costă 499.421 lei, la care se adaugă TVA. De asemenea, trebuie ştiut că această investiţie este programată să se deruleze pe parcursul a doar nouă zile, dar trebuie să fie zile în care vremea să permită buna derulare a tuturor operaţiunilor necesare.

Directorul, acuzat că şi-a bătut secretara!

Totul pare să fi plecat de la bani… Pur şi simplu, fără nici o explicaţie, directorul Centrului Special de la Breaza a refuzat să plătească cel de-al treisprezecelea salariu pentru secretară şi pentru unul dintre profesorii psihologi, acesta din urmă provenind de la Câmpina. Situaţia este cunoscută în rândul cadrelor didactice, dar şi al liderilor de sindicat şi conducerii Inspectoratului Şcolar Judeţean.În cursul zilei de vineri, secretara Ligia Cojocaru a intrat – aşa cum o mai făcuse de foarte multe ori – în biroul directorului Constantin Ioniţă pentru a-i prezenta spre semnare unele documente. La un moment dat, după cum relatează martorii oculari, s-au auzit ţipete din biroul directorului, iar secretara a ieşit răvăşită, clătinându-se, fiind împinsă de directorul Ioniţă! Mai mult, secretara l-a acuzat pe director că a lovit-o!Situaţia a fost adusă la cunoştinţa liderilor sindicali şi a şefilor Inspectoratului Şcolar Judeţean, aceştia din urmă având în vedere desemnarea unei comisii de anchetă pentru a analiza şi stabili cu exactitate ceea ce s-a întâmplat la Centrul Special de la Breaza.

28 de elevi ai Şcolii de Poliţie au fost exmatriculaţi

La începutul acestui an, 28 de elevi ai Şcolii de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” din Câmpina au fost exmatriculaţi, ceea ce a stârnit un imens scandal, care ar putea ajunge până în faţa instanţei.După ce aceşti elevi au început cursurile, s-a modificat regulamentul de ordine de interioară al unităţii, astfel încât nepromovarea de trei ori consecutiv a unui examen aduce exmatricularea. În această situaţie se află şi cei 28 de elevi, care, în 6 ianuarie, au ratat pentru a treia oară consecutiv promovarea unui examen. După ce au primit decizia de exmatriculare, unii dintre ei au ameninţat că se vor adresa instanţelor civile, chiar dacă şi ei recunosc că au foarte puţine şanse. Dar au dreptul să încerce… ei invocând că ar fi trebuit să se aplice prevederile regulamentului de ordine interioară valabil la momentul admiterii lor în instituţia de învăţământ.

Zahăr şi făină de la UE pentru săracii Câmpinei!

Uniunea Europeană trimite o serie de ajutoare alimentare pentru populaţia defavorizată, iar 57 de tone de zahăr şi făină erau aşteptate să ajungă la Câmpina în cursul zilei de luni, 18 ianuarie.Cele 57 de tone de alimente vor fi direcţionate spre Cantina Socială, care funcţionează în incinta Grupului Şcolar de Construcţii de Maşini din cartierul Turnătoriei. De asemenea, autorităţile locale au luat în discuţie ca alimentele să fie împărţite la peste 3.000 de câmpineni, care au venituri modeste – asistaţii sociali, pensionarii cu venituri sub 400 lei, persoanele cu handicap.

Efectele crizei? Ghicitoarele revin în forţă!

O tânără de 18 ani, din comuna Valea Doftanei, a cerut sprijinul poliţiştilor câmpineni pentru că a fost înşelată de o “ghicitoare”. Din cercetări, judiciariştii au stabilit că fata fusese acostată într-o staţie de transport în comun de către Irina F., de 27 ani, din comuna Floreşti, care, sub pretextul că-i va ghici viitorul, i-a cerut bijuteriile din aur, înfăşurându-le într-o batistă, pe care urma să o desfacă… a doua zi. “Ghicitoarea” a reuşit, astfel, să sustragă bijuteriile respective, înlocuindu-le cu o piatră şi mai multe hârtii. Individa nu a reuşit, însă, să-şi prevadă viitorul, ea fiind depistată de poliţişti şi cercetată penal, în stare de libertate, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de înşelăciune. Poliţiştii atrag atenţia că, în ultima perioadă, tot mai multe persoane cad victime “ghicitoarelor”, care profită din plin de naivitatea unora. Aceste femei sunt deţinătoare ale unei intuiţii remarcabile, apasă cu degetul chiar pe “rănile” victimelor, dându-le satisfacţii precum: promisiuni de căsătorie, aspiraţii de avere şi lux, viaţă lungă, călătorii, promiţând cu uşurinţă îndeplinirea tuturor dorinţelor clienţilor. ”Ponturile” sunt oferite de cele mai multe ori chiar de către victime. O banală discuţie conduce la percepţia statutului social şi sentimental al persoanei respective. Aceste “ghicitoare” pretind de la clienţi sume de bani, obiecte din aur sau argint, îmbrăcăminte, iar pe cei mai naivi îi “usucă” cu o dezinvoltură cinică.

Unul dintre foştii şefi ai Şcolii de Poliţie a încetat din viaţă

Generalul de brigadă (r) Cătălin Constantin s-a născut la data de 17 decembrie 1930, la Râmnicu Sărat, judeţul Buzău şi a încetat din viaţă săptămâna trecută, la Ploieşti. A fost încadrat în Miliţia Română în anul 1952, ca tânăr locotenent, cariera sa profesională cunoscând o evoluţie ascendentă. A lucrat în cadrul miliţiei din anul 1952 şi până în ziua de 16 martie 1982, când s-a pensionat cu gradul de colonel. Între anii 1965-1973 a condus destinele Şcolii de Miliţie de la Câmpina (actualmente Şcoala de Agenţi de Poliţie “Vasile Lascăr”), iar în următorii aproape 10 ani a fost adjunctul comandantului Inspectoratului Judeţean de Miliţie şi apoi şef al Miliţiei Judeţene Prahova. Echipa managerială şi poliţiştii Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Prahova aduc un ultim omagiu generalului de brigadă (r) Cătălin Constantin şi sunt alături de familia sa în aceste momente de grea încercare. Dumnezeu să-l odihnească în pace!

Cifra de afaceri a Lemet a scăzut în anul 2009

Criza financiară şi-a arătat colţii în anul 2009, iar pe măsură ce încep să apară primele date de bilanţ al anului trecut, se dezvăluie şi adevărata imagine a economiei, pe care guvernanţii încearcă în zadar s-o... cosmetizeze.Este şi cazul societăţii câmpinene Lemet, producător de mobilă important pe piaţa românească, precum şi proprietar al reţelei de magazine Lem’s. Potrivit unor statistici oficiale, în primele 11 luni ale anului 2009, Lemet a înregistrat o cifră de afaceri de 72,6 milioane lei, în scădere cu 22% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Firma câmpineană a demarat luna trecută construcţia unei noi hale industriale în suprafaţă de 2.500 mp, care urmează a fi gata în iulie 2010. Din punct de vedere al personalului, firma câmpineană a înregistrat în anul 2009 o fluctuaţie de 5,6%, care este considerată ca una normală în orice condiţii economice, cu atât mai mult în cele speciale din ultima vreme.Reţeaua de magazine Lem’s este compusă din 78 de unităţi comerciale, în cursul anului trecut deschizându-se o serie de magazine noi, dar şi închizându-se câteva, din diverse motive. Mai trebuie adăugat că toate magazinele funcţionează în sistem de franciză.

Rata şomajului creşte constant şi... alarmant

De la începutul acestui an şi până miercuri, 13 ianuarie, la Agenţia Locală pentru Ocuparea Forţei de Muncă s-au înregistrat peste 100 noi dosare ale persoanelor rămase fără loc de muncă, ceea ce va duce, automat, la creşterea ratei şomajului la nivelul municipiului Câmpina. De altfel, în perioada august – decembrie 2009, rata şomajului a crescut constant. De la 3,7% (august), la 4,0% (septembrie), 4,2% (octombrie), 4,4% (noiembrie) şi până la 4,6% (decembrie). La nivelul Câmpinei sunt înregistraţi 1.177 şomeri, din care 195 sunt neindemnizaţi, această din urmă categorie fiind, în general, reprezentată de persoanele care au depăşit stagiul de şomer indemnizat şi beneficiază de venitul minim garantat, efectuează cursuri gratuite de formare profesionale prin intermediul ALOFM sau sunt în căutarea unui loc de muncă, dar nu beneficiază de indemnizaţia de şomaj.Nici în localităţile din jurul Câmpinei situaţia nu se prezintă cu mult mai bine.

  • Breaza (rata şomajului 4,8%) – 565 şomeri (264 femei), din care 43 neindemnizaţi
  • Băneşti (5,6%) – 205 şomeri (88 femei), din care 23 neindemnizaţi
  • Brebu (5,8%) – 272 şomeri (110 femei), din care 46 neindemnizaţi
  • Cornu (3,4%) – 96 şomeri (37 femei), din care 14 neindemnizaţi
  • Poiana Câmpina (5,4%) – 187 şomeri (85 femei), din care 33 neindemnizaţi
  • Proviţa de Jos (5,9%) – 84 şomeri (34 femei), din care 29 neindemnizaţi
  • Proviţa de Sus (4,5%) – 58 şomeri (19 femei), din care 36 neindemnizaţi
  • Telega (5,8%) – 214 şomeri (78 femei), din care 224 neindemnizaţi.

Nu se anunţă concedieri colective pentru primele luni
Agenţii economici au obligaţia de a anunţa din timp Agenţia Locală pentru Ocuparea Forţei de Muncă atunci când fac concedieri colective. Conform directorului ALOFM Câmpina, Liliana Vasile, „la Câmpina şi în întreaga zonă pe care o acoperim noi, de la Azuga până la Filipeştii de Târg, nu s-au anunţat concedieri colective”.

Centru special pe Strada Vasile Alecsandri

Vaccinarea contra virusului AH1N1 nu a generat isterie

Începând cu data de 11 ianuarie, în Câmpina s-a deschis un centru special de vaccinare împotriva temutului virus AH1N1. Astfel, în afara cabinetelor individuale ale medicilor de familie, câmpinenii – şi nu numai – se pot vaccina la centru special deschis în incinta Secţiei de Boli Infecţioase a Spitalului Municipal, situată pe Strada Vasile Alecsandri.Miercuri, 13 ianuarie, am făcut o vizită la acest centru, în principal pentru a vedea dacă isteria care a cuprins centre similare din ţară se face simţită şi la Câmpina. Primele uşi pe care le-am încercat erau închise… Am încercat la o altă intrare… Birouri goale… În cele din urmă, am găsit un cadru medical care ne-a sfătuit din vârful limbii să căutăm în cabinetul următor. Aici, două asistente stăteau de vorbă şi s-au arătat foarte deranjate în momentul în care am întrebat de centrul de vaccinare împotriva virusului AH1N1. „Vaccinul se face la cabinetul din faţă”, ne-a spus una dintre ele. Am simţit nevoia să ne cerem încă o dată scuze pentru că le-am deranjat, dar le-am spus că respectivul cabinet era… încuiat! „Păi, eu sunt acolo, aşteptaţi… Vin imediat!”, ne-a aruncat din colţul gurii cealaltă asistentă, invitându-ne parcă să părăsim încăperea, pentru a-şi putea continua discuţia… A fost momentul în care le-am spus scopul vizitei, iar tonul lor s-a schimbat imediat.Astfel, am aflat pentru dumneavoastră că, în primele trei zile de la deschiderea centrului, fuseseră vaccinate 235 persoane, că nu a fost nici un moment foarte mare aglomeraţie şi că sunt suficiente doze de vaccin. Ne gândim că poate ar fi fost mai multe persoane care s-ar fi vaccinat, dacă găseau pe cineva. Când părăseam clădirea cu pricina, în urma noastră, asistenta a plecat grăbită.Pentru cei interesaţi să se vaccineze, programul cabinetului este zilnic, între orele 9.00 şi 18.00, dar dacă nu găsiţi pe nimeni acolo, vă recomandăm să insistaţi şi să încercaţi pe la toate celelalte uşi…

160 de ani de la naşterea „Luceafărului poeziei româneşti, Mihai Eminescu

La 15 ianuarie 1850 s-a născut poetul, prozatorul şi jurnalistul Mihai Eminescu, „Luceafărul poeziei româneşti“. Colectivul Bibliotecii Municipale „C.I. Istrati“ din Câmpina, împreună cu iubitorii culturii naţionale şi universale au sărbătorit, închinând un program select „poetului românilor“.
Vineri, 15 ianuarie, la Biblioteca Municipală a abut loc manifestarea intitulată „Mihai Eminescu - 16, de ani de la naştere“, în cadrul căreia s-au desfăşurat numeroase şi variate activităţi. Astfel, după cuvântul introductiv al Lilianei Oiştie - directoarea bibliotecii, reprezentanţi ai administraţiei locale între care primarul Horia Tiseanu, consilierul Marian Dulă, Florin Dochia, directorul Casei de Cultură, profesori, critici şi istorici literari, ingineri, economişti, publicişti, au asistat la un reuşit program susţinut de elevi de la Grupul Şcolar Energetic (lectură de poezii, recital, cântece, referinţe critice), precum şi la un montaj literar-artistic „Înger şi demon“, susţinut de elevi din clasa a IX-a de la Colegiul Naţional „N. Grigorescu“.Iubitoare declarată a operei eminesciene, profesoara Carmen Gherovici-Rusu a prezentat un interesant material „Eminescu şi premoniţiile sale comunicate de Gala Galaction“, pornind de la un articol publicat în anul 1914, în revista Flacăra.Orator înnăscut, cu o remarcabilă documentare, prof. dr. Christian Crăciun a continuat programul cu un expozeu „Eminescu între canon şi canonire“, din care am afla că „Eminescu este în centrul canonului literaturii române. Exegeza eminesciană, în ultimii 20 de ani, este blocată (...) Eminescu nu a scris poezii, ci a scris operă (...) Ceea ce Eminescu este pentru literatura română, Shakespare este pentru literatura europeană“.Reuniunea literară s-a încheiat cu o intervenţie neanunţată a muzeologului Alin Ciupală, privind memoriile lui Nicolae Pătraşcu şi câteva întrebări adresate lectorilor. (Theodor MARINESCU)
P.S. La 15 ianuarie a început cea de-a XI-a ediţie a Festivalului Naţional de Creaţie „Eminescu“ organizat de Primăria sectorului 2 al capitalei. Concursul de literatură (poezie, proză scurtă, eseu, teatru scurt, critică) se va desfăşura în intervalul 15 ianuarie - 15 iunie 2010 şi se adresează tuturor creatorilor neconsacraţi din ţară. Detalii pe www.centruleminescu.ro. (Răspundem astfel uneia dintre întrebările nesoluţionate din cadrul reuniunii eminesciene).

Conducătorii din fotbalul prahovean s-au întâlnit la Braşov cu staff-ul FRF

Pe 25 ianuarie este programată la Casa Fotbalului din Bucureşti Adunarea Generală a FRF, la care – printre altele – se va alege şi noua conducere a fotbalului românesc. Practic, singurul candidat important este... actualul preşedinte, Mircea Sandu. La fel ca şi la precedentele alegeri, atunci când una dintre întâlnirile preliminare a avut loc la Câmpina, de această dată întâlnirea staff-ului federal cu... alegătorii s-a desfăşurat la Braşov.De la întâlnirea de la Braşov a lipsit tocmai Mircea Sandu, aflat încă în convalescenţă după o dificilă intervenţie chirurgicală în Franţa. Cu toate acestea, întâlnirea a fost rodnică, apreciera fiind unanimă din partea conducătorilor din fotbalul prahovean prezenţi la Braşov. Printre oficialii FRF prezenţi la această întâlnire s-au numărat directorul executiv Ionuţ Lupescu, secretarul general Adalbert Kassai, unul dintre responsabilii compartimentului de juniori Miodrag Belodedici, directorul Şcolii de Antrenori Mircea Rădulescu şi şeful CCA Vasile Avram.
Crângaşu, şeful Ligii Naţionale a AJF-urilor
Întâlnirea de la Braşov, dintre membrii staff-ului de campanie al lui Mircea Sandu şi reprezentanţii echipelor din primele trei eşaloane, plus şefii Asociaţiilor Judeţene de Fotbal a “bătut în cuie” şi un aspect important pentru dezvoltarea ulterioară a fotbalului, pe plan regional. Astfel, s-a făcut pasul decisiv pentru înfiinţarea Ligii Naţionale a Asociaţiilor Judeţene de Fotbal din România, for care va reuni, sub tutela sa, toate AJF, având un atu foarte important, anume acela că activitatea este declarată de utilitate publică şi face posibilă atragerea de fonduri din buget, prahoveanul Silviu Crângaşu fiind chiar preşedintele acestui for. Silviu Crângaşu este şi unul dintre membrii fondatori ai respectivei federaţii alături de şeful AJF Buzău - Pompiliu Coşconea (vicepreşedinte al ligii), şi Nicolae Sânge (director general) - şeful forului similar din Ilfov. În staff-ul de conducere se mai află Bogdan Rădulescu, director marketing, şi Bogdan Filcea, jurist.

Andrei Mostovoi, locul al doilea la Braşov

Prima competiţie importantă de tenis de masă din anul 2010, la care s-a înregistrat şi o prezenţă câmpineană, a avut loc la Braşov, în Sala Sporturilor. „Amatur” este o întrecere rezervată jucătorilor de tenis de masă, amatori sau legitimaţi la echipe divizionare, deopotrivă. Singurul câmpinean prezent la această competiţie a fost „veteranul” Andrei Mostovoi, care s-a clasat pe locul al doilea, repetând performanţa pe care o obţinuse în urmă cu doi ani, în întrecerea similară găzduită la Brazi, Prahova.