17 aprilie 2018

Noi indicatori tehnico-economici pentru asfaltarea străzilor Calea Doftanei și Bobâlna

Pentru că asfaltarea străzilor Calea Doftanei și Bobâlna a tot fost tărăgănată și amânată ani în șir, documentele tehnice aferente acestor investiții au trebuit refăcute. E drept că modernizarea celor două străzi (acoperirea lor completă cu un nou covor asfaltic) depindea și de reușita programului european gestionat de Hidro Prahova, care ar fi trebuit să se finalizeze, acum trei ani, cu reabilitarea completă a sistemelor de apă-canal din Câmpina. Programul nu doar că reprezintă un eșec total, dar a fost blocat multă vreme din cauza neînțelegerilor dintre antreprenorul Cast (firma care a câștigat licitația lucrărilor) și operatorul regional de apă, Hidro Prahova. Și, ce este cel mai grav, nu se știe când vor putea fi reluate lucrările. 
Dacă amânarea asfaltării Căii Doftanei mai putea fi înțeleasă (din cauza lungimii acestei artere, investiția are o valoare foarte mare, evaluată la aproape 9 milioane de lei, în ianuarie 2018), pentru amânarea asfaltării străzii Bobâlna, o stradă mult mai scurtă, conducerea Primăriei Câmpina nu are nicio scuză, deoarece banii necesari puteau fi mult mai lesne alocați. La capitolul „Obiective de investiții” din bugetul local, fiecare dintre cele două străzi a primit, la începutul anului, câte un milion de lei, dar edilii sunt conștienți că asfaltarea Căii Doftanei nu este posibilă cu resurse bugetare proprii și trag nădejde într-o finanțare printr-un program guvernamental, cum este PNDL. De fapt, viceprimarul Adrian Pițigoi, într-un interviu acordat publicației noastre acum câteva săptămâni, a recunoscut cu franchețe că milionul alocat Căii Doftanei va trece, în timp, la Bobâlna, deoarece cu două milioane de lei această stradă ar putea fi complet reabilitată. Însă, așa cum veți vedea în cele ce urmează, nici aceste evaluări ale celor două investiții nu mai sunt de actualitate, pentru că la refacerea proiectelor tehnice au rezultat cifre mai puțin optimiste.


Conform noilor indicatori tehnico-economici, prezentați în două proiecte de hotărâre inițiate de primar, ce au fost supuse dezbaterii la ultima ședință a consilierilor municipali, asfaltarea Străzii Bobâlna ar costa acum 4,42 milioane lei, iar cea a Căii Doftanei, 12 milioane lei, sumele incluzând TVA. Investițiile se referă la reabilitarea carosabilului, dar și a trotuarelor. Vorbim, așadar, despre aproape 16,5 milioane de lei, sumă ce va scădea cu câteva milioane în urma licitației. În final, cheltuielile tot se vor ridica la 11-12 milioane de lei, adică mult peste valoarea tuturor investițiilor publice în infrastructura rutieră care sunt prevăzute a fi realizate în acest an cu bani de la bugetul local. 
Recent, primarul Horia Tiseanu a recunoscut în plenul Consiliului Local că cele două străzi arată jalnic, dar nu a mai pomenit nimic despre imposibilitatea realizării modernizării Căii Doftanei cu resurse proprii. Deși a fost întrebat de mai mulți consilieri, edilul-șef nu a putut să spună când este prevăzută începerea lucrărilor de canalizare de către Hidro Prahova, o chestiune determinantă pentru refacerea infrastructurii rutiere a Câmpinei, fiindcă abia după terminarea investițiilor companiei de apă se poate începe asfaltarea celor două străzi. „Avem și acordul celor de la Hidro pentru reabilitarea celor două străzi, și de aceea vă propun actualizarea documentației și indicatorilor tehnico-economici. La începutul anului, am prins în bugetul local niște sume modeste pentru aceste străzi, dar  vom vedea mai târziu dacă este cazul să le mărim, astfel încât să reușim să facem aceste lucrări”, le-a spus consilierilor municipali primarul Horia Tiseanu. 
Investițiile Hidro Prahova sunt departe de a fi terminate. Pe strada Bobâlna, nici în acest moment, nu sunt branșate la noua conductă-magistrală toate locuințele. De asemenea, tot pe Bobâlna mai trebuie realizate branșamentele la conducta de gaze care a fost înlocuită parțial de către Distrigaz. Investiția a fost sistată o perioadă, dar cei de la Distrigaz au promis că vor relua lucrările și le vor finaliza.
Adrian BRAD

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu