08 august 2011

Club Live a organizat Câmpina Jazzrock Festival

Club Live Câmpina, unul dintre primele cluburi de muzică din ţară, a organizat in zilele de 4 - 6 august, primul festival de jazzrock din România. Clubul Live a fost fondat în 1996, însă numai în ultimii 10 ani a avut o activitate neîntreruptă.  În toată perioada existenţei sale, prin eforturile susţinute ale lui Liviu Briciu, întemeietorul clubului, aici s-a putut asculta mereu  muzică de cea mai bună calitate. Astfel, pe mica scena a clubului au evoluat formaţii celebre, româneşti, dar şi străine, ce abordează muzică de toate genurile. În total, peste 250 de concerte live cu trupe din ţară şi din străinătate. Desfăşurarea festivalului nu ar fi fost posibilă fără implicarea unor sponsori generoşi şi a Primăriei Câmpina, care au asigurat susţinere financiară.
Liviu Briciu a avut, de mult, în minte ideea organizării acestui festival, dar abia, la sfârşitul săptămânii trecute, a reuşit să dea viaţă acestui proiect. Este primul festival de jazzrock din România. “Jazzrock înseamnă 80% jazz şi 20% rock. Este un jazz cântat cu instrumente electrice, destul de ritmat, deosebit de jazzul classic. Pentru că este mai ritmat, jazzrockul poate să placă şi celor neavizaţi, spre deosebire de jazzul clasic, care nu poate fi înţeles decât de cei cu o educaţie muzicală bine pusă la punct”, consideră Liviu Briciu.  
Festivalul propriu-zis (desfăşurat vineri şi sâmbătă în incinta Ştrandului Tineretului), a fost precedat, joi seara, de o altă manifestare muzicală (cu intrarea gratuită), numită “Întâlnirea basiştilor”, desfăşurată în interiorul clubului, la care au participat bass-işti din toată ţara. Vineri seara, festivalul a fost deschis de trupa lui Tituş Constantin şi Iulia Mitroi, după care au evoluat băieţii din grupul IVO, al Clubului Live, în componenţa: Cornel Coşereanu - chitară, Mihai Coşereanu - chitară (fiul celui dintâi, o speranţă a muzicii tinere şi un mare virtuoz al acestui instrument, câştigătorul celui mai mare concurs naţional de chitară), Marius Pălănceanu - baterie, Liviu Briciu - chitară bass.
Show-ul muzical de înaltă ţinută a continuat cu două formaţii de calibru (Electric D’Efect şi Kiba Dachi & Band), pentru ca seara muzicală să fie încheiată perfect de cea mai cunoscută formaţie de jazzrock, Nicu Patoi & Platonic Band, din care fac parte doi dintre cei mai titraţi instrumentişti români de jazzrock: Nicu Patoi şi Berti Barbera.
Sâmbătă, în ciuda faptului că festivalul s-a suprapus cu mitingul aviatic de la Băneşti, spectatorii au venit în număr mare la “Cântarea câmpinenilor”, cum a fost denumită a două zi a manifestării, în cadrul căreia au evoluat trupe cu muzicieni locali.

Editorial

DESPRE ORGOLIUL BUN

Creştineşte, orgoliul este un păcat. La nivelul naţiilor însă, el poate fi considerat ca o justă apreciere a propriului loc istoric şi o energie necesară marilor înfăptuiri. Multe lucruri ne lipsesc nouă, românilor, şi nu este zi să nu aflăm prin presă inventare întregi, expuse cu o masochistă încîntare. Suntem excepţionali pînă şi în mizerie... Mi se pare că una dintre cele mai grave carenţe ale noastre este tocmai lipsa  aceastui orgoliu bun. Autodenigrarea, autopersiflarea de tip „ca la noi la nimenea” ne sunt în gena etnică. În fiecare zi nu ni se spune decît ce rău, ce urît, ce mizerabil, ce înapoiere este în România (nu Românica, aşa cum spun persiflanţii). Ni se spun aşa de insistent astea, încît am ajuns să o credem. În loc să ne „dopăm” cu spirit pozitiv, ne „dopăm” cu deprimism şi miştocăreală. Fără să ne dăm seama că asta ne amputează cel mai important organ al organismului unei naţiuni: viitorul. Într-adevăr, cum să faci, de exemplu, educaţia tinerei generaţii, cînd îi spui toată ziua că aici n-are nici un viitor? Ca şi cum o vrabie i-ar spune puiului: n-ai să poţi zbura niciodată!