03 aprilie 2020

Crucea Roşie şi OMV Petrom au adus primul aparat de diagnosticare COVID-19 în Prahova

În urmă cu puțin timp, președintele Consiliului Județean Prahova, Bogdan Toader, anunța pe pagina sa de socializare că la Spitalul Județean de Urgență din Ploiești a ajuns primul aparat de diagnosticare a COVID-19, prin intermediul Crucii Roșii și a OMV Petrom. 


"Primul dintre cele zece aparate de testare rapidă, prin tehnica Real Time - PCR și kiturile de testare aferente pentru depistarea COVID-19, achiziționate de Crucea Roșie Română, cu un consistent sprijin financiar din partea companiei OMV Petrom (1 milion de euro), au ajuns în această dimineață la Spitalul Județean" - a anunţat Bogdan Toader. 
Acesta a mai subliniat că marele beneficiu al acestui aparat pentru detectarea genelor indică prezenţa virusului SARS-COV2 în circa 40 de minute de la prelevarea probelor de la pacienţii suspecţi de coronavirus. După toate probabilităţile, săptămâna viitoare va ajunge şi al doilea aparat, pentru care Consiliul Judeţean a alocat fonduri, astfel încât în curând să poate fi testate mult mai multe persoane în judeţul Prahova. 

CONPET, alături de Spitalul Municipal Câmpina și Spitalul General C.F. Ploiești

CONPET continuă demersul de susținere a sistemului medical din România, care se confruntă în această perioadă a pandemiei de COVID-19 cu situații deosebit de dificile, alăturându-se astfel, cu implicare și solidaritate, efortului pe care întreaga societate românească îl depune astăzi pentru a depăși toate obstacolele determinate de noile provocări.


După sprijinul acordat Spitalului Județean de Urgență Ploiești, CONPET susține unitățile medicale suport pentru COVID-19 din județul Prahova, respectiv SPITALUL MUNICIPAL CÂMPINA cu suma de 60.000 lei și SPITALUL GENERAL C.F. PLOIEȘTI cu suma de 40.000 lei, în vederea achiziționării de materiale și echipamente medicale de protecție pentru desfășurarea activității medicale în condiții de maximă siguranță, în contextul epidemiologic actual.
În condițiile stării de urgență instituită pe teritoriul României cauzată de pandemia COVID-19, CONPET S.A. a adoptat o serie de măsuri în vederea prevenirii răspândirii noului virus, cu scopul de a proteja sănătatea angajaților, precum și de a asigura desfășurarea în condiții de siguranță a activității de transport prin Sistemul Național de Transport al Țițeiului, fiind totodată implicată și receptivă la cele mai stringente nevoi ale comunității în acest moment.

Guvernul Romaniei a lansat o platformă online pentru acordarea șomajului tehnic

ANOFM anunță că documentele necesare acordării șomajului tehnic pentru angajații cărora li s-a suspendat temporar contractul individual de muncă din inițiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, se vor descărca şi vor fi transmise agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă accesând link-ul: https://aici.gov.ro/


În platforma digitală se regăsesc:
- cererea pentru acordarea şomajului tehnic
- declaraţia pe propria răspundere a angajatorului
- lista persoanelor persoanelor cărora li s-a suspendat contractul individual de muncă, din inițiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii

Ghidul de utilizare a platformei poate fi consultat acceasând linkul: "aici.gov.ro"
 
Corespondenta nivelurilor de calificare in vederea completarii tabelului nominal (anexa 2 la cerere)
• ISCED 0 – Educaţia timpurie
• ISCED 1 – Învăţământ primar
• ISCED 2 – Învăţământ gimnazial
• ISCED 3 – Învăţământ profesional si liceal
• ISCED 4 – Învăţământ postliceal
• ISCED 5 – Învăţământ superior de scurtă durată
• ISCED 6 – Licenţă sau nivel echivalent
• ISCED 7 – Master sau nivel echivalent

IMPORTANT !! Solicitările trimise deja pe adresa de mail: prahova@anofm.gov.ro RĂMÂN VALABILE , NU SE MAI RETANSMIT PE NOUA PLATFORMĂ .

Administrația locală pune la dispoziție spații de cazare gratuită pentru personalul medical din Spitalul Municipal

COMUNICAT DE PRESĂ 

1. PRIMĂRIA MUNICIPIULUI CÂMPINA PUNE LA DISPOZIŢIA MEDICILOR ŞI A PERSONALULUI MEDICAL DIN SPITALUL MUN. CÂMPINA SPAŢII DE CAZARE GRATUITĂ; 

2. APEL CĂTRE CETĂŢENII MUNICIPIULUI PENTRU A RESPECTA NORMELE IMPUSE ÎN VEDEREA STOPĂRII RĂSPÂNDIRII COVID-19 


1. În urma Ordonanţei Militare nr. 4, autorităţile administraţiei publice locale care au în coordonare unităţi sanitare, vor asigura la cerere spaţii destinate repausului între ture sau gărzi personalului din sistemul public sanitar, în vederea prevenirii răspândirii virusului Covid-19 în rândul cadrelor medicale sau al familiilor acestora. 
Aşadar, în momentul de faţă, Primăria municipiului Câmpina pune la dispoziţia personalului mai sus amintit, apartamente în blocul de necesitate din strada N. Bălcescu. dar şi camera de cazare la hotelul Casei Tineretului. 
Apartamentele puse la dispoziţie în blocul de necesitate sunt momentan în număr de 21, acestea fiind  mobilate şi igienizate şi pregătite pentru a primi medici ai Spitalului Municipal Câmpina. 
Camerele de la hotelul Casei Tineretului sunt în număr de 27, acestea fiind de asemenea igienizate şi pregătite pentru personalul medical sanitar, mediu şi auxiliar. 


2. Facem din noua pel la cetăţenii municipiului Câmpina pentru a respecta cu rigurozitate şi cât se poate de conştiincios normele igienico- sanitare impuse pentru prevenirea răspândirii Covid-19 şi la orice ieşire în exteriorul locuinţei/ domiciliului să poarte mănuşi de unică folosinţă şi măşti de protecţie.

Primarul municipiului Câmpina, 
Ing. Tiseanu Horia Laurenţiu

3 APRILIE. Situația COVID-19 în Prahova: 2 medici confirmați, iar alți 13 aflați în auto-izolare

În data de 3 aprilie 2020, la nivelul județului Prahova, sunt monitorizate de către Direcția de Sănătate Publică (DSP) 4001 persoane aflate în izolare voluntară la domiciliu. În ultimele 24 de ore, au ieșit de sub această măsură 694 persoane, în timp ce alte 510 au intrat în auto-izolare pentru o perioadă de 14 zile. În carantină instituționalizată se află, în prezent, 324 persoane.
Potrivit datelor furnizate de DSP Prahova, situația cadrelor medicale infectate cu COVID-19, dar și a celor aflate în izolare, în județul nostru, este următoarea: 2 medici confirmați, iar alți 13 aflați în auto-izolare, 3 asistente cu rezultate pozitive la infecția cu noul coronavirus, iar 40 aflate în autoizolare, 7 infirmiere, 6 îngrijitoare, o farmacistă și un brancardier se află în auto-izolare.


Spitalul Județean de Urgență a primit prima linie Real Time PCR, donată de către OMV Petrom. Astfel, prin acest echipament, rezultatele testărilor privind confirmarea/infirmarea COVID-19 vor fi disponibile în maximum două ore.
Compania petrolieră OMV Petrom a donat 1 milion de euro pentru aparatură medicală și echipamente de protecție pentru spitalele din toată țara, banii fiind direcționați către Crucea Roșie.
În cursul zilei de 2 aprilie, echipaje mixte ale Ministerului Afacerilor Interne au verificat 1712 locații unde se află persoane în auto-izolare și 36 de agenți economici.

În urma controalelor a fost întocmit un dosar de cercetare penală pentru încălcarea art. 352 privind zădărnicirea combaterii bolilor și au fost aplicate 740 de sancțiuni contravenționale în valoare totală de peste 480.000 lei. Toate au fost date pentru încălcarea restricțiilor de circulație prevăzute în Ordonanțele Militare.
De la debutul epidemiei și până în prezent, lucrătorii MAI au deschis 59 de dosare penale pentru 77 de persoane și au dat 4031 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de aproape 3.700.000 lei.
O persoană a fost plasată în carantină forțată, în ultimele 24 de ore, ca urmare a încălcării măsurii de izolare la domiciliu.

3 APRILIE. Situația COVID-19 în țară: 445 noi cazuri de îmbolnăvire

Ieri, 2 aprilie, o aeronavă a Forțelor Aeriene Române a efectuat un zbor pentru aducerea unor echipamente de protecție medicală din Turcia, constând în 100.000 măști de protecție tip FFP2 și FFP3, achiziționate de statul român prin Oficiul Național de Achiziții Centralizate și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență. Echipamentele vor fi alocate, în funcție de nevoi, personalului medical si forțelor de intervenție operative.
De la intrarea în vigoare a Ordonanței Militare nr. 2 și până în prezent, au fost plasate în carantină instituționalizată 1.418 de persoane care nu au respectat perioada de autoizolare. De asemenea, 52 de persoane aflate în carantină au părăsit locația în care au fost plasate, pentru acestea fiind dispusă măsura carantinării pentru o nouă perioadă de 14 zile.


Până astăzi, 3 aprilie, pe teritoriul României, au fost confirmate 3.183 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus). Dintre persoanele confirmate pozitiv, 283 au fost declarate vindecate și externate din unități spitalicești: 126 la București, 58 la Timiș, 34 la Iași, 5 la Caraș-Severin, 6 la Prahova, 16 la Constanța, 8 la Dolj, 8 la Cluj, 7 la Brașov, 5 la Galați, 2 din Bihor, 2 Argeș, 2 la Arad, 1 la Brăila, 1 la Mureș, 1 la Neamț, 1 la Alba.
Diferențele de cifre față de ziua anterioară referitoare la persoanele vindecate din județele Caraș-Severin și Prahova sunt din cauza faptului că unități spitalicești din aceste județe au rectificat datele comunicate anterior.

Numărul de cazuri confirmate, pe județe, potrivit raportării Institutului Național de Sănătate Publică:
Nr. crt. Județ Număr de cazuri confirmate
1. Alba - 13
2. Arad - 110
3. Argeș -12
4. Bacău-  24
5. Bihor - 44
6. Bistrița-Năsăud - 27
7. Botoșani - 44
8. Brașov - 124
9. Brăila - 13
10. Buzău - 12
11. Caraș-Severin - 17
12. Călărași - 26
13. Cluj - 108
14. Constanța - 117
15. Covasna - 38
16. Dâmbovița - 19
17. Dolj - 27
18. Galați - 90
19. Giurgiu - 22
20. Gorj - 8
21. Harghita - 1
22. Hunedoara - 108
23. Ialomița - 45
24. Iași - 72
25. Ilfov - 60
26. Maramureș - 46
27. Mehedinți - 11
28. Mureș - 55
29. Neamț - 150
30. Olt - 8
31. Prahova - 27
32. Satu Mare - 16
33. Sălaj - 7
34. Sibiu - 27
35. Suceava - 866
36. Teleorman - 24
37. Timiș - 126
38. Tulcea - 6
39. Vaslui - 11
40. Vâlcea - 8
41. Vrancea - 70
42. Mun. București - 544
TOTAL 3183

Totodată, până acum, 116 persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19, internate în spitale din Dolj, București, Iași, Suceava, Arad, Bacău, Timiș, Cluj, Neamț, Hunedoara, Constanța, Satu Mare, Sibiu, Ialomița, Bistrița-Năsăud, Covasna, Dâmbovița, Vrancea, Galați, Caraș-Severin și Mureș, au decedat.
De la ultima informare transmisă de Grupul de Comunicare Strategică, au fost înregistrate alte 445 noi cazuri de îmbolnăvire.
La ATI, în acest moment, sunt internați 83 de pacienți.
Pe teritoriul României, în carantină instituționalizată sunt 13.531 de persoane. Alte 114.646 de persoane sunt în izolare la domiciliu și se află sub monitorizare medicală.
Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 31.657 de teste.
În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 913 apeluri la numărul unic de urgență 112 și 5.385 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Prin structurile abilitate ale M.A.I. au fost întocmite, până în prezent, 285 de dosare penale, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 352 alin. 1 Cod Penal.
Totodată, în ultimele 24 de ore, Poliția și Jandarmeria au aplicat, în același interval de timp, 744 de sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea măsurilor de izolare/carantină.
Polițiștii au depistat, în același interval de 24 de ore, 9.143 de persoane care nu au respectat măsura privind restricţionarea circulaţiei. Acestora le-au fost aplicate sancţiuni contravenţionale, în valoare de 11.090.347 de lei.

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, potrivit informațiilor obținute de misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, până în prezent, 221 de cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu COVID-19 (coronavirus): 129 în Spania, 57 în Italia, 14 în Franța, 8 în Germania, 4 în Marea Britanie, 2 în Namibia, 2 în Indonezia și câte unul în Tunisia, Irlanda, Luxemburg, Belgia și SUA. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 25 de cetățeni români aflați în străinătate, 9 în Italia, 6 în Franța, 4 în Marea Britanie, 5 în Spania și unul în Germania, au decedat.

Le reamintim cetățenilor să ia în considerare doar informațiile verificate prin sursele oficiale și să apeleze pentru recomandări și alte informații la linia TELVERDE – 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgență, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetățenilor. De asemenea, românii aflați în străinătate pot solicita informații despre prevenirea și combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.

Situația privind infectarea cu virusul COVID – 19 (Coronavirus) la nivel european:
Până la data de 2 aprilie 2020, au fost raportate 455.901 de cazuri în UE / SEE, Regatul Unit, Monaco, San Marino, Elveția, Andora. Cele mai multe cazuri au fost înregistrate în Italia, Franţa, Germania, Spania și Regatul Unit.

Documentele cărora li se prelungește valabilitatea pe durata stării de urgență

Potrivit prevederilor Decretului prezidențial din data de 16.03.2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României și ale art.12 din Ordonanța militară nr.3/24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, valabilitatea documentelor emise de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor se prelungește până la încetarea stării de urgență și sunt recunoscute de autorități pe teritoriul României. Cetățenii aflați în această situație vor avea la dispoziție 90 de zile de preschimbare a actelor respective, după încetarea stării de urgență.



Documentele pentru care se prelungește valabilitatea până la încetarea stării de urgență sunt:
  • Permisele de conducere românești
  • Autorizațiile de circulație provizorie
  • Dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare și ale permiselor de conducere eliberate de către serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor la depunerea dosarelor de înmatriculare/transcriere/certificate de înmatriculare sau preschimbare permise de conducere românești/străine sau duplicate. Dovezile în cauză sunt valabile până la primirea de către titulari/deținători a certificatelor/permiselor de conducere livrate către DRPCIV, prin serviciile poștale
Totodată, se menține valabilitatea documentelor necesare operațiunilor de înmatriculare/transcriere, examinare sau preschimbare a permisului de conducere obținute de către solicitanți de la alte entități, documente care vor expira în perioada stării de urgență (ex. certificat de autenticitate, fișa medicală, dosar școlarizare și altele) pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea stării de urgență.