28 iulie 2020

1.151 noi cazuri de infectări cu COVID-19 dintre care 63 în Prahova

Potrivit informării Grupului de Comunicare Strategică, în ultimele 24 de ore au fost depistate 1.151 noi cazuri de infectări cu COVID-19, acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv. 
Până astăzi, 28 iulie, pe teritoriul României, au fost confirmate 47.053 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus. 26.128 de pacienți au fost declarați vindecați și 3.716 de pacienți asimptomatici au fost externați la 10 zile după depistare. De la începutul pandemiei, 2.239 persoane diagnosticate cu infecție cu COVID-19 au decedat. 

Foto: Unsplash
În intervalul 27 – 28 iulie au fost înregistrate 33 de decese ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, toate decesele fiind ale unor pacienți care au prezentat comorbidități. 
Pe teritoriul României, 2.254 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 5.063 de persoane se află în izolare instituționalizată.De asemenea, 13.890 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 15 de persoane. 
În ultimele 24 de ore, în județul Prahova au fost depistate 63 de noi cazuri de infectare, numărul total de infectări de la începutul pandemiei fiind de 1694. 
Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 594 de persoane au fost reconfirmate pozitiv la nivel național, dintre care 65 în județul Prahova. 

În clinicile private s-au produs blocaje din cauza cererilor mari pentru testările COVID-19. Care este situaţia în Prahova.

Solicitările românilor pentru testarea cu Covid-19 cresc de la o zi la alta, astfel încât la multe clinici private din ţară s-au făcut rezervări până în luna septembrie. Din această cauză, mulţi dintre ei au fost nevoiţi să-şi anuleze planurile de vacanţă. 
La jumătatea lunii iulie, Spitalul de boli infecţioase Victor Babeş din Bucureşti anunţa că încă din prima zi în care au declarat că vor testa cu plată pentru Covid-19, rezervările au ajuns până în septembrie. Spitalul de Boli Infecţioase poate face 20 de teste contra-cost pe zi. La fel ca la Spitalul Judeţean de Urgenţă Craiova, costul unui test este de 200 lei, cel mai mic preţ disponibil pentru un test RealTime PCR, conform Gazetei de Sud. 
„În momentul de faţă, exista două teste care se efectuează pentru testarea COVID-19: Real Time PCR şi serologic. Testul Real Time PCR identifică direct prezenţa virusului în tractul respirator, deci confirmă o infecţie curentă. Testul serologic IgG este un test de anticorpi care confirmă sau infirmă dacă aţi avut o infecţie anterioară. Un test de anticorpi s-ar putea să nu arate dacă aveţi o infecţie curentă, deoarece organismului dumneavoastra îi poate lua între 1 şi 3 săptamâni după infecâie pentru a face anticorpi. Teoretic, prezenţa anticorpilor ar trebui să asigure protecţie faţă de o nouă infectare cu virusul. In prezent însă, nu sunt suficiente date care să susţină cu fermitate acest lucru despre anticorpii SARS-CoV-2 IgG”, informează doctorii clinicii MedLife. 


În Prahova, cele mai solicitate clinici care testează pentru Covid-19 sunt SanConfind, Synevo, Clinica Sante, Clinica Regina Maria şi Mediurg. 
La Centrul Medical Sanconfind pacienţii se pot testa pentru noul coronavirus doar în baza unei rezervări, de luni până vineri, în intervalul orar 7.30 – 09.00. În prezent, la clinica din Poiana Câmpina sunt făcute rezervări până la începutul lunii august şi se efectuează atât testul PCR, cât cel serologic. Pentru testul serologic se achită o taxă de 80 de lei și rezultatul este oferit în doar câteva ore. Testul PCR costă 380 de lei pentru cei care au nevoie de rezultatul în limba engleză, necesar celor care vor să călătorească peste hotare și 350 de lei în cazul în care doar doriți să verificați dacă sunteți infectați. Rezultatul unui test PCR iese în 48- 72 de ore. 
La Synevo Ploiești, din cauza numărului foarte mare de cereri, în momentul de faţă clinica nu mai testează pentru Covid-19 decât prin Direcţia de Sănătate Publică. Oamenii au devenit nemulţumiţi de faptul că din cauza acestui lucru trebuia să aştepte rezultatul testului timp de cinci zile. 
La Clinica Mediurg din Câmpina se efectuează doar testul serologic şi costă 150 de lei. 


În ceea ce priveşte Clinica Sante, testările pentru Covid nu se pot face la Câmpina, ci doar în locațiile din Ploieşti. Am mers acolo pentru a afla mai multe detalii, însă clinica era închisă. Pe uşă este lipit un anunţ în care se precizează că doar pacienţii asimptomatici sunt acceptaţi pentru testare, iar cei care prezintă febră mai mare de 37,3 nu pot fi acceptaţi pentru recoltarea niciunei investigaţii medicale. 
Roxana TUDOSE 

Reabilitarea zonei din spatele Pieței Centrale, un proiect de anvergură care necesită finanțare europeană

Revenit recent la conducerea Serviciului Public de Administrare şi Exploatare a Pieţei Centrale Agroalimentare Câmpina (SPAEPCA), după un an de zile în care a activat în sectorul privat, Marian Nistor are planuri mari în ceea ce priveşte reabilitarea zonei din spatele pieţei. Acesta și-a propus să demareze, într-un timp cât mai scurt, unul dintre cele mai mari proiecte derulate până acum: realizarea unei parcări de 50 de locuri şi un complex pe trei etaje ce va avea şi o parcare subterană. 

Proiectul complexului care se intenționează a fi realizat în spatele Pieței Centrale
- D-le Nistor, la 1 iulie 2019 v-aţi autosuspendat pentru un an activitatea de director al Pieţei şi v-aţi îndreptat spre mediul privat. Plecarea d-voastră a avut legătură cu situaţia dificilă pe care a trebuit să o gestionaţi în urma hotărârii Consilului Local prin care 50% din veniturile proprii ale SPAEPCA se virau la bugetul local? 
- Nu. A fost o oportunitate în mediul privat pe care nu puteam să o refuz, era un proiect nou. Am fost plecat la firma AVEURO Internaţional, o firmă din Câmpina care produce microbuze Mercedes în sensul conversiei dubelor de marfă noi în microbuze de transport persoane cu certificat de conformitate. Pentru mine a reprezentat o mare provocare, era un proiect nou, firma tocmai cumpărase fostul Fibec, care a fost transformat în fabrică pentru microbuze. Am solicitat, conform codului muncii, suspendarea contractului de muncă şi mi s-a aprobat. La 1 iulie 2019 am suspendat contractul la Piața Centrală pe 12 luni şi am început la Aveuro. În momentul în care suspendarea a încetat, a trebuit să revin la locul de muncă. În plus, proiectul pe care l-am avut acolo s-a finalizat mai repede decât prevedeam noi. Am coordonat totodată şi proiectul pentru producerea de măşti de uz medical, un alt obiect de activitate al firmei Aveuro. 

Marian Nistor
- Anul trecut declarați în presă că aveţi în plan două proiecte: primul, să realizaţi cu fonduri europene un complex cu o parcare subterană, iar cel de-al doilea viza realizarea unei parcări cu 50 de locuri în zona pieţei. În ce fază se află aceste proiecte? 
- Proiectul cu parcarea de 50 de locuri este un proiect de tranziţie până la realizarea proiectului mare pentru reabilitarea întregii zone din spatele pieţei: bazar, strada I. L. Caragiale şi strada 1 Mai. Acela fiind un proiect de anvergură, implică costuri foarte mari pe care, la ora actuală, Serviciul Public nu le poate acoperi şi nici chiar Primăria, fiind nevoie de o finanţare europeană, aşa cum consider eu. Totuşi, având în vedere că bazarul nu funcţiona la capacitate maximă, am propus Consiliului Local, şi ni s-a şi aprobat, să transfomăm doar zona de acolo într-o parcare cu un singur nivel, nivelul solului pentru că ne dorim să menţinem spaţiile comerciale de pe străzile I.L.Caragiale şi 1 Mai. 
Legat de parcarea aceasta de 50 de locuri de care vorbim, Consiliul Local a aprobat la finalul lunii iunie 2020 Studiul de fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici. Din cele două variante înaintate de către Servicul Public, Consiliul Local a ales una, iar în acest moment, în baza acestei hotărâri de Consiliu Local privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici, am declanşat procedura realizării documentaţiei în vedera obţinerii autorizaţiei de construire. Suntem în faza de certificat de urbanism, după care vom solicita eliberarea avizelor, după care se va realiza documentația tehnică pentru autorizaţia de construire, proiectul tehnic şi detaliile de execuţie. Atunci vom avea un nou deviz general actualizat şi în baza lui indicatorii economici care vor fi supuşi spre aprobare Consiliului Local, după care licitaţia pentru constructor. Pentru licitaţie va fi o procedură simplificată având în vedere suma şi se va trece la realizarea obiectivului. 

- Menţionați în aceeaşi declaraţie de presă că nu aţi reuşit să închiriaţi etajul Corpului C2. În ce măsură este ocupat în prezent? 
- Este închiriat tot, producem venituri la o capacitate de 100%. La ora actuală, gradul de ocupare a pieței, cu tot ce înseamnă corp C1, C2, strada I. L. Caragiale şi strada 1 Mai este de 99,9% în sensul că mai avem un spaţiu liber. Etajul corpului C2 l-am închiriat la 1 aprilie 2019, iar parterul a fost câştigat prin licitaţie de Clarion, care a stat o perioadă de timp, după care a plecat. A venit Larex Moda şi s-a închiriat jumătate din parter şi tot etajul. Trebuie să subliniez faptul că acest corp C2 este realizat din veniturile pieţei în procent de 100%. Ce am acumulat în fiecare an, excedentul bugetar, aşa-zisul profit, a fost depus într-un cont de trezorerie de investiţii din care nu aveam voie să luam bani pentru cheltuielile curente. 

- Ați urmărit activitatea desfășurată în piaţă în perioada stării de urgenţă, şi în general, din momentul în care situaţia generată de pandemia de coronavirus a devenit serioasă şi în România? 
- Partea grea a stării de urgenţă şi a stării de alertă a coordonat-o doamna Tudor Alexandra, cea care a fost locţiitorul meu pe această perioadă în care am fost la Aveuro. Doamna Tudor este juristul instituţiei și a fost desemnată de domnul primar să coordoneze activitatea cât am lipsit eu. După cum se poate vedea, în piaţa din Câmpina este un trafic foarte mare de persoane, este şi un număr mare de agenţi economici şi de producători care vin din toate colţurile ţării. Putem spune că până acum nu am avut nicio problemă. Nu a existat vreun focar COVID, nu au fost asemenea cazuri. S-a asigurat triajul epidemiologic, s-a realizat accesul controlat pe uşa din faţă cu distanţarea socială în perioada stării de urgenţă, a fost respectat programul pentru pensionari cu orele specifice când puteau ieşi din case. Primăria ne-a sprijinit, în sensul că firma de pază care asigură ordinea în zona centrală a suplimentat personalul de la piaţă pentru ordinele cu păstrarea distanţei, cu purtarea măştii, cu măsurarea temperaturii. Ştiţi că foarte multă lume spunea că prin scanarea temperaturii le sunt implementate 4G-uri, 5G-uri, că le sunt luate datele personale. Cu toate acestea, s-a reuşit acest demers şi au fost asigurate toate măsurile date prin ordonanţele militare sau prin lege. Şi în acest moment accesul în piaţă se face controlat cu program de aprovizionare, accesul pentru public pe uşile automate din faţă cu mască obligatorie, cu termoscanare. Având în vedere că starea de alertă a fost prelungită pe 15 iulie cu încă 30 de zile, vom implementa aceleaşi măsuri. 

- Din câte știți d-voastră, au fost aplicate reduceri la chirii în acea perioadă pentru a-i ajuta pe comercianţi să supravieţuiască pe piaţă? 
- Da. Conform prevederilor legale, au fost aplicate reduceri la chirii şi de 100% şi de 50%, în funcţie de certificatele pe care le-a emis ANAF-ul. În jur de 12 agenţi economici au solicitat şi conform legii au şi beneficiat de aceste reduceri. În luna iunie a fost emisă o hotărâre a Consiliului Local în baza căreia este redusă chiria pentru cei care au terase, iar noi avem în zona pieţei trei astfel de amplasamente, însă nu ştiu din ce motiv piaţa nu a beneficiat de această hotărâre de consiliu. 

- Câmpinenii reclamă adesea că, spre deosebire de alte pieţe din judeţ, de exemplu piaţa din Ploieşti, preţurile din Piaţa Agrolimentară Câmpina sunt mai mari. Există pârghii legale care să conducă la o scădere a acestora? 
- Preţul nu poate fi impus de administraţia pieţei. Ideea de mercurial a dispărut din 1989, odată cu comunismul. Ceea ce a făcut Serviciul Public de Administrare şi Exploatare a Pieţei Centrale Agroalimentare de-a lungul timpului a fost să stimuleze producătorii agricoli, care sunt prezenți în proporție de 75%, restul fiind agenţi economici. Producătorii agricoli îşi comercializează marfa cu preţul pe care îl doresc. Intervenţia oricărui organism asupra preţului - că este piaţă, că este autoritate publică, că este autoritate locală sau centrală - este ilegală. Mai mult, noi prin regulament avem prevăzute sancţiuni pentru persoanele care influenţează preţul de vânzare. Piaţa Centrală face parte dintr-o asociaţie, Asociaţia Administratorilor de Pieţe din România şi confruntând tarifele cu ale altor pieţe din ţară, am descoperit că la Câmpina sunt practicate printre cele mai mici tarife. Comparaţia cu piaţa din Ploieşti este incorectă. Vă spun şi de ce. În piaţa din Ploieşti sunt foarte mulţi agenţi economici, care merg pe principiul adaos mic – rulaj mare, şi atunci ei cumpără marfa din angro-uri la preţuri derizorii, apoi adaugă un adaos comercial mic pentru a face rulaj, pentru a-şi vinde marfa. În schimb, în piaţa din Câmpina, unde majoritatea sunt producători, ei au libertatea de a-şi vinde marfa la preţul pe care îl consideră corect faţă de produs şi de munca lor. Iar de munca lor ei nu îşi bat joc! Avem alături Complexul Carrefour, care ar putea fi un competitor şi ar putea să regleze preţul, însă nu l-a influenţat, pentru că una este un produs de la producător şi alta este un produs importat. Dar să nu credeţi că este preţul mai mic în Carrefour decât este în piaţă, pentru că şi Carrefour se orientează după piaţă. Dacă aţi putea face o comparaţie între preţurile din Carrefour Câmpina şi preţurile din Carrefour Ploieşti aţi observa că sunt mult mai mari. La noi se mai întâmplă un lucru care este benefic, dar impactează un pic preţurile de weekend. Începând de joi, vineri şi sâmbătă, mai puţin duminică, avem foarte mulţi turişti care îşi fac cumpărăturile la piaţa din Câmpina. S-a întâmplat în repetate rânduri să vorbesc cu ei şi mi-au spus „venim aici pentru că piaţa este închisă, are climatizare, produsele sunt mereu proaspete, iar la tarabă sunt producători pe care noi îi ştim de 10-15 ani”. Piaţa din Breaza este scumpă, piaţa din Sinaia e şi mai mică şi mai scumpă şi mai urâtă din punct de vedere al produselor. Utilizatorii noştri au simţit acest lucru şi, în momentul în care urcă „bucureştenii”, cum spun ei, urcă și preţul un pic, pentru că ei încearcă să alinieze preţul la cel de la Bucureşti. Revenind, aşa cum spuneam, intervenţia noastră pe preţ este interzisă. 

- Au existat reclamaţii din partea cumpărătorilor vis-a-vis de calitatea produselor comercializate în piaţă? De exemplu la peşte. 
- Nu. Cel care vinde păstrăv în piaţă are boxa cu peşte viu şi mai proaspăt decât peştele viu nu există. Legat de pescăriile de pe strada I. L. Caragiale şi 1 Mai nu au fost reclamaţii care să ajungă la noi. Dacă au fost mici discuţii, s-au rezolvat între agentul economic şi cumpărător. Noi, de-a lungul timpului, am stabilit un set de reguli general valabile de la care nu facem abatere. Dacă agentul economic este vinovat de ceva, el ştie că trebuie să-şi ia toate măsurile să îndrepte acea situaţie. Dacă nu o face, sancţiunile pe care le poate aplica SPAEPCA nu sunt financiare, ci sunt doar administrative. Asta înseamnă un avertisment scris. Un al doilea avertisment în termen de 90 de zile duce la rezilierea unilaterală a contractului şi la pierderea dreptului de a mai desfăşura activităţi comerciale în piaţă. Agentul economic ştie că dacă încalcă regulamentul îşi pierde locul de vânzare. Dacă îşi pierde locul de vânzare, îşi pierde pâinea. Regulile fiind publice, toată lumea le are la cunoştinţă, le respectă şi lucrurile merg bine. 

- În prezent aveți proiecte în derulare? 
- Principalul proiect, dacă îl putem numi aşa, este lupta cu COVID. Fiind principalul punct comercial din zona centrală, o mare parte din resursele noastre, atât umane, cât şi financiare, sunt dedicate menţinerii Pieţei din Câmpina drept un loc sigur din punct de vedere al infectării cu acest virus. În momentul în care sănătatea oamenilor este pusă în pericol, toate lucrurile o iau razna. 
Al doilea proiect se referă la amenajarea din spatele pieţei: parcarea plus identificarea unei surse de finanţare pentru acel ansamblu comercial care trebuie făcut în spatele pieţei. Tocmai ce am încheiat proiectul reabilitării sistemului de supraveghere video pentru corpul C1, pentru că este foarte important „să avem ochi”, cum spunem noi. Avem un sistem de supraveghere cu un număr mare de camere video - 32, ceea ce a descurajat orice activitate nelegală. Cam acestea sunt proiectele care au mai rămas pentru anul 2020. Însă, după cum spuneam, parcarea este principalul obiectiv, iar pe termen mediu, reabilitarea întregii zone din spatele pieţei. 

Întreaga zonă administrată de SPAEPCA
- Ați luat vreodată în calcul ideea de a investi într-o seră banii obținuți din profit? De exemplu să produceţi legume şi să le comercializaţi în piaţă cu preţuri reduse? 
- Da, la un moment dat chiar am avut o discuţie cu cei de la Direcţia Finanţelor Publice Ploieşti să facem în piaţă propriul magazin. Nu neapărat să producem noi, pentru că asta implică proprietatea unui teren pe care să fie construită o seră, iar acest teren, care să fie şi pe proprietate publică, nu există în Câmpina. Ar fi existat și problema personalului care trebuia angajat, iar organigrama stabilită prin hotărârea Consiliului Local nu permite. Plus de asta, instituţiile publice cum suntem noi înfiinţaţi, conform legii, nu pot avea activităţi economice de comerţ. Așadar, noi şi dacă am dori să facem lucrul acesta, nu putem. A fost la un moment dat o discuţie, prin 2010, cu viceprimarul de atunci, Eduard Milu, prin care s-a încercat ca în piaţa din Câmpina să se vândă florile produse la sera municipiului. Florile de acolo sunt folosite pentru amenajarea oraşului şi doreau ca surplusul să îl vândă în piaţă, urmând să se pună la dispoziţie tarabele, iar ei să vină cu marfa. Bineînțeles că nu au primit acceptul Direcţiei Finanţelor Publice pentru a face acte de comerţ în adevăratul sens al cuvântului. Da, s-ar putea face un astfel de lucru, în condiţiile în care Consiliul Local ar hotărî, la un moment dat, să înfiinţeze un SRL. Acel SRL ar putea să aibă activităţi economice. Dar un SRL care să facă doar activităţi de comerţ la piaţă nu s-ar susţine. 

- Ce planuri de viitor aveți? 
- Ne dorim ca modernizarea pe care am început-o odată cu corpul C1 şi corpul C2 să continue pe tot ce înseamnă teren aflat în administrarea Serviciului Public de Administrare şi Exploatare a Pieţei Centrale Agroalimentare: bazarul, strada I.L.Caragiale, strada 1 Mai să ajungă să arate cel puţin la fel, dacă nu chiar mai bine, decât felul în care arată partea din faţă. Nu am renunţat nici la ideea de a face cele două pieţe în zona Autogării şi Turnătorie, două mici pieţe de cartier pentru zonele mai îndepărtate de centru. Ne gândim şi la un sistem de panouri fotovoltaice care să susţină consumul de energie electrică pentru toate facilităţile Serviciului Public. De asemenea, încercăm să identificăm o soluţie pentru reducerea costurilor cu gunoiul menajer, având în vedere că cea mai mare parte din cantitatea de gunoi este gunoi vegetal şi noi considerăm că ar trebui folosit în alt fel, nu colectat, strâns şi dus la rampa de gunoi. Am plătit peste 10.000 lei luna asta pentru gunoi. Trebuie găsită o soluţie: operatorul de salubritate sau Primăria să investească, de exemplu, într-o staţie de compost. Există un masterplan la nivel de judeţ care include şi staţiile acestea de compost. Noi încercăm să reducem cheltuielile cât de mult se poate. Serviciul Public este recunoscut pentru cumpătare în ceea ce privește cheltuielile, tocmai de aceea am avut excedent bugetar an de an şi am putut să realizăm obiectivele de investiţie din fonduri proprii. 
Roxana TUDOSE 

Editorial. CAUZE

S-o spun deschis: unul dintre principalii vinovați pentru explozia cazurilor de contaminare cu Covid este Curtea Constituțională! Dl. Dorneanu & ciracii au „judecat” ca într-o situație normală. Fără să țină seama de caracterul excepțional, la nivel mondial, al momentului istoric și moral în care ne aflăm. Nu vreau să discut influența politică asupra acestei decizii care a răpit statului puterea de a lua măsuri pentru a împiedica răspîndirea molimei. Nu avem, firește, dovezi, decît indirecte. Am învățat cu toții, măcar din romanele polițiste, să ne întrebăm cui prodest? Cui folosește. Și vedem clar, în fiecare seară la Tv, căror forțe politice le folosește degringolada creată. Dacă ne amețesc cu litere și numere de articole de lege, prea înalții judecători constituționali omit esențialul: acela că nu suntem într-o conjunctură normală. Și astfel, tot edificiul lor argumentativ se prăbușește. S-ar putea invoca vorba știută de mai toți cu minimum de cultură generală: pereat mundus, fiat justitia! Să se facă dreptate, chiar dacă piere lumea. Numai că această zicere (de altfel destul de apocrifă) nu este un principiu de drept. Pe cînd latinii aveau altul, într-adevăr funcțional: Iustitium


În situații speciale, care puneau în pericol situația Statului, Senatul putea suspenda aplicarea unor legi pentru a apăra Republica. Dar nu aceste chestiuni de specialitate ne privesc pe noi, cetățenii. Ci faptul că decizia CCR, formalizată pe așa zisa apărare a unor drepturi, a aruncat țara în haos. Sigur că nu e singura cauză (ruptura dintre stat și popor care se socotesc reciproc dușmani este o alta), dar este cea mai importantă. Pentru un popor anomic, incult, neobișnuit să respecte legile și semenii, supus efectului de praștie după strictețea stării de urgență, nu era greu de prevăzut dezastrul pe care-l vedem zilnic în statistici. Curtea a judecat, dar nu a gîndit. Sigur că, neavînd nicio responsabilitate „medicală” ori „socială”, nimeni nu-i va cere socoteală. Să vedem legătura cu niște cifre date publicității astăzi, duminică, de către Administrația națională a Penitenciarelor. În primele 6 luni ale acestui an au foste eliberate condiționat  aproape 700 de persoane, o treime fiind condamnate pentru omor, peste 100 pentru viol.

Fantoma unei republici - Republica de la Ploiești

Ploieștiul și ploieștenii erau cât pe ce să schimbe istoria Regatului Român și să curme domnia principelui Carol I care, dupa cum se va fi dovedit, a fost una remarcabilă din toate punctele de vedere. Dacă un rege român își merită bulevardele din aproape toate orașele (în afară de Ploiești, y compris), atunci cu siguranță Carol I este acel rege. Analiza [1] istoricului ploieștean Dorin Stănescu asupra evenimentelor din ziua de 8 august 1870 se citește pe nerăsuflate, oferind o serie de informații puțin sau deloc cunoscute, despre unul din evenimentele cele mai ocultate (și, în egală măsură, puțin cunoscute) din istoria românilor.


Orașul Ploiești de la jumătatea secolului XIX semăna destul de mult cu un sat mai mare, iar călătorii care treceau prin el o remarcau cu surprindere și dezgust. „Călătorii străini care trec prin oraș, între 1840-1877 remarcă la unison: omniprezența prafului, gunoaielor, noroiului, labirintul străzilor, animalele care zburdă în voie pretutindeni, mirosuri insuportabile, locuințele insalubre, uriașul spațiu verde în care sunt pierdute casele orașului, numeroasele cârciumi, una la 200 de locuitori”. În vara anului 1872, la doi ani de la rebeliunea din 1870, călătorul britanic James William Ozanne s-a îmbolnăvit de febră, fiindu-i recomandată petrecerea câtorva săptămâni în Transilvania.

PNȚ Maniu - Mihalache. TRECUT PENTRU VIITOR

PNŢ Maniu-Mihalache - PNŢMM - este continuatorul în spirit, principii si valori al PNŢ și al PNTCD, reînființat sub acest nume de către Corneliu Coposu în decembrie 1989 împreună cu național-țărăniștii supraviețuitori ai terorii comuniste.

Scopul principal al PNŢ Maniu-Mihalache este refacerea României autentice, distrusă in perioada comunistă și în continuare desfigurată in perioada de „tranziţie” din 1989 pana in prezent. Dorim redarea credibilității instituţiilor democratice ale statului, în frunte cu parlamentul, înnoirea reală a clasei politice prin eliminarea elementelor politicianiste corupte, “baroni” hrapareti si aservitii lor politici, prin înlăturarea relei-credințe, a incompetenței și imposturii la nivelul exercitării funcțiilor publice. Dorim realizarea unei legislații clare, simple, ușor de înțeles și de respectat.
Altfel spus, dorim impunerea unui comportament moral în politică.
Dezideratul principal al nostru este împlinirea idealului naţional, respectiv unificarea României cu Republica Moldova.
Nu suntem un partid paseist, rădăcinile trecutului ne inspiră și situația actuală dezastruoasă, economică și socială ne obligă la o activitate politică susținută la cel mai înalt nivel de ținută și moralitate.


Susținem evolutia moderna si integrarea Romaniei in lumea civilizata, democratica si progresista a occidentului euro-atlantic in opozitie cu conceptul autoritarist, retrograd si alienat al orientului.
Susținem exercitarea in deplina libertate a tuturor drepturilor umane, dezvoltarea social-economica si culturala a tarii, a comunitatilor teritoriale, a familiei si a individului in armonie cu traditiile si valorile poporului roman. Dorim realizarea in Romania a unui stat cu adevarat in slujba propriilor cetateni, in totala opozitie cu “statul opresor” realizat cu rea vointa si in deplina vinovatie de catre clasa politica la putere in Romania. Dorim ca cetatenii sa aleaga in deplina cunostiinta de cauza, tot ce are mai bun Țara Românească, astfel încât guvernarea si legislația, eficiente și oneste, să poată duce la dezvoltare și modernizare, la sisteme de educație și de sănătate eficiente, la un sistem de aparare a României consistent, la o viață civilizată în siguranță, în esență să aducă o rază de speranță în mai bine pentru toți.
Doar aducând la putere oameni morali de cacarcter și competenți din elitele țării se poate ajunge la o bună guvernare țării!
În tradiţia PNŢ, sprijinim renaşterea satelor prin instituirea de facilităţi asigurătoare pentru înfiinţarea şi dezvoltarea activităţilor agricole şi neagricole, profitabile şi autosustenabile şi prin dezvoltarea infrastructurilor educaţionale, de sănătate, edilitare şi culturale, în vederea reîntoarcerii şi stabilizării tinerilor la sate.
Prin rolul pe care l-a jucat în realizarea idealurilor naţionale, în lupta împotriva dominaţiei străine şi a totalitarismului, prin eroismul fruntașilor săi politici, prin permanenta slujire a neamului românesc, PNŢ a devenit simbolul Rezistenţei Naţionale şi deţinătorul necontestat al legitimităţii democratice în ţara noastră. Aceste însuşiri îi conferă dimensiunea de reper moral al vieţii politice din România de astăzi și dreptul de a fi actuala speranță a cetățenilor pentru un trai mai bun în România. (P)

Mihai Grigoriu – presedinte onorific
Radu Rizescu – presedinte executiv
Maria Zaharia – presedinte filiala Prahova

Are cuvântul medicul de la SanConfind: DESPRE HISTEROSCOPIA DIAGNOSTICĂ ȘI TERAPEUTICĂ – informații utile pentru paciente

Histeroscopia reprezintă o procedură minim invazivă care permite vizualizarea directă a endocolului, a cavității uterine și a orificiilor proximale ale trompelor uterine (histeroscopia diagnostică), precum și tratamentul simultan/la distanță al eventualelor leziuni descoperite (histeroscopia terapeutică). NU ESTE O METODĂ PRIMARĂ DE DIAGNOSTIC, CI ESTE PRECEDATĂ DE ECOGRAFIE TRANSABDOMINALĂ/ TRANSVAGINALĂ. 

Histeroscopia diagnostică

Indicații: Sângerare uterină anormală la femeia aflată în perioada genitală activă sau la menopauză, infertilitate, sinechii, polipi endometriali, fibroame submucoase, dispozitiv intrauterin încarcerat, sterilizare tubară. Indirect, se poate verifica permeabilitatea a cel puțin unei trompe uterine. 
Contraindicații: sarcina în evoluție, boala inflamatorie pelvină în puseu acut, sângerare uterină abundentă, cancer de col uterin. Există discuții în ceea ce privește riscul de diseminare la pacientele cu neoplasm de endometru. Dispozitivul utilizat poartă numele de histeroscop, a cărui descriere sumară include un telescop (tub), o sursă de lumină si o cameră conectată la un monitor ce permite mărirea imaginii. Se folosește, de asemenea, un fluid de distensie a pereților cavității uterine (de obicei ser fiziologic). 
Pregătirea pentru intervenție: De obicei se practică în prima săptămână după menstruație, la o pacientă cu probe de coagulare în limite normale, cu respectarea contraindicațiilor. Se poate administra cu o oră înainte de interventie un antiinflamator sau paracetamol. Se practică sub analgezie intravenoasă sau anestezie locală (în colul uterin), în funcție de sensibilitatea individuală, dorința pacientei și de particularitățile pacientei (poate fi necesară sau nu dilatația colului uterin). De obicei, se efectuează în regim de spitalizare de zi. Pacienta este așezată în poziție ginecologică, se introduce în vagin un specul/ valve, se badijonează pereții vaginali și suprafața colului cu o soluție antiseptică, se introduce telescopul prin colul uterin și se inspectează, de jos în sus, endocolul, cavitatea uterină și deschiderea în uter a trompelor uterine. Practic, procedura nu presupune incizii, nu lasă cicatrice și se face prin orificiul natural al colului uterin. 


Histeroscopia terapeutică 

Histeroscopia terapeutică are drept scop fie îndepărtarea leziunilor cavității uterine (cum ar fi: polipi endometriali, fibroame submucoase, septuri, sinechii, fragmente de dispozitiv intrauterin), fie sterilizarea tubară definitivă/permanentă prin introducerea în trompele uterine a unor spirale speciale. Durata intervenției depinde de scopul acesteia. O histeroscopie diagnostică poate dura până la 10 minute, iar una terapeutică poate ajunge la o oră. 
Complicații: Rar întâlnite, sub 3% din cazuri, includ leziunile cervicale în situațiile în care a fost necesară dilatarea colului uterin și s-a realizat cu dificultate, perforația uterului sau a organelor învecinate, sângerare uterină, reactivarea unei boli inflamatorii pelvine latente, reacții individuale la anestezicul utilizat, tulburări determinate de absorbția fluidului utilizat ca mediu de distensie. 
Recuperarea posthisteroscopie: Rapidă, pacienta la care procedura s-a realizat sub anestezie locală poate părăsi spitalul în aceeași zi. Va fi informată că pot persista, câteva zile, un ușor disconfort pelvin și o mică sângerare genitală care se remit rapid, spontan sau după administrarea unui antiinflamator și a unui antispastic. Se recomandă abstinență timp de 2 săptămâni. Pacienta poate rămâne însărcinată la următorul ciclu menstrual în cazul în care nu se constată anomalii locale sau poate necesita contracepție pe o perioadă recomandată de medicul curant. Se va adresa de urgență medicului curant în caz de sângerare uterină prelungită, dureri pelvine persistente, febră, scurgeri anormale.

Dr. Corina Catrina, 
medic primar obstetrică-ginecologie la Spitalul SanConfind
(PUBLICITATE)