02 septembrie 2020

Lidia Maria Stadler, singura femeie înscrisă în cursa pentru funcția de primar al Câmpinei


„Niciodată nu mă dau înapoi 
de la un lucru pe care cred că-l pot face bine“


Lidia Maria Stadler s-a născut la Baia Mare, în județul Maramureș, la data de 7 februarie 1957. Aici a urmat cursurile școlii primare, după care și-a continuat studiile în capitală, acolo unde a absolvit, în 1981, cursurile Facultății de Inginerie Chimică din cadrul Institutului Politehnic. În 1985 a fost repartizată la Câmpina, unde a lucrat timp de 25 de ani în cadrul ICPT ca cercetător științific, având chiar și câteva brevete de invenție în domeniul cimentării sondelor, brevete obținute, multe dintre ele, împreună cu soțul său. Este căsătorită și are trei copii: un băiat care este profesor universitar la Strasbourg în Franţa şi două fete care locuiesc în Anglia. 


Lidia Maria Stadler este creștină practicantă la Biserica Catolică, acolo unde cântă săptămânal. Are și un un capitol preferat din Biblie, mai exact din Evanghelia după Matei, pe care-l consideră încărcat de adevăruri: „… când va veni Fiul Omului în slava Sa, cu toți sfinții îngeri, va sta pe scaunul de domnie al slavei Sale. Toate popoarele vor fi adunate înaintea Lui. El îi va despărți pe unii de alții, cum desparte păstorul oile de capre; și va pune oile la dreapta, iar caprele la stânga Lui. Atunci Împăratul va zice celor de la dreapta Lui: «Veniți, binecuvântații Tatălui Meu, de moșteniți împărăția care v-a fost pregătită de la întemeierea lumii. Căci am fost flămând și Mi-ați dat de mâncat; Mi-a fost sete și Mi-ați dat de băut; am fost străin și M-ați primit; am fost gol și M-ați îmbrăcat; am fost bolnav și ați venit să Mă vedeți; am fost în închisoare și ați venit pe la Mine». Atunci cei drepți Îi vor răspunde: «Doamne, când Te-am văzut noi flămând și Ți-am dat să mănânci? Sau fiindu-Ți sete și Ți-am dat de băut? Când te-am văzut noi străin și Te-am primit, sau gol și Te-am îmbrăcat? Când Te-am văzut noi bolnav sau în închisoare și am venit pe la Tine?» Și răspunzând, Împăratul le va zice: «Adevărat vă spun că ori de câte ori ați făcut aceste lucruri unuia dintre acești foarte neînsemnați frați ai Mei, Mie Mi le-ați făcut»”. 

  • Este pentru prima dată când vă implicaţi în politică? 
Da, este pentru prima dată când mă implic în politică, iar decizia am luat-o mai mult la îndemnul d-nei Zaharia, care este președintele filialei Câmpina a Partidului Național Ţărănesc Maniu-Mihalache. Nu am fost membră a Partidului Comunist şi a niciunui alt partid. Cu toate acestea, eu cred că în administrarea unui oraş nu trebuie să fie vorba despre politică, ci despre capacitatea primarului de a fi un bun gospodar. Indiferent din ce partid face parte sau de cine este susţinut, trebuie să facă în aşa fel încât, la finalul mandatului, să poată să spună că oraşul s-a dezvoltat și a prosperat din toate punctele de vedere. 
  • De ce aţi ales PNŢ-MM?
Nu am ales eu neapărat, dânşii m-au ales pe mine, dar a fost o decizie şi puţin sentimentală fiind un partid născut în Ardeal, cu nişte idealuri de unire a Transilvaniei cu România, iar acest lucru m-a determinat să accept propunerea şi să ader la acest partid. Mai mult, eu am un filon creştin-democrat și, după cum bine se ştie, Partidul Ţărănesc a fost dintotdeauna un partid apropiat de creştinism. În calitate de creştini avem o datorie: aceea de a ne implica şi în viaţa cetăţii.
  • Sunteți singura femeie care s-a înscris în cursa pentru câștigarea funcției de primar. Considerați a fi un avantaj? 
Într-adevăr, sunt numai domni înscriși în competiţie, mai vocali, mai cunoscuţi, spre deosebire de mine, care nu am o mare notorietate. Eu sunt nouă în acest domeniu, nu am făcut administraţie publică, sunt inginer chimist de meserie,am făcut cercetare, deci am practicat o meserie mai ascunsă de ochii lumii, însă de când mă ştiu am fost o persoană extrem de curajoasă. La vârsta de 50 de ani mi-am schimbat locul de muncă într-un mod radical, am trecut la o companie în care limba oficială era engleza, eu învăţând la şcoală rusă şi franceză. Am învăţat engleza atunci cu regretatul profesor Blanck. Tot atunci am obținut și permisul de conducere, ceea ce a fost, din punctul meu de vedere, tot un act de curaj. Niciodată nu mă dau înapoi de la un lucru pe care cred că îl pot face bine. 
  • Ce ați schimba în Câmpina, dacă ați avea puterea?
Avem un oraș curat și liniștit. Nu mi-aș dori să schimb ceva anume, ci să continui lucrurile bune care s-au făcut până acum și să îmbunătățesc capitolele deficitare. M-am uitat pe site-ul primăriei pe nişte proiecte în derulare cu care sunt perfect de acord. Mi-a rămas în minte un punct ce se referea la problema oamenilor străzii, a locuinţelor şi a cantinei pentru ei. Aceşti oameni au nevoie de ajutor, trebuie făcute niște anchete sociale pentru a vedea de ce au ajuns în această situație. Un alt punct care mi-a atras atenţia se referă la o propunere ce vizează copiii instituţionalizaţi, care odată ce împlinesc vârsta de 18 ani trebuie îndrumați să îşi găsească un loc de muncă, să aibă nişte locuinţe. 
Dacă ar fi în puterea mea să schimb ceva, atunci aș încerca să schimb mentalitatea părinţilor cărora le este frică să îşi lase copiii să meargă singuri la şcoală și sunt aduși cu mașinile, mai toți, de mămici, tătici ori bunici. Mersul pe jos de acasă până la şcoală le face foarte bine, mai ales acum, când copiii au devenit sedentari și stau foarte mult timp cu ochii numai în telefoane şi tablete. Noi avem un oraş sigur, nu există cazuri în care copiii au păţit ceva în drumul spre şcoală, şi tocmai de asta, eu nu înţeleg exagerarea părinţilor de a-i aduce de luni până vineri cu maşina la şcoală, mai ales când ştim că la capitolul parcări stăm destul de rău. Poate mai multe patrule pe străzi, în aceste momente ale zilei, le-ar da mai multă încredere. 

  • Prin ce metode credeți că pot fi determinați copiii și tinerii să fie mai activi, să renunțe la aceste gadgeturi care le ocupă timpul?
În primul rând, ar trebui implicaţi mai mult şi în activităţi de voluntariat pentru oraş. Un alt aspect ar fi acela de a atrage tinerii să facă mai mult sport: am observat că mulţi preferă să meargă la sală, ceea ce nu este chiar un sport, aș spune că este mai degrabă un trend. Copiii trebuie stimulaţi să meargă după orele de şcoală să joace fotbal, baschet, tenis, să se mişte mai mult şi să mai lase telefoanele din mână. Cred că Primăria ar trebui să pună la dispoziție mai multe spaţii în care ei să poată practica aceste sporturi, fie gratis, fie prin plata unei sume modice. Am observat că a fost pusă în discuție redeschiderea Bazinului Didactic de Înot și ăsta e un lucru extraordinar. Sunt convinsă că se vor găsi soluții astfel încât să fie respectate toate normele legale aflate în vigoare acum. Avem în oraș niște copii extraordinari, olimpici care au nevoie să se antreneze și e păcat să nu o poată face la ei acasă, mai ales când există posibilitatea.
  • Ce idei se regăsesc în platforma program a PNȚ-MM Câmpina?
Abordăm aceste alegeri diferit de ceilalți contracandidați. Nu am creionat un program politic propriu-zis, pentru că, în general, toţi promit şi în urma lor rămân doar vorbele. Ideile noastre au la bază valori autentice naţional ţărăniste, principii şi acţiuni creştin democrate. Ne dorim să fim cu adevărat în slujba cetățenilor.
Sunt multe probleme pe care mi-aș dori să le dezbat cu câmpinenii și multe idei pe care să le punem în aplicare spre binele tuturor. Una dintre ele derivă din situaţia actuală provocată de această pandemie de coronavirus și se referă la implicarea părinţilor în monitorizarea copiiilor la şcoală. Dacă în timpul orelor profesorii sunt cei care au grijă să fie respectate toate măsurile de igienă, odată cu pauza acestea pot să dispară. Şi atunci ce facem? Eu am un răspuns: acela de a chema prin rotaţie, în fiecare zi, câte o mămică sau un tătic la şcoală pentru a-i supraveghea. Nu se pot face toate numai cu bani, ci şi cu inima. Uneori e nevoie să facem cu toții sacrificii pentru bunul mers al lucrurilor. Nu trebuie să aşteptăm doar să primim, ci să fim atenţi şi la ceea ce avem de oferit.


O altă problemă care se impune abordată și privită din toate unghiurile este aceea a locurilor de muncă. Am observat că în oraş sunt tot multe persoane care au nevoie de ajutor în gospodărie pentru o oră, două pe zi sau mai mult, pentru gătit, pentru îngrijirea unui copil, a unui bătrân, la diverse treburi gospodărești, pentru cumpărături. În același timp, există și mulţi oameni care îşi doresc să presteze aceste servicii, ca un al doilea job sau permanent. În acest context, cred că ar fi utilă o bază de date cu ajutorul căreia acești oameni să fie puși în contact și cred că la nivelul administrației locale se poate implementa un proiect prin care să se aibă această evidenţă din motive de siguranţă pentru ambele părţi implicate. 
Un alt deziderat ar fi crearea unei zone de agrement destinate campării rulotelor, așa cum sunt în multe orașe din lume care sunt așezate în zone geografice pitorești, așa cum este cazul Câmpinei și unde avem, spre exemplu, Fântâna cu Cireşi. 
  • Ce ați dori să le transmiteți câmpinenilor?
Aș vrea să știe că îmi doresc să vin la Primărie din dragoste pentru ei, pentru câmpineni.

(La comanda PNȚ-MM Prahova, CUI 36798702)

1.298 persoane depistate pozitiv cu COVID-19 în ultimele 24 de ore dintre care 54 în Prahova

În urma testelor efectuate la nivel național, în ultimele 24 de ore au fost înregistrate 1.298 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV - 2, acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv. 
Până astăzi, 2 septembrie, pe teritoriul României, au fost confirmate 89.891 cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus, 38.701 de pacienți au fost declarați vindecați, 11.392 de pacienți asimptomatici au fost externați la 10 zile după depistare și 3.721 au decedat. 
În intervalul 01-02 septembrie au fost înregistrate 40 de decese (27 bărbați și 13 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din din Alba, Arad, Bacău, Bihor, Braşov, Buzău, Caraş-Severin, Constanţa, Dâmboviţa, Dolj, Giurgiu, Gorj, Iaşi, Maramureş, Mehedinţi, Mureş, Prahova, Sălaj, Suceava, Timiş, Vâlcea, Vaslui, Vrancea și Municipiul București. Toate cele 40 de decese sunt ale unor pacienţi care au prezentat comorbidităţi. 


În ultimele 24 de ore, în județul Prahova au fost depistate 54 noi cazuri de infectare, numărul total de infectări de la începutul pandemiei fiind de 4341, potrivit DSP Prahova. Numărul total al deceselor asociate COVID-19 în județul nostru a ajuns astăzi la 142. 
Numărul total de locuri destinate îngrijirii pacienților cu COVID-19 în județ este de 328, dintre care 271 sunt ocupate. 
La ATI, 19 locuri dintre cele 20 disponibile la Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti şi Spitalul Municipal Câmpina, alocate bolnavilor cu SARS-CoV-2, au fost raportate ca fiind ocupate. Unitatea mobilă de Terapie Intensivă de la SJU Ploieşti este, în continuare, indisponibilă din cauza unei defecţiuni tehnice.

Ghid pentru începerea anului şcolar: pauze de 5 minute pentru schimbarea claselor de către profesori, orele de 55 de minute

Ministerul Educaţiei a publicat ieri pe site-ul educatiacontinua.edu.ro Ghidul pentru începerea cursurilor anului şcolar 2020-2021 cu propuneri de scenarii pentru învăţământul gimnazial şi liceal. Conform informaţiilor transmise, elevii vor avea pauze de 5 minute, timp în care profesorii vor schimba clasele, iar orele vor fi de 55 de minute. 
Pentru a evita aglomerarea în cancelarii şi atingerea frecventă a catalogului de către profesori, s-a hotărât ca fiecare dascăl să-şi noteze notele şi absenţele într-o agendă proprie. 

Foto: scoalacentrala.ro

Cum arată planul Ministerului Educaţiei: 
- Pauzele dintre ore vor fi de 5 (cinci) minute, numai pentru schimbarea claselor, de către cadrele didactice, iar orele vor fi de 55 de minute. În acest interval de 55 de minute, fiecare clasă, conform unei organizări la nivel de palier (zona deservită de o toaletă) va avea o pauză de 10-15 minute. Pauzele vor fi organizate astfel încât să nu se intersecteze elevii de la clase diferite și folosirea toaletelor să fie făcută în condiții de distanțare; 
- Pentru elevii care nu merg la toaletă, în aceste pauze individualizate pentru fiecare clasă, cadrul didactic va organiza activități recreative în clasă sau, dacă este posibil, fără intersectarea cu alte clase , în aer liber, activităţi care să includă mişcare ; 
- Personalul didactic și nedidactic va supraveghea circulația elevilor și a cadrelor didactice pentru respectarea distanțării fizice și a tuturor măsurilor, astfel încât să nu existe apropiere între elevi din clase diferite, respectiv cadre didactice și elevi în afara sălilor de clasă; 
- În pauzele comune, de 5 (cinci) minute, este permisă numai circulația profesorilor pe holuri, de la o clasă la alta. Elevii rămân în sălile proprii de clasă; 
- În cazul folosirii unor cabinete sau laboratoare, pauzele comune de 5 minute sunt destinate dezinfectării acestora pentru noile clase/grupe care le vor folosi. Deplasarea elevilor către și dinspre aceste săli se face la începutul și la sfârșitul orelor de 55 de minute, însoțiți de către cadrul didactic; 
- Toate cadrele didactice vor folosi cataloage proprii (agende), unde vor înregistra notele și absențele elevilor. Transferul acestor înregistrări în cataloagele claselor se face după un program stabilit la nivelul unității de învățământ, pentru reducerea riscurilor asociate unei aglomerări de cadre didactice în cancelarii și a atingerii cataloagelor de către diferite cadre didactice pe parcursul aceleiași zile. Pe cât posibil, se va folosi comunicarea la distanță pentru informarea profesorilor diriginți și a părinților sau, unde este posibil, catalogul electronic ”, se arată în ghid la măsurile adoptate în cadrul scenariilor 1 şi 2. 

Ce înseamnă orarul modular 
Orarul modular se poate realiza cel puțin pe parcursul unui semestru, prin însumarea orelor de la fiecare disciplină și programarea unor perioade (module). Într-o perioadă, elevii au câte 2 (două) ore pe zi, în fiecare zi, la o disciplină. Elevii au astfel, în funcție de planurile-cadru ale clasei respective, numai 2 (două) sau 3 (trei) discipline simultan. 
La discipline cu un număr mare de ore pe săptămână se organizează câte 2 (două), 3 (trei) sau 4 (patru) module pe semestru; de exemplu, pentru 4 (patru) ore pe săptămână, în 17 săptămâni sunt 68 de ore care pot fi planificate în 2 (două) module de câte 2 (două) săptămâni și unul de (aproape) 3 (trei) săptămâni. 
Realizarea orarului este la decizia fiecărei unități de învățământ. Pentru adoptarea unui orar modular, nu este nevoie de modificări legislative. 
În cazul tuturor celor 3 scenarii, organizarea modulară a orarului prezintă avantaje evidente, arată Ministerul Educației. Acestea sunt: 
· reducerea riscurilor asociate apropierii fizice în cazul S1 și S2 (profesorii vin în contact cu mai puține clase într-o perioadă de timp); 
· reducerea efortului elevilor în cazul tuturor scenariilor, prin scăderea numărului de discipline care necesită concentrarea lor și efectuarea de teme pentru acasă într-un interval de timp; 
· flexibilizarea orarului în S3, prin reducerea numărului de profesori (2 sau 3) cu care o clasă lucrează într-o săptămână și reducerea numărului de clase cu care un profesor lucrează într-o săptămână. 

INSP raportează un trend stabil al ratei de infectare în Prahova

Potrivit ultimului raport al Institutului Național de Sănătate Publică, situația epidemiologică din perioada 24 - 30 august indică un trend stabil al ratei de infectare in județul Prahova, raportat la populația județului, față de săptămâna anterioară. Potrivit aceluiași raport, în ultima săptămână a lunii august au fost raportate 449 cazuri noi și 9 decese. De la începutul pandemiei și până în prezent, în județul nostru au fost înregistrate 4230 de persoane confirmate pozitiv și 140 de decese. 


Un trend ascendent, remarcat în intervalul analizat, a fost înregistrat în județele Bacău, Botoşani, Brăila, Constanţa, Giurgiu, Harghita, Iaşi, Sălaj, Teleorman, Tulcea - şi în municipiul Bucureşti.
Potrivit INSP, 1 din 20 de cazuri a fost înregistrat la personal medical. Totodată, 80,1% din totalul deceselor au fost la persoane peste 60 ani, iar 59,7% s-au înregistrat în rândul bărbaţilor. De asemenea, 94,8% din toţi cei decedaţi aveau cel puţin o comorbiditate asociată.