17 septembrie 2020

La Câmpina se va deschide unul din cele 26 de sedii secundare ale serviciilor de permise şi înmatriculări din ţară

În cursul zilei de ieri, Ministrul de Interne Marcel Vela a declarat că pe teritoriul ţării se vor deschide 26 de sedii secundare ale serviciilor de permise şi înmatriculări pentru a veni în ajutorul oamenilor care erau nevoiţi să se deplaseze în acest scop până în reşedinţele de judeţ, informează Mediafax. 


În judeţul nostru, sediul secundar va fi deschis la Câmpina. Potrivit informaţiilor oferite de Vela, aceste 26 de sedii vor functiona marțea si joia și vor primi documentele în vederea înmatriculării autovehiculelor şi vor deveni funcţionale din 22 septembrie.

Încă trei persoane din cadrul dispeceratului 112 din judeţul Prahova au fost confirmate pozitiv la testul COVID-19

În cursul zilei de ieri, au fost confirmate cu virusul SARS-CoV-2 alte trei persoane din cadrul dispeceratului 112, dar din rândul angajaților ISU. Cele trei persoane lucrează în aceeași tură. A fost deja demarată ancheta epidemiologică pentru identificarea contacților direcți si izolarea acestora, iar spațiul de lucru a fost dezinfectat, conform procedurii. 

Foto: Jurnalul Prahovean

1.679 persoane au fost depistate pozitiv cu COVID-19 în ultimele 24 de ore dintre care 59 în Prahova 

În urma testelor efectuate la nivel național, în ultimele 24 de ore au fost înregistrate 1.679 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV - 2, acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv. 
Până astăzi, 17 septembrie, pe teritoriul României au fost confirmate 108.690 cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus și 4.312 de persoane au decedat. 
În intervalul 16-17 septembrie au fost înregistrate 27 de decese (18 bărbați și 9 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Bacău, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Brăila, Braşov, Călăraşi, Dâmboviţa, Galaţi, Harghita, Hunedoara, Maramureş, Olt, Prahova, Satu Mare, Sibiu, Timiş,Vaslui și Municipiul București. 26 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienţi care au prezentat comorbidităţi, iar pentru un pacient decedat nu au fost raportate comorbidităţi până în prezent. 
În ultimele 24 de ore, în județul Prahova au fost depistate 59 noi cazuri de infectare, numărul total de infectări de la începutul pandemiei fiind de 5160, potrivit DSP Prahova. Numărul total al deceselor asociate COVID-19 în județul nostru a ajuns la 174. 
Numărul total de locuri destinate îngrijirii pacienților cu COVID-19, în județ, este de 378, dintre care 265 de paturi sunt ocupate. 
La ATI, a fost raportat doar un loc liber destinat bolnavilor cu SARS-CoV-2. 

Finanţări de 15.000 euro prin programul „Casa Eficientă Energetic”

Conform unui comunicat al Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, românii pot accesa programul „ Casa Eficientă Energetic” prin care pot beneficia de finanţări de până la 15.000 pentru a-şi eficientiza energetic locuinţele, informează Ziarul financiar.ro 
Programul vizează reducerea consumului de energie din locuinţele românilor, cât şi a emisiilor de gaze cu efect de seră. 


Bugetul total al programului este de 430 milioane de lei şi va oferi şansa a 9.000 de proprietari de case din România de a-şi eficientiza energetic locuinţele. Conform programului, finanţarea nerambursabilă pe care Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor o oferă prin AFM va deconta 60% din costul unor astfel de lucrări, dar nu mai mult de suma stabilită în proiect, respectiv 15.000 de euro. 

Studenţii cer reducerea taxei de şcolarizare în condiţiile în care majoritatea facultăţilor îşi vor desfăşura cursurile online pe primul semestru

În urma situaţiei epidemiologice din majoritatea oraşelor în care se află unităţile universitare, studenţilor le-a fost transmisă informaţia că vor studia de acasă, exclusiv prin intermediul cursurilor online. Din această cauză, ei au solicitat reducerea taxelor de şcolarizare şi publicarea de către facultăţi a mecanismelor prin care se stabileşte cumulul taxelor, informează biziday.ro 
În contextul amintit, studenţii nu mai beneficiază de baza materială oferită de universitate, începând cu serviciile bibliotecilor universitare, sălile de studiu, materiale pentru laborator și până la bazele sportive, a transmis Alianța Organizațiilor Studențești. De asemenea, prin neparticiparea fizică a studenţilor la cursuri, se vor reduce considerabil costurile universităților aferente cheltuielilor cu regia, cheltuielilor de întreţinere şi gospodărie. 


„Începerea noului an universitar și identificarea tendinței de a decide realizarea activităților didactice exclusiv în mediul online pentru unele programe de studiu atrage atenția asupra taxelor de școlarizare și justificarea cuantumului acestora. În contextul în care activitatea didactică se va desfășura în sistem online și implicit a modificării costurilor specifice programului, Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) solicită universităților să prezinte clar studenților mecanismele prin care se stabilesc taxele de studiu, fundamentarea acestora pentru noul an universitar prin raportare la taxa stabilită pentru primul semestru și reducerea taxelor de școlarizare unde se impune conform fundamentării, pornind de la modificarea ponderii și a tipurilor de costuri specifice programului. 
Conform OMECTS nr. 3666/2012 privind aprobarea Codului drepturilor și obligațiilor studentului (CDOS), art. 15, „Studenții au dreptul de a cunoaște mecanismele prin care se stabilesc taxele de studiu” și inerent modul în care se fundamentează acestea. Odată cu schimbarea bruscă a situației de fapt, se impune stabilirea taxei de studiu în raport cu noua realitate, întrucât taxa identificată de universitate ca fiind adecvată programului de studii în raport cu costurile aferente (astfel cum prevede Ordonanța de urgență nr. 133/2000 privind ı̂nvățământul universitar și postuniversitar de stat cu taxă, peste locurile finanțate de la bugetul de stat la art. 3), cât și evaluarea studentului asupra raportului dintre taxă și serviciile oferite au suferit modificări din momentul luării deciziei”, au argumentat reprezentanţii ANOSR. 

Măsuri de sprijin pentru comunitatea câmpineană din partea acționarului majoritar al societăților Neptun, Soceram, Forja Neptun și Medimfarm

 Comunicat de presa

Având în vedere că în această perioadă grea provocată de pandemie,  majoritatea cetățenilor, instituțiilor și firmelor au dificultăți materiale, domnul MIHAI ANASTASESCU, în calitate de acționar majoritar al societăților Neptun SA, Soceram SA, Forja Neptun SRL, Medimfarm SA și cetățean care împreună cu familia trăiește și muncește în Municipiul Câmpina, a hotărât implicarea  societăților menționate mai sus în ajutorarea comunității din care fac parte și în care își desfășoară activitățile. 


Astfel:

1) Incepând cu data de 21 septembrie 2020 până la 31 decembrie 2020, farmaciile Medimfarm de pe raza municipiului Câmpina vor acorda un discount de 20% la toate produsele non-rx comercializate (produse ce nu necesită prescripție), pentru toate persoanele care prezintă talon de pensie și au domiciliul în Câmpina și în comunele limitrofe (Cornu, Bănești, Telega, Poiana Câmpina, Provița de Jos, Provița de Sus, Șotrile, Brebu, Valea Doftanei);

2) Incepand cu data de 1 noiembrie 2020 pentru o perioadă de 6 luni toți elevii din ciclul primar, gimnazial și liceeal (începând cu clasa a I-a până la clasa a XII-a), care învață în municipiul Câmpina, indiferent de domiciliu, vor primi „burse de meditații” (pentru 1 ore/ săptămânal), in valoare totală de aproximativ 650.000 euro.

Plata meditațiilor se va realiza de către sponsor direct in contul profesorilor și învățătorilor (aceștia trebuie să se inregistreze la ANAF și să pună la dispoziția sponsorului contul de virament).

Apelăm pe această cale la  comitetele/ asociațiile de părinți, directorii instituțiilor de învățământ și Primăria Municipiului Câmpina să se implice în organizarea acestei activități. Incepând de luni, 21.09.2020 vor fi contactați de către reprezentanții sponsorului.

3) Ajutorarea persoanelor defavorizate prin intermediul bisericilor și cultelor din municipiul Câmpina în limita sumei maxime de 50.000 ron/ biserica sau cult.

Rugăm reprezentanții bisericilor și cultelor că împreună cu reprezentantul sponsorului să stabilească și să viziteze persoanele defavorizate la domiciliu, să evalueze împreună situația, după care se vor stabili persoanele beneficiare în contul cărora se vor vira sumele stabilite. Ulterior vom face publică lista exactă a persoanelor beneficiare (cu consimțământul scris al acestora, pentru respectarea conditiilor GDPR). De asemenea, INVIT pe această cale reprezentanți ai societății civile și ai mass mediei locale să se alăture echipei care va stabili modul de alocare a sumelor. Acțiunea de analiză se va realiza în perioada 1 octombrie - 1 noiembrie 2020, ulterior în perioada 1 noiembrie 2020 – 6 ianuarie 2021 se vor vira sumele stabilite.

4) Sponsorizare Primariei Campina cu suma de 100.000 euro, suma ce va fi folosita pentru dotarea scolilor  si gradinitelor din municipiul Campina cu mobilier, aparatura si materiale necesare desfasurarii cursurilor si activitatilor in cele mai bune conditii si asigurarii sigurantei sanitare a elevilor si cadrelor didactice.

     5) Sponsorizarea  Spitalului Municipal Câmpina cu bunuri/ echipamente în sumă de 100.000 euro și a Spitalul de Psihiatrie Voila – Câmpina cu bunuri/ echipamente în sumă de 20.000 euro.

Consider că este momentul ca fiecare dintre noi, după posibilități, să ajutăm comunitatea locală!                     

Având în vedere că în limita sumelor comunicate mai sus, sponsorii vor achiziționa direct echipamentele, mobilierul și materialele pe care instituțiile sponsorizate le vor comunica, premergător semnării Contractelor de sponsorizare se vor semna cu fiecare institutie Memorandumuri de ințelegere.

Dorim ca semnarea memorandumurilor premergătore actelor de sponsorizare să se realizeze in ziua de luni, 21.09.2020, la ora 12:00,  la Primăria Municipiului Câmpina, iar în următoarele două săptămâni să se semneze contractele de sponsorizare.

INVITĂM la semnarea memorandumurilor reprezentanții Primăriei Municipiului Câmpina, pe domnul director al Spitalul Municipal Câmpina, Dr. Tiu Călin și pe doamna director a Spitalului de Psihiatrie Voila -  Câmpina, Dr. Minescu Irina. Sponsorii vor fi reprezentați de către doamnele Pirvu Grațiela și Cimuka Florentina. 

Pentru respectarea principiului transparenței totale, o echipă mixtă formată din reprezentanți ai sponsorilor, reprezentanți ai societății civile și ai mass mediei locale (dacă vor accepta) va monitoriza  cheltuirea sumelor sponsorizate conform destinației. 

Menționez că nicio firmă al cărei acționar sunt nu a avut și nu are contracte cu statul/ primării/ ministere/ agenții, toate societățile menționate mai sus desfășoară activități doar cu și pentru entități private.